• romani beauty

Koranskolor

Vad lärs egentligen ut i landets koranskolor? Min son följde med en väninnans barn en gång på en sådan skola, och kom hem och var jätteledsen och rädd. Varför? Jo, på koranskolan hade de berättat att alla kristna skulle brinna i helvetet, att de kristna var som Satan och de skulle man inte umgås med, och så blev en liten flicka slagen på fingrarna med en penna då hon inte var tillräckligt uppmärksam. Hade han bara otur att han hamnade på en "dålig" koranskola eller är det såhär det ser ut??

• Svar på tråden Koranskolor
  • LindaJohansson81

död ska det stå.

• Um muhammed

LindaJohansson81

Visst är det hemskt när oskyldigas liv tas inget snack om den saken och har absolut inget imot judar, men dessa förbannade israelier förstår ju inget annat,
    hade önskat att dom bara gav tillbaka ladet dom stal skakade hand och blev sams men det lär ju aldrig hända tyvärr.
    Sen Hamas...Ja vad ska man säga Länge leve Hamas och khalid mishál...

• oOHalalOo
    LindaJohansson81 skrev 2009-03-20 06:42:28 följande:
    Ja tex Hamas skickar ju in självmordsbombare i Israel, innan dem går in i Israel träffar dem en Imam som ger dem tiilåtelse att kriga i Guds namn ex.(o kunna spränga sig själv och ÄNDÅ komma till himlen), så har iallafall mina palestinska vänner förklarat för mig hur det går till, då självmord är HARAM.
    Men nu frågade jag ju hur det här sker i Allahs namn, jag tycker inte du har svarat på det. De flesta vet att det är förbjudet att begå självmord för att döda civila, som du tar upp. Så på vilket sätt sker det i Allah namn? För när jag läser 'i Allahs namn' då uppfattar jag det som om det är påbjudet av Allah. Var hittar jag påbudet när det gäller att döda civila? Det är det som jag skulle vilja ha klarlagt.
  • JTA
    oOHalalOo skrev 2009-03-20 15:57:50 följande:
    Men nu frågade jag ju hur det här sker i Allahs namn, jag tycker inte du har svarat på det. De flesta vet att det är förbjudet att begå självmord för att döda civila, som du tar upp. Så på vilket sätt sker det i Allah namn? För när jag läser 'i Allahs namn' då uppfattar jag det som om det är påbjudet av Allah. Var hittar jag påbudet när det gäller att döda civila? Det är det som jag skulle vilja ha klarlagt.
    Svaret är enkelt och du låtsas väldigt dåligt att du inte vet om det redan: Definiera alla judar som stridande och definiera dig själv som en person som dödar och dör för Allah så gäller raka vägen till paradisets fröjder med sex med 72 oskulder och vin som man inte blir bakfull av. (Referenser till tillämpliga koranverser där det passar.)
  • oOHalalOo
    JTA skrev 2009-03-20 22:19:28 följande:
    Svaret är enkelt och du låtsas väldigt dåligt att du inte vet om det redan: Definiera alla judar som stridande och definiera dig själv som en person som dödar och dör för Allah så gäller raka vägen till paradisets fröjder med sex med 72 oskulder och vin som man inte blir bakfull av. (Referenser till tillämpliga koranverser där det passar.)
    Det var en av de tokigaste tolkningarna jag har hört hitills. Det finns ju ingen relevans för det heller i återkoppling till Koranen. Därför är min fråga fortfarande inte besvarad. Vill du gör inhopp i att försöka dig på ett svar, så får du allt anstränga dig lite mer än så här.

Sex med oskulder? Du JTA, du får absolut ta och läsa på.

72 houris står det inte om i Koranen, utan i hadith. Att man ska ha sex med dem är din fantasi av det hela.

I Koranen står det däremot om drycker som inte ger rus, så där har du rätt att det står i Koranen. Sen att du kopplar samman rus och bakfylla - tja...du verkar blanda in mycket i hur du ser på saker och ting. Men här talar du däremot om det osedda så det blir inte så bra att försöka jämföra det utifrån en jordisk upplevelse.

