• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Hannnas
    jazzy skrev 2009-04-22 19:51:26 följande:
    hanna..nä snabbisar är inte bra...blåbetong en en lättbetong som innhåleller alunskiffer..det är skillnaden... Lättbetonghus är radonhus...hihi vi bor ju i ett  blir jag stekt av uran nu eller???
    jo jag är med, var ju därför jag bad L kolla det innan vet att blåbetong är och ofta kallas lättbetong....

Det jag undrar eftersom L sa att det inte var blåbetong och det står lättbetong i beskrivningen är om det finns lättbetong som INTE innehåller blåbetong just...

Nä du blir inte alls stekt knas

Nu loggar jag ur för idag, synes imorgon
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • MizzLizzy

HF: Blä för maginfluensa. Hoppas du kryar på dig snart.

ZAGO. Kommer säkert att gå jättebra att sälja er lgh och det var ju bara lite småpill att fixa. Ordnar sig! Hur är det med dig annars? Mår du fortfarande illa???

HANNAH: Är du säker på att vi synes imorgon???

Pratade med min svägerska innan. Hon fick ju mf häromdagen och har blivit så konstigt bemött. EFter att ha fått mf konstaterat så görs ett nytt UL och då ser man att det är ngt kvar och läkaren säger, men grattis du är gravid ändå. Det var tydligen tvillingar, men han säger detta (och tänder hoppet hos dem) utan att ha kollat att allt verkligen stod rätt till med det ev foster som fanns kvar. Det gjorde det inte och hon fick med sig tabletter hem för att allt skulle komma ut. Dessutom fick hon med sig en UL bild!! Vad f-n ska hon med en UL bild till? Ska hon sätta upp den på väggen till minne av det döda fostret eller vad?? Man undrar ju om folk e kloka. Sen hade hon frågat en barnmorska hur länge de bör vänta innan de kan försöka igen och fick till svar; "Ja en månad är väl bra, men ibland säger jag 3 månader". Härligt med tydliga svar.... SUCK. Hon verkade iaf vara vid ganska gott mod efter omständigheterna och det var skönt att prata med henne. Är så tråkigt dock. Hade detta inte hänt så hade vi fått barn med bara några veckors mellanrum

Ska bli så skönt med lite härligt väder! Har en fin solnedgång att titta på nu Synd bara att man är ensam och att man inte kan sitta med ett glas rött och njuta

♥ Fanny ♥ 080130
  • jazzy
    Hannnas skrev 2009-04-22 19:54:32 följande:
    jo jag är med, var ju därför jag bad L kolla det innan vet att blåbetong är och ofta kallas lättbetong.... Det jag undrar eftersom L sa att det inte var blåbetong och det står lättbetong i beskrivningen är om det finns lättbetong som INTE innehåller blåbetong just... Nä du blir inte alls stekt knas Nu loggar jag ur för idag, synes imorgon

Det är väl bra att vi tipsar & ger varann råd, att köpa hus är stort... Man kan glömma många saker i virrvarret....
    3 barnsmamma
  • lurksmulan
    LaG: Helt otroligt dåligt bemötande! Jag skulle bli helt knäckt!

jazzy: Jag frågade om det var blåbetong, och det är det inte. Jag sprang även ner till miljönissarna på jobbet och de sa att det inte är radon i de husen. När hon kollade registren såg hon att senast någon mätte i det området var 07 och då var värdena bra. Men det finns andra områden som är byggda samtidigt och som förekommer väldigt frekvent i deras register.

Thezz: Japp, man får betala 2000:-, man köper in sig på besiktningen liksom.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Hannnas

Morron

Först på plan idag igen då

Fick en förvärk i ryggslutet vid läggning igår och sen en inatt, små, diffusa, inte onda men tydligt vad det var (eftersom man varit med om det förr annars hade jag garanterat inte fattat nåt)

MEN... nada mer, så förvärk mao, inget på G än alls bläääääääääää

LaG... ja som du ser är jag här idag som jag trodde ... fy vilken dålig läkare hur kunde de säga att det fanns liv för att sen ändra sig? vad hände? o ang tiden så sa man ju 3 mån förr men det gäller ju inte längre... utan man bestämmer och avgör själv när man är redo... så synd om din svägerska

Lurk... hur känns det idag hemmansägare

Jaz... för att fortsätta gårdagens diskussion o jag orkat med att surfa lite här på morgonkvisten så finns det lättbetong som inte innehåller radon (ej baseras på alunskiffer) och alltså inte strålar radon... men det är ju jääkligt viktigt att ifrågasätta just ordet "lättbetong" när det står i husbeskrivningar, har vi alltid varit iaf eftersom vi vet att många gömmer det fula ordet blåbetong bakom det...

Mår Måns bättre idag? tanden? febern?

Idag vill jag inte se Thezz här inne heller....

• Thezzizen

Försent Hanna, är redan här.... inväntar frukostdags..

Tidig morgon och jag känner mig helt manglad. bebisen gör mig jätteilla långt ner och bökar och detär skitobehagligt..och jag tror fan inte den är ruckbar ens nu...

Väntar bara tills det är dagislämning nu så jag kan komma hem och försöka göra ngt åt den hemska uppenbarelse jag är idag och åka till bm och sen luncha med min mor.. Om jag håller ögonen öppna tills dess...

• Hannnas
    Thezzizen skrev 2009-04-23 07:15:59 följande:
    Försent Hanna, är redan här.... inväntar frukostdags..Tidig morgon och jag känner mig helt manglad. bebisen gör mig jätteilla långt ner och bökar och detär skitobehagligt..och jag tror fan inte den är ruckbar ens nu... Väntar bara tills det är dagislämning nu så jag kan komma hem och försöka göra ngt åt den hemska uppenbarelse jag är idag och åka till bm och sen luncha med min mor.. Om jag håller ögonen öppna tills dess...
    Gaaaahh jag blir tokig på vår ungar 23 hade vi sagt ju!!

Här var det frulle på sängen o M sover än himla härligt...

Ska oxå in till stan idag, köpa en kattlucka som vi ska ha ner till källarvåningen, i nuläget står ju den dörren på glänt lite hela tiden men det känns inte så bra iom Y sen... gäller att passa på när snickarn är här o jobbar for free
  • Thezzizen

Hanna, går kissarna ute nu sedan ni flyttade?

N fanns det färdig stenbild i bloggen om du var intr. Nu har vi bara 100 kvm på framsidan att lägga....

• Hannnas
    Thezzizen skrev 2009-04-23 07:21:21 följande:
    Hanna, går kissarna ute nu sedan ni flyttade?N fanns det färdig stenbild i bloggen om du var intr. Nu har vi bara 100 kvm på framsidan att lägga....
    Jepp de går ute, ena katten bodde ju i huset innan o har alltid gått ut, o vår skogis har alltid varit inne men det är ju omöligt i det här vädret nu... så båda går ute... Tar in dem nattetid såklart o så är de inne ganska ofta till o från dagtid så kattlåda behövs...
  • lurksmulan
    Hanna: Jo det känns bra. Har inte fattat att vi köpt hus än. Jag hade svårt att sova igår måste jag säga. Det var många tankar som snurrade runt och så försökte jag att låta bli att tänka på det men det gick ju verkligen inte.

Är däremot sur på min jäkla mens med min jäkla spiral. Jag hade mens 25-30/3. Kort mens för att vara jag. Sen hade jag rosa flytningar 1-4/4 och sen nu fick jag mens  18/4!
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7