Inlägg från: Anonym (fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fia)

vuxna med adhd add as

Aquagreen skrev 2009-05-04 14:47:21 följande:
    Fia - Tack vännen, de värmer Ensmahemma - Okej, pratde just med dom, hon skulle skriva till min läkare så får se vad de blir, haha spännande värre :-/Nämnde öven att Concertan inte håller o att jag känner att jag svarar på dosen tillräckligt, ev gå upp ytterligare i dos, hon sa att jag inte behöver känna min som en knäppis för de (vilket jag gjort) 90 mg är hög dos, men hon sa att vissa kräver höga doser även om det inte är vanligt.Vackert väder har vi här i norr idag, ska ta på barnen o gå ut på gården o kratta lite.
    Känns lite bättre nu då va? Klart du inte är en knäppis eller hur. Ska du höja lite till då? Hur är resten av hälsan, har du friskat på dig lite?
    Föresten tar du hela dosen samtidigt eller fyller du på under dan? För såhär att när jag höjde från 36 till 54 så hade jag 36+18 tabletter, o doktorn sa jag skulle ta dem samtidigt på mornen. Men jag tyckte det lät fel så jag väntade med 18 till in på dan. Men då gick det ur på eftermiddan. Sen prova jag att göra som han sa o tog alltihop på mornen o då höll det i sig längre.
    Eller du, lyssna på dem istället det är ju dom som vet om sånt, jag bara började grubbla. Kram i solen
  • Anonym (fia)

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 18:15:24 följande:

Ja dt är huvudsaken iallafall. men tyvärr så kan jag knappt slappna av ändå, fast det är väl för mina grabbar är så stökiga och har adhd så det blir mer kaos än lugn.
    nej men du det är väl skönt att slippa hålla på o slappna av o sånt skit. vet inte om jag är ironisk eller om jag menar detta .. nog både och.
  • Anonym (fia)
    Aquagreen skrev 2009-05-04 17:55:36 följande:
    Anonym (fia) skrev 2009-05-04 15:39:07 följande:
    Hej, jo tack resten av hälsan är sådär :)Har provat att ta både på morgonen o vänta några timmar med påfyllning o jag har provat ta allt direkt, ingen skillnad.Du åt concerta då förstår jag? Provat Ritalin?kram
    lite bättre då eller..?
    Ja, concerta, har inte provat ritalin.
    kram själv
  • Anonym (fia)

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 18:12:11 följande:

visst är jag
    jotack, du gjorde mig på gott humör idag
  • Anonym (fia)
    ensamhemma skrev 2009-05-05 07:31:51 följande:
    idag fyller min dotter 10 år hurra hurra hurra...tiden går så fort,det känns som om det var igår som hon var nyfödd.jag har haft konstant ångest ett par dagar nu och vet inte vad jag ska göra för att bli av med den,det har hänt nåt riktigt jobbigt så därför mår jag crap..när jag e i det här tillståndet så kan jag inte vara bland folk för jag är rädd för att få en panikattack då så nu sitter man hemma o känner sig totalt värdo..kan det inte bara gå över?
    grattis till dej med 10 årsmamman! kram på dig...
  • Anonym (fia)

igårkväll när ungarna var färdigbadade o klara så hade jag diskat o sen skulle gå upp o kolla till dem. Då satt min dotter (3år) på golvet o hade ritat hela kroppen full med gröna streck, hade en legobit i handen som hon skrapade längst benet. -Va har du gjort?! utropade jag. Hon:-nej det är ingen fara mamma, jag bara rakar mig lite...
    Hon hade alltså ritat dit hår först för att sedan raka sig med en legobit. haha

• Anonym (fia)

Licens To Kiss skrev 2009-05-05 08:50:55 följande:

Hehe hon har sett dig raka benen?
    jo det har hon ju, gulligt eller hur
  • Anonym (fia)

Licens To Kiss skrev 2009-05-05 12:59:41 följande:

Ja mycke!!
    Min dotter är likadan. Hon säger att hon ska tatueringar, piercing i tungan och massa örhängen i örat, speciellt i brosket och de vill hon gärna göra nu men hon får bli 16 innan piercingar, tatueringar och hål i brosket blir av.
    hehe,sött! känns ju lite smickrande att dom vill va som oss eller hur.
  • Anonym (fia)
    Aquagreen skrev 2009-05-05 17:25:36 följande:
    Ysta - Beklagar verkligen *Kramen till dig*Licens - Men sött, raka benen hur gammel är hon?Hej - Ja Ultraljud var de, har du gjort?Guud vad jag tjatar om mediciner, men ser er som äter/ätit som experter Läkaren ringde idag har fått Ritalin insatt till eftermiddagen så nu kl 16 tog jag 10 mg, tror ni de var för sen? Hur länge tar de innan den går ut?
    hon är 3. jag är skitglad för hon ville va som mej för en gångs skull, är annars mestadels pappas jänta i allt nu just. Men man kan ju undra vad hon menade med att rita behåring på magen o brösten haha.
    Själv ska jag till tandläkaren idag ge mig styrka! Men sista gången idag! Har haft helrenovering i truten pågåendes under ca 8 månader nu bara för att jag är så löjligt rädd o fått ny tandläkare o ska skola in mej som ett dagisbarn så jag vågar komma tillbaka osv. Hursomhelst förra gången kände jag första gången att hon är jättebra, då blev jag ju rörd o började lipa o tacka alla inblandade för att de har hjälpt mej att våga mej dit. Men nu sitter jag härigen en vecka senare o håller på att spy för hon ska slipa till en gammal lagning löjligt eller hur jag vet.
    Hoppas du får nåt bra ut av ritalinet o allt. Kram !
  • Anonym (fia)
    Aquagreen skrev 2009-05-06 09:24:20 följande:
    [citat]
    ja jag är rädd för hela grejen med tandläkarbesök. Rädd för väntrummet, rädd för att gapa o få kramp i käken, klöks av allt de gör därinne, ligger med fötterna rätt upp o andas var 5:e minut ungefär, lipar, skriker AJ när det inte gör ont, MÅSTE plötsligt svälja, hatar ljuden, hatar petaren de har, och en del av orden de säjer på latin som låter som att alltihop är kört o man behöver dra ut allihop, de där spännbanden som de skruvar fast ibland, när de petar för att kolla, ja i stort sett allt. Utom att bedövas, det vill jag ju till varje pris vad de än ska göra. Nu skulle hon bara slipa på en gammal lagning, men ändå sitter jag här nu o kan inte ens röka för hela överkäken är totalförlamad, 4 timmar senare. Har lipat o sovit lite nu när det är över, men bedövningen sitter ännu i, hela näsan också. Men allt för att det får inte kännas nånting för då kan jag aldrig mer gå dit. Hon är jättesnäll o tålmodig verkligen, blir helt rörd när jag tänker på hur hon har brytt sig om mig. För att rädda mina tänder för det höll på att gå illa för jag vågade ju inte dit på 10 år, så det var ju lite att göra nu, men nu så är det äntligen gjort alltihop nästan! För fick ge upp det där att byta ut hans gamla felaktiga lagning, hade limmat hop två tänder där bak med amalgan som hon skulle byta till plast, men jag pallade inte så fick nöja sig med att slipa bort det överflödet han gamle tandisen hade glömt.
Svar på tråden vuxna med adhd add as