• Bajs out

Stor familj

Jag har nyss fött mitt fjärde barn och det slår mig att man mår som bäst med ett nyfött barn i huset. Jag vet att det är tidigt att börja planera igen nu, speciellt då jag i princip varit gravid sedan jag var 15, men jag vill verkligen ha ett tall barn i huset! Mår som bäst under graviditet och precis efter förlossning och jag vill ha många barn. Självklart kan det bli svårt ekonomiskt ibland, men jag har föräldrar som hjälper till. Och jag vet hur det är att inte få en enda stunds ledighet förrän barnen gått och lagt sig och till och med då ägnar man hela kvällen åt att städa.

Men som sagt, jag är i planeringsstadiet för ett femte barn. Finns några fler där ute som har många barn och som vill dela med sig?

• Svar på tråden Stor familj
  • Reglementet

Det är väl snarare så att väljer man skaffa fyra barn innan 22-års ålder, utan någon utbildning, och utgår från att ens föräldrar ska hjälpa till, som man är lite oansvarig.

• pussgurkan86
    Svar på #20
    men om ni ska åka utomlands, flyget, maten och hela resan blir ju jätte dyr, kanske ca. 100.000 kr.

jag bara undrar men det är kanske ni inte prioterar. det finns folk som inte tycker om att resa.
  • Bajs out
    Svar på #21
    Jag tror att alla föräldrar utgår från att ens egna ska hjälpa till, annars vet jag inte vad ni har för relation till era föräldrar. Och det är ganska nytt den synen. När min mamma fick barn som 18-åring, inte färdig med gymnasiet var det ingen som dömde henne. Och hon har dessutom väldigt bra jobb. Bara för att man inte har en akademisk utbildning betyder inte det att man är helt uträknad.
  • Bajs out
    Svar på #22
    Resor är inget vi prioriterar nej. Men man kan spara, det är inget som säger att man måste resa utomlands varje år eller dylikt.
  • pussgurkan86
    Svar på #23
    men om man inte har pengar till att försörja så många barn, varför skaffar man så många barn då??

har din sambo heltidsjobb eller??
  • Malin 79

ja har 6 år mellan första och andra sedan har vi två år mellan varje,, =)

jag har inte bara illamående,, jag har fått problem med hjärtat och blir de värre så väntar ev operation,, nu denna gången har jag fått hydronefros,, så blir de värre så bli d operation i värsta fall förlösas för tidigt,,

• Fantastic 4

jag har 4 barn i åldrarna 8, 7, 5, 1 1/2 och e 31 år!!! Jag tycker det e upp till var och en hur många barn man skaffar, bara man kan ta hand om dom själv!! Jag har jättesvårt att förstå att man kan välja att bara skaffa ett barn, då jag ser på mina vilken glädje de har av sina syskon och vilken glädje jag har av mina syskon!!! Självklart tycker jag att föräldraskap kräver en viss mognad och att man kan försörja sig själv och sina barn utan hjälp från andra.....ju fler barn man har dessto dyrare blir det!!! Det där om att ge barnen egetid kan bli kneppigt, men det går, man får offra sin egna egentid helt enkelt + att dom har ju alltid någon hemma att leka med!!!

Mamma till 4 fantastiska barn!!!
  • Zodic
    pussgurkan86 skrev 2009-03-11 20:08:17 följande:
    men om ni ska åka utomlands, flyget, maten och hela resan blir ju jätte dyr, kanske ca. 100.000 kr. jag bara undrar men det är kanske ni inte prioterar. det finns folk som inte tycker om att resa.
    Ok liksom dom behöver ju inte åka till typ thailand med helpension, men några 100.000:- är ju verkligen väldigt mycket resekassa. Det är ju inte så att en familj på 4 pers brukar lägga 50.000:- på en resa normalt sett.
    Säg att man har 4 barn, så skulle man ju kunna komma billigt undan om man planerar i god tid, och letar efter billiga alternativ! Vi åkte till London för 1300:-/pers inkl flyg, hotell och frukost, tre nätter. Sen tillkommer ju alltid massa grejer men säg 20.000:- för ALLT, det är ju inget som helst problem.
    Eller varför inte ta bilen! ;) Bilsemester är underskattat ^^
  • Bajs out
    Svar på #25
    Vi har ju klarat oss hittill eller hur? Och när vi båda jobbar sedan kommer det gå lättare.

Ja han jobbar.
  • Bajs out
    Svar på #26
    haha ja jag räknade lite fel där inser jag.. men nästan rätt.

Oj det låter riktigt illa. Hoppas det blir bra med dig och att du slipper operationer och eventuell för tidigt födsel!
Svar på tråden Stor familj