Järfällaföräldrar 5
Grattis Mirjam och mamma Fanny!
Grattis Mirjam och mamma Fanny!
Vi sparar 200 kr i månaden till barnen (men har inte kommit igång med det för Moa än) i fonder. Vi har även fått pengar från farmor och farfar när barnen föddes som har satts in på fond. Tyvärr har de ju gått ned och pengarna är mindre värda nu men man får väl hoppas att de inte är det när de fyller 18. Min mamma sparar också 100 kr i månaden per barn i fonder som bara går dåligt.... Någon gång måste det väl gå bra? Jag skulle egentligen vilja spara mer men just nu tillåter inte ekonomin det riktigt. När barnen ska köpa bil och bostad när de är vuxna måste man ju ha kontantinsats så sparande till barnen är ju superviktigt. Min svägerska sparar HELA barnbidraget till sina två barn... det blir ju supermkt!
BT: hitta.se/LargeMap.aspx%e4nd
Kör Skälbyvägen tills den tar slut, sväng höger på växthusvägen, efter en 45 graders sväng är gulsippan på vänster sida efter en bit. Borde vara skyltat in... men vet inte säkert.
Hej alla!
Hoppas alla har haft en bra helg! Vi har varit på släkthelg utanför Örebro och träffat makens kusiner, farbröder och fastrar... Vädret har ju varit kanon och vi har fått en del färg på oss, barnen har badat (burr!) och lekt och livet har varit allmänt härligt! Nu är alla barnen förkylda och snoret rinner som Niagarafallet...
Får se hur barnen mår imorgon (och vädret), kanske hänger på till lekparken!
Mirix: har du hittat tryckknappar som man slår i nu? Var? Mina börjar ta slut.
Bara två veckor kvar till skolavslutningen! Ska bli skönt med sommarlov för dottern, det känns som om det underlättar i vissa lägen att ha henne hemma. Hon kan vara lite barnvakt korta stunder tex. Denna vecka är dock späckad med aktiviteter på kvällarna, fritidsfest, föräldramöte på dagis, scoutavslutning, klasspicknick. Och på fredag ska jag vara barnvakt till kusinen hela dagen.
Mirix: Du kan väl ta med dig COLA! Nä, det märks väl inte om du inte tar med dig ngt när alla andra tar med så mkt!
Förresten: nät till fruktbitar??? Hur funkar det? Fattar ingenting...
Mirix: Fin dyna! Är det en sådan du ska sy. Om du behöver skumgummi eller inte beror väl på hur mjuk du vill ha den men det kan ju bli rätt styv med skumgummi. Finns väl något liknande tyg på åhlens har jag för mig. Jag sydde en dyna med vadd i, det funkar rätt bra också. Jag har precis sytt en skötväska/väska som man antingen kan ha som axelväska eller ryggsäck eller knyta fast på vagnen. Hoppas den blir bra, den har inga fack eller så men hoppas att den är funktionell ändå. Ska piffa upp den med en bit mönstrat tyg för nu är den bara grå. Kolla förresten in denna blogg om du gillar retro: www.florinpysslar.blogspot.com/
Ang. AW's förhållande med vänninnan läste jag att den bara var en platonisk relation... men löpsedlarna ville gärna ha det till ngt annat.
Bt: Har en dunderhosmedecin som heter Lepheton - Desentol som Signe fick en gång-men den var visst bäst före 2007-11...
Sedan har vi ventolin som ville fick mot falsk krupp.
Kul med kalasfika! Vi kommer förhoppningsvis om jag lyckas få med mig min 8-åring alt. lokaliserar ut henne hos någon kompis.
Kalas för Ronja den 25/6 kl 14.00
Disan + 2 illbattingar
Marina + 1 batting
Mirix + myra och EV (!!) fru, mindre troligt ju mer jag tänker på det.. men hon sa faktiskt KANSKE..
BlueTopaz + 1 illbatting + 1 glad bebis
Stora syster + trip, trap, trull (ev inte trull, hon brukar ju alltid ha en massa projekt, vi får återkomma...)
Matglad + 2 eller 3
Vilken skön morgon! Här är lugnt och skönt, sonen leker i sitt rum, stora dottern är i skolan och lilla dottern sover (borde dock väckas). Jag har hunnit städa lite, lägga i en tvätt, läsa hela tidingen men sedan fastnade jag framför datorn. Den som ändå inte hade någon dator! vad mkt man skulle kunna få gjort!
Måndagar är ändå rätt sköna, inget dagis att skynda iväg till och tid att ta det lite lugnt efter helgen då det alltid händer massa saker och alla är hemma!
Jag tycker att det känns jättekonstigt att ha bebisar framåtvända, man ser de ju inte och så blåser det rakt in på dem om det blåser.