Inlägg från: Matglad |Visa alla inlägg
  • Matglad

Järfällaföräldrar 5

Vad ni hittar på grejer denna vecka då, tjejer! Jag vill också fika men måste städa och packa inför vår lilla jönköpingsresa imorgon. Nästa vecka är jag gärna med på något.

BT: 28000! Jisses, är det för att ni inte jämkar? Här fick maken tillbaka 2000 och jag får betala 2000 så det blir ju plusminusnoll. Trist!

LillaT: Alltid trevligt med lekparkssällskap! Hoppas resan går bra idag!

• Matglad

Hej!
    Här kommer en hälsning från soliga Jönköping! Idag har vi haft lunchpicknick på ett högt berg med mkt sol, vitsippor och tussilago. Härligt! Ikväll ska vi äta kebab (som tydligen är extra god här i trakterna).

Mirix: Hoppas kurningen går bra. Det är ju guld värt när de väl sover hela natten. Moa sover hela natten igen sedan några dagar. Det är skönt. Har också börjat hitta ett mönster vad det gäller hennes rutiner på dagtid. Allting går så mkt lättare med detta tredje barn.

Glad påsk på er alla!

• Matglad

Mirix: Tror ni inte att ni kan smyga förbi Mira när hon sover? Funkar på mina barn iaf. När de väl sover kan man typ ligga och läsa bredvid. Vi har precis köpt en flådig "babyvakt" som vi tänkte ha på landet och när vi går över till grannen etc. Går absolut att lita på!
    Glad påskafton på er alla. Här vankas snart påskmiddag och vi har smällt i oss några kg godis redan.

• Matglad

Jaha, nu är det snart vardag igen då... Vi kom hem från visiten hos svärföräldrarna igårkväll. Vi åkte vid halvåtta igårkväll och tänkte att alla barn skulle sova sött i bilen. Efter en halvtimme vaknade Moa och gallskrek i ca 30 min så vi fick stanna och fylla på henne lite. Sedan somnade hon ganska fort. Ville somnade inte förrän 21.30 (!) men var på bra humör och satt och sjöng så det var ju tur. Kom hem vid 23 och bar in alla barnen till deras sängar sedan sov de till 8.30. Alla barn är snoriga och Moa har varit gnällig hela dagen. Maken åkte iväg och flög flygplan hela eftermiddagen och jag fick som tur var besök av en kompis, men jobbigt ändå med alla tre barnen.

Nu väntar väl en snorig vecka, sååå trist!
    Annars har påsken varit trevlig, barnen har lekt med sina kusiner och vi har ätit ägg och godis och massa annan mat.

Mirix: Babyvakten heter supernova. Köpte den när det var rea på babyland för 1000 kr (ord. 1400). Tycker inte att den är känslig.

Nej nu ska jag gå och läsa klart andra delen i Twilight-serien. Huvudpersonen jagas av en hämndlysten vampyr men beskyddas av en vampyr-vegetarian (dvs äter bara djurblod) och en varulv. Kan det bli bättre?

• Matglad

Jag skulle verkligen behöva lära mig noppa ögonbrynen. Har liksom aldrig lärt mig det... Hänger gärna på en kväll! Epilering provade jag i min ungdom men gör ju för jävla ont och så blir man ju helt rödprickig på hela benen!

BT: Jag hittar gärna på något på fredag med barnen. Kanske ses i ngn lekpark eller om ni (och alla andra förstås) vill komma hit och leka.

Flingan: Tror inte att man får ha olika sorters grejer i en blocketannons, man väljer ju kategori för annonsen. Min mamma fick inte godkänt på en annons som innehöll helt olika saker.

• Matglad

Jo, just det, Mirjam: tror inte att man kan tala tillbaka i vår babyvakt men det vore ju onekligen smart om man har en ramsa!
    Hur ser ert schema för mira ut?

• Matglad

Marina: Jag kommer också gärna förbi på fredag em om det är ok?

Snowflake: Det är ju super med träning redan på morgonen! Cykelhjälm är ju snyggt för att det är smart! Är så van vid den nu så att cykla utan den känns som att åka bil utan bälte! Ang. jobbet så har han inte hört ngt sedan intervju nr 1 så det blir väl inget då. Men lika bra det, det är nog slitsamt att vara chef! Hoppas då att denne Abbe inte får det men det brukar väl vara lättare att få internt.

• Matglad

Mirix: Toppen! Vad skönt, då vet ni ju att det funkar!

Marina: Mina barn är lite snoriga så jag tror vi stannar hemma i eftermiddag. dessutom ska stora tjejen hämtas vid tre så det blir lite för stressigt.

Ha en bra dag alla!

• Matglad

Hej hopp! Båda barnen sover. Moa har sovit sedan 9, kanske dags att vakna. Hon brukar ha två långa middagslurar på dagen, mellan ca 9-12 och 14-16.30. Det funkar jättebra de dagar Ville är på dagis då hon somnar när vi går dit och när vi hämtar. På em brukar vi vara ute till ca 16 då vi hämtar storasyster och är hemma vid 16.30 ungefär. Men de dagar Ville är hemma ska ju han sova ca kl 12 och han somnar bara i vagnen. Blir ju inte särskilt bra när Moa vaknar vid 12 och vill äta etc... Idag lade jag Ville lite tidigare och gick tre varv runt kvarteret medan Moa sov hemma (hade babyvakten med). Funkar ju men känns lite konstigt.

Ska börja lägga Moa kl 20, det verkar som hon blir trött då.

Flingan: Den röda kylen/frysen håller nog längre och säljer nog lägenheten bättre när/om ni säljer någon gång. Saker som ska hålla länge bör väl annars vara så neutrala som möjligt för att de fungerar längre än man tycker de är snygga. Det är svårt att motivera att köpa nya dyra produkter bara för att man inte gillar stilen/färgen. Men å andra sidan vill man ju ha sådant som man gillar omkring sig.

Jag leker förresten gärna på söndag. Maken och stora tjejen skulle ha någon slags fixardag på scouterna så jag behöver något att göra med de små. Verkar bli hyfsat fint väder så kanske ses i någon lekpark.

Mirix: Vad menar du med snutt? Typ snuttefilt/gosedjur?

• Matglad

Brukar inte barnen välja sina egna snuttesaker? Signe hade mitt nattlinne från ca 1 års ålder (eller om det var 1 1/2)som snuttefilt. Hon brukade ligga och fingra på det när jag hade det på mig, till slut fick hon det.
    Ville har inte haft något att snutta med, men vi har inte heller aktivt försökt med något. Nu börjar han vilja sova med något/några gosedjur.
    Det är väl rätt skönt om de inte har, då behöver man inte riskera att glömma eller tappa eller att de MÅSTE ha det för att somna etc. Eller?

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5