• romani beauty

Koranskolor

Vad lärs egentligen ut i landets koranskolor? Min son följde med en väninnans barn en gång på en sådan skola, och kom hem och var jätteledsen och rädd. Varför? Jo, på koranskolan hade de berättat att alla kristna skulle brinna i helvetet, att de kristna var som Satan och de skulle man inte umgås med, och så blev en liten flicka slagen på fingrarna med en penna då hon inte var tillräckligt uppmärksam. Hade han bara otur att han hamnade på en "dålig" koranskola eller är det såhär det ser ut??

• Svar på tråden Koranskolor
  • oOHalalOo
    LindaJohansson81 skrev 2009-03-18 12:40:24 följande:
    Um muhammed skrev 2009-03-18 07:59:53 följande:
    Vi vet inte ett smack! BULLSHIT, bara det är ju sjukt att fler kvinnor ska komma till helvetet, och det KÖPER du? Nej du, vi kommer inte till helvetet, för vi har rätt tro Och de problemen som KRISTEN tro ställde till med krig o dyl var på 1300-talet, medans muslimerna har sitt race nu...
    Men hur kan du veta något om det osedda? Du tror på profetior antar jag om du är kristen? Den om helvetet är en profetia. Profeten (fvmh) säger i hadithen ungefär 'jag blev VISAD helvetet..' som en vision så att säga.

Nåja nog har det nog skett lite elände senare än det. Förre USA-presidenten var inte kul typ precis.

Nabil Shaath says: "President Bush said to all of us: 'I'm driven with a mission from God. God would tell me, "George, go and fight those terrorists in Afghanistan." And I did, and then God would tell me, "George, go and end the tyranny in Iraq ?" And I did. And now, again, I feel God's words coming to me, "Go get the Palestinians their state and get the Israelis their security, and get peace in the Middle East." And by God I'm gonna do it.'"
    www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2005/10_october/06/bush.shtml
  • Umm Elias

romani beauty skrev 2009-03-17 13:16:17 följande:

Vad lärs egentligen ut i landets koranskolor? Min son följde med en väninnans barn en gång på en sådan skola, och kom hem och var jätteledsen och rädd. Varför? Jo, på koranskolan hade de berättat att alla kristna skulle brinna i helvetet, att de kristna var som Satan och de skulle man inte umgås med, och så blev en liten flicka slagen på fingrarna med en penna då hon inte var tillräckligt uppmärksam. Hade han bara otur att han hamnade på en "dålig" koranskola eller är det såhär det ser ut??
    hehe, vilket påhitt Att ni aldrig tröttnar !
  • romani beauty
    Umm Elias skrev 2009-03-18 19:22:28 följande:
    romani beauty skrev 2009-03-17 13:16:17 följande: hehe, vilket påhitt Att ni aldrig tröttnar !
    påhitt? snälla nån, det hände i somras i Landskrona. Vill du ha namn o nummer till min väninna?
  • LindaJohansson81
    musli skrev 2009-03-18 12:53:18 följande:
    Ja just det ja.... För Bush har ju inte invaderat några muslimska länder i Guds namn inte...??? Eller???? Alla religioner är lika "krigiska"... VÅR tro är den ENDA rätta... VEM VET VAD SOM ÄR RÄTT TRO???? Vem har kommit hela vägen fram till "slutet" och träffat "sin" gud och sen återvänt för att bekräfta att, jodå, "våran" tro var rätt...????
    Krigade Bush i GUDS namn? Ehh nej, det gjorde han inte, han krigade MOT terrorism tror jag att det var....

Sedan gjorde jag en smiley bakom mitt inlägg, BLINKANDE dessutom.
  • LindaJohansson81
    oOHalalOo skrev 2009-03-18 19:21:15 följande:
    Men hur kan du veta något om det osedda? Du tror på profetior antar jag om du är kristen? Den om helvetet är en profetia. Profeten (fvmh) säger i hadithen ungefär 'jag blev VISAD helvetet..' som en vision så att säga. Nåja nog har det nog skett lite elände senare än det. Förre USA-presidenten var inte kul typ precis. Nabil Shaath says: "President Bush said to all of us: 'I'm driven with a mission from God. God would tell me, "George, go and fight those terrorists in Afghanistan." And I did, and then God would tell me, "George, go and end the tyranny in Iraq ?" And I did. And now, again, I feel God's words coming to me, "Go get the Palestinians their state and get the Israelis their security, and get peace in the Middle East." And by God I'm gonna do it.'" www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stori...
    Nu har jag INTE sagt att jag varken är kristen eller religös (vilket jag inte är)
    Kristna ställer VISST till med krig fast inte i GUDS namn, där har du skillnaden.

Jag kan tillägga att jag inte är anti islam, utan snarare motsatsen.
  • Bebiz2009
    LindaJohansson81 skrev 2009-03-19 07:12:38 följande:
    Nu har jag INTE sagt att jag varken är kristen eller religös (vilket jag inte är) Kristna ställer VISST till med krig fast inte i GUDS namn, där har du skillnaden. Jag kan tillägga att jag inte är anti islam, utan snarare motsatsen.
    Nu e jag lite förvirrad...=)
    Skrev du inte i ett tidigare inlägg att du som kristen tror på att jesus är guds son??
  • LindaJohansson81
    Bebiz2009 skrev 2009-03-19 08:58:05 följande:
    Nu e jag lite förvirrad...=) Skrev du inte i ett tidigare inlägg att du som kristen tror på att jesus är guds son??
    Jag är UPPFOSTRAD som Kristen, därav har jag tron om att Jesus är Guds son. Jag ÄR kristen fast inte utövande?! Jag förstår om du blir förvirrad det är jag med
  • LindaJohansson81
    LindaJohansson81 skrev 2009-03-19 09:02:06 följande:
    Jag är UPPFOSTRAD som Kristen, därav har jag tron om att Jesus är Guds son. Jag ÄR kristen fast inte utövande?! Jag förstår om du blir förvirrad det är jag med
    dvs jag är FÖDD som det
  • Bebiz2009

Free Spirit skrev 2009-03-18 17:18:35 följande:

Bebiz2009 Jesus är inte Guds son, då Gud inte är en människa å därmed inte kan få barn. Om han sedan tog sig det åtagandet att "agera far" till Jesus är en annan sak. Men hans biologiska far var/är han inte! Om du inte tro på Jesus som Guds sønn så er det jo ditt valg.. Men det er kanskje på grunn av mangel kunnskap ?? Kristne tro INTE at Gud är en människa og kan få barn..en stor misforståelse der. Kanskje noen kristne kan forklare hur det ligger ann?!!!!
    INGEN kan förklara hur det ligger till med religionerna, då INGEN av oss har varit närvarande!
    Sen att man väljer att tro på "historierna" är en annan sak, upp till var å en, men det är inte fakta.

Det är iaf vad JAG tror. :)
  • Bebiz2009
    LindaJohansson81 skrev 2009-03-19 09:02:47 följande:
    dvs jag är FÖDD som det
    Precis som mig, fast född muslim då. =)
Svar på tråden Koranskolor