Så du har ju fortfarande inte gjort någon vidare bra 'tolkning' av vad det står i Islams läror.
  • Free Spirit

I kap 78:31-36 står det:

De gudfryktige har i vente seierens sted, haver og vingårder, høybarmede, jevngamle jomfruer og et fylt beger. Som lønn fra Herren, - som gave og som avregning.

Etter hur jeg leser så gjelder dette for menn?
    Og jomfru betyr jo at det er sex inni bilde, eller hur?

Men hva med dei få kvinnene som kommer til dette sted?
    Får dei noen jomfrulige menn?

Og hva sier skriften om deres evt. ektefeller som også måte komme dit?

• Free Spirit
    Free Spirit skrev 2009-03-22 08:54:26 följande:
    I kap 78:31-36 står det: De gudfryktige har i vente seierens sted, haver og vingårder, høybarmede, jevngamle jomfruer og et fylt beger. Som lønn fra Herren, - som gave og som avregning. Etter hur jeg leser så gjelder dette for menn? Og jomfru betyr jo at det er sex inni bilde, eller hur? Men hva med dei få kvinnene som kommer til dette sted? Får dei noen jomfrulige menn? Og hva sier skriften om deres evt. ektefeller som også måte komme dit?
    Må tillegge at dette var en fråga til  oOHalalOo
  • oOHalalOo

Free Spirit skrev 2009-03-22 08:54:26 följande:

I kap 78:31-36 står det:De gudfryktige har i vente seierens sted, haver og vingårder, høybarmede, jevngamle jomfruer og et fylt beger. Som lønn fra Herren, - som gave og som avregning.Etter hur jeg leser så gjelder dette for menn? Og jomfru betyr jo at det er sex inni bilde, eller hur?Men hva med dei få kvinnene som kommer til dette sted? Får dei noen jomfrulige menn?Og hva sier skriften om deres evt. ektefeller som også måte komme dit?
    Det med de jämngamla jungrfrurna är en hänsyftning till att alla är lika gamla. Dvs det finns bara en ålder. Lite svårt att förstå för oss som 'är vana vid' att alla människor har olika åldrar.
    Om du vill läsa lite mer förklaring till de verserna;
    www.islamicstudies.info/tafheem.php&verse=31&to=40

När det gäller 'vad man får', ''Almighty Allah will reward righteous women the same way He rewards righteous men. Women are entitled to all kinds of reward in Jannah (Paradise).'' Här kan du läsa lite mer om om det, www.islamonline.net/servlet/Satellite&cid=1119503545194

Will Women Have ?Companions? in Paradise?
    www.islamonline.net/servlet/Satellite&cid=1119503543756
  • Free Spirit
    oOHalalOo skrev 2009-03-22 09:46:36 följande:
    Free Spirit skrev 2009-03-22 08:54:26 följande: Det med de jämngamla jungrfrurna är en hänsyftning till att alla är lika gamla. Dvs det finns bara en ålder. Lite svårt att förstå för oss som 'är vana vid' att alla människor har olika åldrar. Om du vill läsa lite mer förklaring till de verserna; www.islamicstudies.info/tafheem.php?sura=78&v... När det gäller 'vad man får', ''Almighty Allah will reward righteous women the same way He rewards righteous men. Women are entitled to all kinds of reward in Jannah (Paradise).'' Här kan du läsa lite mer om om det, www.islamonline.net/servlet/Satellite?pagenam... Will Women Have “Companions” in Paradise? www.islamonline.net/servlet/Satellite?pagenam...
    Takk..

Når det kommer til gjevngamle så hadde jeg då ingen fundering.

Savner litt henvisning til skriften når det kommer til "svarene"..

Vet du om det står noe om kvinnenes belønning i Paradiset i Koranen?

Ellers går det fint å henvise til Svenske sider
  • oOHalalOo

Free Spirit

Att i detalj veta vad som kommer är inte möjligt, eftersom vi talar om något som kommer som i nuläget är det osedda för oss.

En artikel, ''Vad finns det för kvinnor i Paradiset?' www.islamonline.net/servlet/Satellite&cid=1119503543756

Ha en fin söndag.

Svar på tråden Koranskolor