Inlägg från: Matglad |Visa alla inlägg
  • Matglad

Järfällaföräldrar 5

Det ser ju onekligen mysigt ut när de gosar med något!

• Matglad

Här får man börja scouterna när man går i 1:an (men några föräldrar måste vara med som ledare). Själv har jag aldrig varit scout men maken har och han gillar det!
    Jag älskar dock att vara i skogen.

• Matglad

Disan: Det finns ngt som heter Knytte som är från 3 år, det är innan de får gå på Mulle. Kolla friluftsfrämjandets hemsida. På friskis är de ju inte så noga med att kolla ålder så en mogen 2 1/2-åring funkar nog!

Flingan och Flurran: Kan inte på måndag kväll för då är det "scout-kväll". Jag får ha mina "buskiga" ögonbryn kvar.

Hoppas ni hade trevligt i dag hos Marina. Själv fick jag besök av Lilla T istället.

Ang. söndag finns här en trevlig lekpark tvärs över vägen.

• Matglad

Lilla T: Vad ni är duktiga! Vi fixade en liten sandlåda à la ikea igår men den är så liten att mycket hamnar utanför. Men det är väl bara att köpa mer sand när den tar slut. Sanden lyckades i alla fall roa både sonen och stora dottern ganska länge vilket ju var syftet. Om ni är händiga kan ni ju snickra en själv:

www.jarnia.se/www/live/publik/tips.aspx
    annars verkar de finnas på beijer:
    www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx
    eller kanske:
    www.k-rauta.se/bygg_7031.htm
    (ha, ha, saknar jobbet lite så var tvungen att göra lite infosök!)

Annars har helgen gått i rasande takt, som vanligt. Idag har dagen gått åt till att plocka, plocka, plocka, tvätta, diska etc... Och några kompisar var här och fikade vilket var trevligt förstås. Moa har varit gnällig och svår att få att sova i helgen. Hoppas det går över. Hennes lilla korg börjar bli för trång så hon måste nog snart byta till spjälsäng. Ska försöka låna en av mina föräldrar (som jag hade när jag var liten) så kan Ville behålla sin ett tag till. Vill inte att han ska börja springa upp på kvällar!

Igår var jag ute och joggade (för andra gången i år) med min granne och det gick riktigt bra men idag känner jag av knät lite grand. Skönt att komma igång och hoppas att det blir något av. Är det förresten någon här som ska/vill springa Vårruset eller Blodomloppet? Om man får ihop några stycken kan man ju bilda ett lag och få en picknick-kasse!

Hoppas alla får en bra vecka!

• Matglad

Grattis Disan och Marina! Och Marina snart har ni varit ihop mer än halva livet!

Själv brukar vi glömma bort vår bröllopsdag... den är i maj, kanske borde lägga in påminnelse i mobilen. Fast det är lättare att komma ihåg "bli-ihop-dagen", den känns mer speciell. Jag gillar ju eg. inte bröllop.

• Matglad

Tip: Det blev nog ca 5 km, det tog 45 min men då varvade vi springa med att gå. 5-6 minuter springa och 4-5 minuter gå. Målet är att springa 5 km i ett sträck.
    Funderar också på något millopp efter sommaren, med en halvmara känns lite mäktigt!

• Matglad

Lilla T: Jag gillar inte cermonier särskilt mkt, och vårat bröllop kändes inte heller så speciellt. Efter en minut var man gift (dvs den långa borgerliga varianten) och det kändes inte något särskilt (mer praktiskt). Tyckte att det var jobbigt att andra tittade på något som kändes väldigt privat. Tycker också att det känns väldigt privat när man är på andras bröllop även om festen kan vara kul. Är väl kanske hopplöst oromantisk i vissa lägen.

Marina: Nä, det känns inte som det blir något ordentligt firande numera... Vi firade 10 år förra året och båda kom hem med blommor och tårta.... Hur lika har man inte blivit liksom?

• Matglad

Tip: Tack för tipset!

Lilla T: Ska du inte hänga på? Vi kan träna ihop!

Springa (eller gå) Blodomloppet 10 juni eller vårruset 26 alternativt 27 maj (dvs anmälningstiden går ut snart)

Tip
    Matglad (med granne)

• Matglad

Mirix: Klaga hela vägen??? Inget jag minns... Ang. sådana lopp brukar det vara så mkt folk att det är svårt att hålla någon högre hastighet! Och ensam är man ju inte heller och många som hejar på sidan om. Jätteroligt faktiskt!

Lilla T: Klart du ska med! Jag och R var ju ute igår och det var så mkt mer motiverande att springa med sällskap! Antagligen söndag fm nästa gång!

• Matglad

Mirix: En gång med sällskap, valfria gånger utan! Ja, gärna picknickpromenad någon gång!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5