Bajs out skrev 2009-03-11 19:17:46 följande:
Jo det är klart att jag kanske skulle vilja gå klart gymnasiet någon gång. Har pluggat lite på distans men det är svårt att få in det i schemat när man har en nyfödd hemma och 3 andra barn att ta hand om. Du har rätt i att jag inte kan stödja mig på mina föräldrar hur länge som helst, det är fel och jag vet det. Man får ju inte direkt några höjdarjobb som ung mamma då samhället inte alls är anpassat för en. Får man barn innan man är 25 är man oansvarig. Helst ska man inte ha barn innan 30. Väljer man en alternativ väg blir det ofta tufft, men vi kämpar på och när lillen är lite större ska jag ta tag i jobbsökandet. När han kan gå på dagis dvs. Men jag vill så gärna ha ett till.
Det är skillnad på att få ett barn innan 25, och få 5 ;)
Alltså du kommer ju troligtvis kunna få barn iaf i 15 år till, då kan det ju vara värt att försöka plugga så du kan få ett bättre jobb (jobb kan ju vara äldigt svårt att få ändå), dessutom kan du få göra FP vilket gynnar alla, och ni kanske kan köpa ett hus eller så, här har dom regler för hur många personer man får bo i en lägenhet.
Det jag inte riktigt kan förstå är de personer som planerar in flera barn, utan att liksom ha en bra grund från början. Inget personligt men du verkar ju inte riktigt ha någon plan. Jag vill verkligen ha fler barn, kanske 3-4 stycken, men inte innan jag vet att vi kan köpa ett hus eller bo i en typ femma, inte innan vi tjärnar så pass bra att jag känner att jag kan erbjuda ett värdigt liv för mina barn (jag menar inte att dina eller någons barn är ovärdigt) men jag är uppväxt med mycket resande, upplevelser och vill kunna erbjuda mina barn val i uppväxten, inte att jag måste göra si eller så för att vi inte har råd med något annat...
Det är ju bättre att tänka efter före, som jag brukar säga :)