Inlägg från: Anonym (fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fia)

vuxna med adhd add as

Fjärilen72 skrev 2009-05-03 18:40:31 följande:
    Anonym (fia) skrev 2009-05-03 18:24:57 följande:
    Tack!Allting är en enda röra och det är massor av olika saker som spelar in.Fast på samma gång så hänger allting ihop så min hjärna rör ihop allting och jag vet inte i vilken ände jag ska börja..
    usch. vad gör du, kan du vila eller nåt? vet inte vad jag ska säja...
  • Anonym (fia)

Jaha nej sånt fattar jag inte heller nånting av. Fast jag har turen att ha sån meningslös ekonomi att jag bara behöver skriva på.

Förstår hur det känns när saker hopar sig så man blir paralyserad, usch. Men om man lyckas förmå sig till att få klart en pytteliten grej så är det ju kanon, då får man inte glömma att känna sig nöjd med sig själv.
    Är du i väntan på utredning eller? Är så många här så jag vet inte vem som har vad eller hur det är med alla härinne...Känns lite mesigt sagt men verkar ju inte va nån annan här som känner dig bättre än jag så jag ville bara säja att jag bryr mig.
    Måste gå o bada ungen nu innan hon river hela databordet, har stått o tjatat ihjäl mej här nu så vet inte riktit va jag skriver ens.

• Anonym (fia)
    Fjärilen72 skrev 2009-05-04 02:24:37 följande:
    Anonym (fia) skrev 2009-05-03 19:50:54 följande:
    Jag är diagnostiserad med ADD och Asperger.I alla fall inom neuropsykiatrin, tilkommer några diagnoser till på "vanliga" psyk. Äter Ritalin också om det nu kan spela någon roll.Är just nu vaken mitt i natten för att jag inte lyckades få ordning på min förbannade deklaration och den ska vara inne senast imorgon! Vet inte riktigt hur jag ska få ihop det här riktigt..Och när jag väl är färdig med det så är det en miljard saker till som ska göras. Och i vilken ände ska jag börja där? Gah!Tack så mycket för att du bryr dig!Det betyder!
    jag tänkte bara vad det var för psyktid som du väntade på.
    Hoppas du mår bättre idag, gör som hellvihomle sa, be om uppskov o ta det i din takt. Du har väl ingen du vill/kan be om hjälp kan jag tro. Men kanske du har det ändå...? Många gggr har jag fått skit o böter o sånt för jag har totalstruntat i jobbigheter o tyckt att jag inte orkat be nån om hjälp (nederlag+ha andra nosandes i ens liv) men det blir ju bara värre i längden. Jaja, hoppas det känns bättre för dig snart, kram
  • Anonym (fia)
    Himmelkropp skrev 2009-05-04 10:35:56 följande:
    Jag har tänkt på en sak. Jag fixar inte om skåpluckor i köket exempelvis står öppet, likaså dörrar i lgh. Tavlor har jag problem med och tavlor med ögon på fixar jag inte alls. Får panik och oftast blir de utbrott.
    öppna luckor är fasa, jag håller med! tänk paniken när luckan under diskbänken tappade sin magnet så den stod på glänt. sambon bara: ja det fixar jag hur lätt som helst. javisst men när.. så jag skulle göra det själv för han stack till jobbet. såg mej omkring o hittade superlim, lånade en mekanobit av sonen o tryckte dit, men det var hål i den så limmet rann ju genom o limmade fast 2 fingrar i skåpluckan istället! Jag o superlim är inte nån bra grej, skulle limma fast sulan på min sko i somras, limmade hop allt annat i närheten o när limmet va slut satt mina fingrar ihop med varandra o servetter satt o fladdrade på händerna men sulan satt fortfarande löst.
    Gillar du vita bordskivor? Jag kan inte sitta vid ett vitt bord, blir hypernervös.
  • Anonym (fia)
    Himmelkropp skrev 2009-05-04 11:01:48 följande:
    Nu kom jag på!! Min mormor hade ett vitt köksbord men hon hade svart platsduk på bordet alltid så där kunde jag sitta. Stack iväg från köket när hon lyfte på duken för att ta fram sedlarna hon gömde där.
    hahaha, ja där ser du, vita bordskivor är otäcka!
    men vad var det med ögon på tavlor, känner du dig uttittad? vad är det mer med tavlor du inte gillar?
  • Anonym (fia)

