• Bajs out

Stor familj

Jag har nyss fött mitt fjärde barn och det slår mig att man mår som bäst med ett nyfött barn i huset. Jag vet att det är tidigt att börja planera igen nu, speciellt då jag i princip varit gravid sedan jag var 15, men jag vill verkligen ha ett tall barn i huset! Mår som bäst under graviditet och precis efter förlossning och jag vill ha många barn. Självklart kan det bli svårt ekonomiskt ibland, men jag har föräldrar som hjälper till. Och jag vet hur det är att inte få en enda stunds ledighet förrän barnen gått och lagt sig och till och med då ägnar man hela kvällen åt att städa.

Men som sagt, jag är i planeringsstadiet för ett femte barn. Finns några fler där ute som har många barn och som vill dela med sig?

• Svar på tråden Stor familj
  • Plupps mamma

Jag är mest förvånad över att de som har många barn känner att de verkligen kan ge alla barn lika mycket, tid, kärlek, uppmärksamhet osv... Jag beundrar er samtidigt som jag förundras

Hominis mens discendo aliutur
  • Bajs out
    pussgurkan86 skrev 2009-03-05 22:18:13 följande:
    hur gammal är du ts?
    Jag är 21 år, ska fylla 22 i år.
  • Bajs out

Plupps mamma skrev 2009-03-05 22:12:01 följande:

Jag är mest förvånad över att de som har många barn känner att de verkligen kan ge alla barn lika mycket, tid, kärlek, uppmärksamhet osv... Jag beundrar er samtidigt som jag förundras
    Det kan vara knepigt iblend att ge alla lika mkt men man lär sig ju att fördela tiden och man får ge allt man har.
  • Bajs out
    pussgurkan86 skrev 2009-03-05 22:22:53 följande:
    ojdå och har redan 4 barn??? hur gammal är din man?
    Ja, jag började tidigt om man säger så. Har ingen man, men min sambo är 26.
  • MosterMaja

Jag tycker mest att det låter lite som en osund inställning att vilja ha fler barn för att du älskar att vara gravid/nyförlöst..det låter som att det är nåt tomrum du måste fylla? Men jag vet inte, det är bara som jag uppfattar det du skrev. Det viktiga är såklart att du o din familj mår bra

• Bajs out
    MosterMaja skrev 2009-03-05 22:26:27 följande:
    Jag tycker mest att det låter lite som en osund inställning att vilja ha fler barn för att du älskar att vara gravid/nyförlöst..det låter som att det är nåt tomrum du måste fylla? Men jag vet inte, det är bara som jag uppfattar det du skrev. Det viktiga är såklart att du o din familj mår bra
    Jo det kan ju låta så antar jag. Men jag vet inte. Vi mår bra allihop, det är klart vi haft motgångar och stött på fördomar för att vi är en ung familj men det är smällar man får ta. Sedan att jag skulle ha en osund inställning för att jag gillar att vara gravid tycker jag inte. Vi har en bra familj och jag trivs.
  • SaramedM
    MosterMaja skrev 2009-03-05 22:26:27 följande:
    Ja så uppfattar jag det också
    Att det är ett behov hos dig TS
  • Bajs out
    SaramedM skrev 2009-03-05 22:34:27 följande:
    Ja så uppfattar jag det också Att det är ett behov hos dig TS
    Ja det är klart det kan låta så. Men ajg har alltid velat ha många barn och såg till att jag skulle ha en stor familj. Jag vill ha gemenskapen i en stor familj och inget annat.
Svar på tråden Stor familj