Bajs out skrev 2009-03-11 21:08:38 följande:
Jo jag vet att jag borde ta tag i pluggandet och jag ska försöka göra det så snart jag kan. Jag sa inte att jag definitivt kommer skaffa ett till barn precis inpå mitt nyfödda men bara att jag vill ha fler. Ja, jag vill ha fler nu, men jag vet hur det anstränger ekonomin ihushållet och hur mkt man måste kämpa så det finns en stor chans att jag väntar ett par år. Sedan att jag inte tycker det spelar så stor roll om alla barn har eget rum, om de får göra vad de vill för att vi har pengar eller om vi kan åka på dyra semestrar är inte det väsentliga. De ska vara lyckliga och känna sig älskade och inte bara vara omgivna med det materiella.
Nej jag förstår dig :) (själv tyckte jag första tiden var riktigt hemsk, tanken på fler barn var väldigt långt borta i flera månader)
Nej alltså, materiella saker är inte viktigt, men att inte kunna erbjuda mina barn skolresor osv skulle vara väldigt jobbigt för mig, det skulle aldrig hända mig men liksom att känna mig begränsad. Sen kan man ju inte åka på en solsemester på andra sidan jordklotet varje år kanske, men det behöver man ju inte heller.
Jag tror det kan vara lätt att tänka att mina barn behöver inte blabla, men vad skulle egentligen barnen säga själva... jag hade en kompis när jag var liten som ärvde alla sina kläder av en äldre bror, hon tog ju inte skada av det men jag tror inte hon tyckte det var roligt liksom, visst när man är 3 men inte när man är 10 år! Sen kan ju barn alltid vilja ha det alla andra har, och det har man ju inte alltid möjlighet till, men det är inte samma sak :P