• romani beauty

Koranskolor

Vad lärs egentligen ut i landets koranskolor? Min son följde med en väninnans barn en gång på en sådan skola, och kom hem och var jätteledsen och rädd. Varför? Jo, på koranskolan hade de berättat att alla kristna skulle brinna i helvetet, att de kristna var som Satan och de skulle man inte umgås med, och så blev en liten flicka slagen på fingrarna med en penna då hon inte var tillräckligt uppmärksam. Hade han bara otur att han hamnade på en "dålig" koranskola eller är det såhär det ser ut??

• Svar på tråden Koranskolor
  • LindaJohansson81

Um muhammed skrev 2009-03-18 07:59:53 följande:

Dom flesta muslimer jag känner respekterar dom kristna, och vi kan inte avgöra vem som ska hamna i helvetet och inte. Dom flesta som kommer till helvetet är kvinnor så mycket vet vi, vi vet också att att Allah lät en kristen kvinna komma till paradiset med anledning att hon var vänlig och tog hand om katter. Vi vet att dom flesta kristna kommer till helvetet till en början men vi vet också att i slutändan kommer även en del av dom till paradiset. Så ingen muslim har rätt att dömma någon annan vare sig dom är kristna muslimer eller judar, ...
    Vi vet inte ett smack! BULLSHIT, bara det är ju sjukt att fler kvinnor ska komma till helvetet, och det KÖPER du?

Nej du, vi kommer inte till helvetet, för vi har rätt tro
    Och de problemen som KRISTEN tro ställde till med krig o dyl var på 1300-talet, medans muslimerna har sitt race nu...
  • Bebiz2009

Himmel eller helvete, vad är skillnaden? EGENTLIGEN?

Det är pga religion som världen ser ut som den gör...Å ALLA, iaf de stora religionerna är inblandade, mer eller mindre!

• musli
    LindaJohansson81 skrev 2009-03-18 12:40:24 följande:
    Um muhammed skrev 2009-03-18 07:59:53 följande: Vi vet inte ett smack! BULLSHIT, bara det är ju sjukt att fler kvinnor ska komma till helvetet, och det KÖPER du? Nej du, vi kommer inte till helvetet, för vi har rätt tro Och de problemen som KRISTEN tro ställde till med krig o dyl var på 1300-talet, medans muslimerna har sitt race nu...
    Ja just det ja.... För Bush har ju inte invaderat några muslimska länder i Guds namn inte...??? Eller????
    Alla religioner är lika "krigiska"... VÅR tro är den ENDA rätta...
    VEM VET VAD SOM ÄR RÄTT TRO????
    Vem har kommit hela vägen fram till "slutet" och träffat "sin" gud och sen återvänt för att bekräfta att, jodå, "våran" tro var rätt...????
  • Um muhammed

LindaJohansson81

Ja du anser att du har rätt tro medans jag anser att du har fel så vi kan ju köra fram och tillbaka här utan att komma någon vart

• feelings

Alla har rätten att tro på sin tro, men ingen har rätten att döma en annans tro!

Kan vi inte bara lämna vem som har rätt till vilken tro osv.. ?

Här handlar det om en skola som uppenbarligen bör ses över.

Barn ska inte , jag upprepar ... Barn ska inte växa upp i tron att alla andra barn hamnar hos satan OM de inte är muslimer .....

• romani beauty
    Um muhammed skrev 2009-03-18 07:59:53 följande:
    Dom flesta muslimer jag känner respekterar dom kristna,och vi kan inte avgöra vem som ska hamna i helvetet och inte.Dom flesta som kommer till helvetet är kvinnor så mycket vet vi,vi vet också att att Allah lät en kristen kvinna komma till paradiset med anledning att hon var vänlig och tog hand om katter.Vi vet att dom flesta kristna kommer till helvetet till en början men vi vet också att i slutändan kommer även en del av dom till paradiset. Så ingen muslim har rätt att dömma någon annan vare sig dom är kristna muslimer eller judar, ...
    aha..så det VET ni?? jisses, då är nog inte den där koranskolan konstig då utan helt normal.
  • Min signatur

Um muhammed skrev 2009-03-18 13:56:59 följande:

Min signatur Ja helt oviktigt.... spelar väl ingen roll om dom är mer kriminella.
    ???

Det är männen som till 90% står för all kriminalitet och djävulskap, men ändå finner du det logiskt att det är KVINNOR i majoritet i helvetet?

Nu får du nog utveckla.
  • Free Spirit
    Bebiz2009

Jesus är inte Guds son, då Gud inte är en människa å därmed inte kan få barn. Om han sedan tog sig det åtagandet att "agera far" till Jesus är en annan sak.
    Men hans biologiska far var/är han inte!

Om du inte tro på Jesus som Guds sønn så er det jo ditt valg..
    Men det er kanskje på grunn av mangel kunnskap ??

Kristne tro INTE at Gud är en människa og kan få barn..en stor misforståelse der.

Kanskje noen kristne kan forklare hur det ligger ann?!!!!
Svar på tråden Koranskolor