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 11:16:22 följande:

hahaahaa.....jag kom att tänka på en sak. hur är ni när ni ska handla eller gå i affärer?vet jag vad jag ska ha och SKA ha det på en gång så går jag med bestämda steg rakt mot nån personal och frågar vart har ni bla bla bla????? där säger hon då och pekar och hittar man inte det då (som man aldrig gör) då blir jag rasande och gå tillbax och nästan skriker att hon ska minsann gå fram och peka på vad som har just den saken direkt!!!! som en fjortis är man ju då. vem fan har tid att lulla runt och gå i tomma intet?sista jag skulle ha tamponger på åhlens så trodde jag att dom skulle kalla på väktare hahaa..... jääääääääävlar va arg jag va. hon pekade bortifrån kassan flera ggr men jag hittade inte ändå. sen låste det sig i huvvet med pms och allt och jag skrek rätt ut att då kan du komma hit och peka istället för stå där borta och tror att du vet att dt ska finnas här när dt inte finns. så kom bara hit och ge mig dom nuuuuuuuuuuuu.
    hahaha nej du är ju inte klok hur kan du gå lös haha
    men du detta med offentliga raseriutbrott det har jag också inga hämningar ibland, o ofta är det ju helt idiotiskt det man säjer, så man gör ju verkligen bort sig. Väntade på bussen för ett tag sen med sovande dotter i sulky. Första buss hade fullt så fick inte gå på med barnvagnen. Varför i helvete stannade du då för skrek jag bland annat i det utbrottet. Tänkte senare att om han inte hade stannat så hade jag ju ringt busschefen o skrikit för det, haha. Ingen kan göra mej nöjd tyvärr. Sen dessutom när jag väl kom med en buss så hade den en ny rutt o gissa vem som tappade besinningen igen inne på bussen o gjorde bort sej igen. För kunde ju hört på innan jag åkte med, han sa faktiskt till men det hörde jag inte med flit för ville så gärna att den skulle dit jag skulle. Usch va fjantigt.
  • Anonym (fia)

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 11:44:58 följande:

jag är så van vid att göra bort mig, hela mitt liv är ju en show.  Det händer ju saker hela tiden, periodvis är jag helt utan tålamod och då får alla springa
    skönt med självdistans, då är man inte så jobbig ändå ju. Värsta är ju såna som inte inser själva hurdana dom är eller hur. Hela livet som en show, haha, vilken skön inställning! Kram på dig, artisten!
  • Anonym (fia)

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 12:46:38 följande:

kan du sitta på stranden helt mållös   Det kan fan inte jag. jag får panik, då måste jag hålla igång o ha mobilen på högvarv så nån skrickar sms o ringer så det händer nått hela tiden. och massa tindningar jag kan bläddra i och sen ha ett annat mål efter stranden då jag vet att jag har nått att göra så jag inte ligger där  i tomma intet.
    i tomma intet hahaha fan vad du är rolig idag!! hoho vad roligt sagt! Jag känner likadant, kan inte heller med sånt där! Fast för min del förra sommaren kunde jag ändå va på stranden en hel del pga att jag har ett par småbarn som jag ändå konstant måste jaga runt efter, de är som jag haha. Tomma intet haha du är ju för bra!
  • Anonym (fia)
    Himmelkropp skrev 2009-05-04 13:25:54 följande:
    Chans hög % tyvärr haha 
    har din dotter det? hur gammal är hon?
  • Anonym (fia)
    Aquagreen skrev 2009-05-04 14:04:28 följande:
    Väntar på att dom ska ri nga från sjukhuset ang Concertan, är det rimligt att höja dosen? äter 90 mg som går ut innan kl ens är 14 o jag har provat ta den senare typ 10 ist för 8. ska jag ta att de fortsätter höja den el fråga om att gå över på Ritalin?Ngn som kan "tipsa" om ngt bra ångestdämpande till kvällen?Snabba svar tack.
    skönt o se dig igen, har tänkt på dej..Hoppas nån annan har svar för jag har det inte jag ville bara säja skönt o se dig som sagt. Kram
Svar på tråden vuxna med adhd add as