• Bajs out

Stor familj

Jag har nyss fött mitt fjärde barn och det slår mig att man mår som bäst med ett nyfött barn i huset. Jag vet att det är tidigt att börja planera igen nu, speciellt då jag i princip varit gravid sedan jag var 15, men jag vill verkligen ha ett tall barn i huset! Mår som bäst under graviditet och precis efter förlossning och jag vill ha många barn. Självklart kan det bli svårt ekonomiskt ibland, men jag har föräldrar som hjälper till. Och jag vet hur det är att inte få en enda stunds ledighet förrän barnen gått och lagt sig och till och med då ägnar man hela kvällen åt att städa.

Men som sagt, jag är i planeringsstadiet för ett femte barn. Finns några fler där ute som har många barn och som vill dela med sig?

• Svar på tråden Stor familj
  • lindberg78

Har inte läst alla inlägg..

Jag är 31 och väntar barn nr 5. Vill man ha många barn så go for it MEN räkna inte med att mamma o pappa finns där hela livet. Du / ni måste försöka stå på egna ben Framförallt så inte barnen lär sig att man kan leva på föräldrarna ( det blir dyyyyrt med många barn )

Sen läste jag nåt inlägg om att det skulle kosta massor att resa.
    Vi ska iväg till spanien nästa år när bebis är runt 1 år. Det kommer att gå på ca 20 000 kr + fickpengar. Inte speciellt dyrt. Man får ta in på lägenhetshotell alt hyra hus för att få in hela familjen ( mycket billigare än hotell)

• Tindra02
    pussgurkan86 skrev 2009-03-16 19:46:35 följande:
    får man fråga hur ni bor när ni är en sån stor familj???
    Menar du mig?

Äsch jag kan svara ändå
    Vi bor i en ville på 250kvm där alla barnen har var sitt rum och ett gemensamt TV-rum.
    Sen 2 toa och ett TV-rum till oss alla.
    Finns lite bilder i mitt galleri.
    tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
  • Madame Mom
    pussgurkan86 skrev 2009-03-16 19:46:35 följande:
    får man fråga hur ni bor när ni är en sån stor familj???
    Vi bor i ett hus på 240 kvm..  8 rum och kök..  Store killen har eget rum med egen ingång och toalett. Tjejerna sover tillsammans två och två och har sen ett jättestort lekrum på nästan 30 kvm. Utöver det har dom ett pysselrum med riktigt köksbord och stolar så att alla plus kompisar får plats att pyssla.
    Vi har ett superstort sovrum och där sover också lillkillen ännu. Ett stort datorrum, ett vardagsrum, ett kök och en matsal. Så småningom blir det väl aktuellt att barnen ska ha egna rum, men det dröjer. Dock så är rummen så stora och kan lätt delas till två och det innebär att vi skulle kunna ha 6 ungar till utöver de 6 vi redan har, och ändå få plats... :) 
  • lindberg78

Vi bor i ett hus på 140 kvm med 6 rum och kök + 2 toaletter. Såsmåningom kommer vi bygga till.
    Dessutom finns det en gäststuga , 1,5 rok + dusch/toa, på 50 kvm där gäster sover.
    Alla har eget rum och bebis ska sova inne i vårat sovrum.

• trebarsmamma

vi bor i en 4 på 96 kvm
    vi har 2 st toa, vi håller på att leta större,

ni som har många barn och bor stort, vart bor ni någonstans, inne i stan eller ute på landet, för det är ju skit dyrt inne i stan eller typ 10 minuter i från stan, vill man bo billigare måste man ju ut på landet

• lindberg78
    trebarsmamma skrev 2009-03-17 15:14:31 följande:
    vi bor i en 4 på 96 kvmvi har 2 st toa, vi håller på att leta större,ni som har många barn och bor stort, vart bor ni någonstans, inne i stan eller ute på landet, för det är ju skit dyrt inne i stan eller typ 10 minuter i från stan, vill man bo billigare måste man ju ut på landet
    Vi bor "centralt" i en liten kommun Köpte för 340 000:-
  • lunkentuss

Men oj vad är det med er? Var ju inte detta ts ville prata om...?
    Det är väl självklart att man åste få tycka att det är underbart att vara gravid o nyförlöst och ha en nyfödd i huset? Om man hatar allt detta, det är väl DÅ man ska fråga sig om man verkligen vill ha fler barn?

Skit i hennes ålder o livssituation! Dom verkar ju inte bo på gatan direkt... Hon lär ju knappast avstå nummer 5 bara för att ni tycker det
    Det är väl jättebra om hon får hjälp av sina föräldrar så hon slipper be soc om hjälp eller ta lån? Jag får själv "bidrag" från mina föräldrar ibland och då har jag ändå bara 2 barn... O även om jag precis klarar mig så varför skulle jag säga nej om mina föräldrar vill ge mig 500 kr en månad? DET är ju puckat

• Reglementet

himmel

Du utgår alltså från att dina föräldrar ska hjälpa dig?

• lunkentuss
    Reglementet skrev 2009-03-18 09:33:00 följande:
    himmel Du utgår alltså från att dina föräldrar ska hjälpa dig?
    Jag elr ts? :-P
Svar på tråden Stor familj