Inlägg från: Matglad |Visa alla inlägg
  • Matglad

Järfällaföräldrar 5

Nej, orkar inte ta mig iväg någonstans idag! Får se om det blir en liten sväng till lekparken innan fritidshämtning.

Flingan: Tycker att det låter bra! Tycker nog att du kan hålla det lite kort så kan du utveckla om hon undrar.

• Matglad

Misses: Skulle du inte börja plugga?

BT och övriga: Jag hittar gärna på något på fredag men lekland tror jag inte funkar. Det går bra att vara här hemma hos oss också om ni vill. Em funkar nog.

• Matglad

Mirix: Skönt att vara hemma? Blev det ngt tyg shoppat?

Lilla T: Nästnästa fredag i Skälby kanske?

Fika eller utelek tors em
    Disan + 2
    Mirix + 1 (ej mellan 11-13)
    Matglad (beroende på var?)

Fika/ parklek hos BT fredag 15/5 ca kl 14- 14.30
    (Går gärna prommis innan!)

BT +2
    Marina + 2 (om jag har barnvakt till André)
    Maraja + 2 (men hoppar prommis)
    Mirix + 1 (jag vill oxå vara med o prommenera, har ni bestämt något änn??)
    Lilla T + 1
    Disan + 2
    Kajsa +2

• Matglad

Idag har har vi haft potatispremiär här hemma. Skruttan närmar sig ju 5 månader (på torsdag) så det är väl dags för lite riktig mat! Något skeptisk var hon i alla fall!
    Har också premiärburit Moa på ryggen idag, där hängde hon bra medan jag stekte pannkakor!

• Matglad

Disan: Kanske blir lite långt bara för en eftermiddag? Landet är ju stooort!
    Vill ni komma hit då?

• Matglad

Mirix: Herregud, rosa OCH klänning, hur gick det till? Snart matar ni henne väl med godis också!

Tip: Antar att det blir efter kl 14 på torsdag efter dagis. Antingen hemma hos mig/någon annan eller i en park.

Disan: Du vet väl att det inte finns ngt dåligt väder.... bara att klä på sig (har nästan förträngt när jag hängde i lekparken i vintras mellan dagis- och fritidshämtning!)

BT: Jag har varit på Love is in the hair några gånger och tycker de är jättebra!

• Matglad

Är det förresten någon som vill ha en IKEA-resårbotten? 90 cm bred. Den är bara ngt år gammal men två ribbor har gått av (lätt att laga) och där man skruvar på benet i ena hörnet tar inte skruven gäng.

• Matglad

Förresten ni som "bantar" har ni hört det senaste att man blir tjock av frukt? Vad tror ni om det? Vad ska man äta då?

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5