Inlägg från: Matglad |Visa alla inlägg
  • Matglad

Järfällaföräldrar 5

Midsommar ja, är det inte samma ångest varje år? Har någon slags bild av svensk midsommar som ska firas på något stort lantställe med massa kompisar....(typ pripps blå) och så blir det ju aldrig eftersom jag inte har ett stort gäng kompisar eller stort lantställe.... Ångest, ångest.... Nej nu har jag gett upp det där, det är nog inte särskilt kul ändå för jag gillar ju inte att umgås i stora sällskap. Vi åker till mina föräldrars lantställe/stuga och "firar" med mina föräldrar, mina föräldrars kompisar (!) och några släktingar... kul, kul?

• Matglad

Förresten Flingan: vem fick jobbet?

• Matglad

Planering för nästa vecka för dom som vill haka på!

Måndag- Akalla By 4-H gård (Förslag: Buss från J-berg stn kl 12.05)
    Flurran+1
    Bt+2
    karro m barn
    Carro + stort barn
    Matglad + 3 (Förhoppningsvis!)

Tisdag- Fika/lunch/shopping J-berg C (Förslag: kl 11.00)
    Flurran+1
    Bt+1
    Evani+1
    karro m barn

Onsdag- Prommis på Järva (Förslag: kl. ?? Utgår från Shurgard)
    Flurran+1
    karro m barn

Torsdag- Kallhällsparken (lunchtid kanske? Pick nick med alla barn!)
    Disan+2
    karro m barn

• Matglad

Här är vi barnvakt åt svägerskans två barn som ska sova över... 5 barn att natta alltså, en är nattad, fyra kvar. Man skulle ju faktiskt kunna ha 5 barn mellan 8 och 0... men shit vad jobbigt!

• Matglad

Tips till alla fattiglappar: På netonnet säljer de potatis för 25 öre/kg. Fast man får bara köpa 4 kg åt gången (blir hutlösa 1 kr!)... Jag skickade dit maken och han kom faktiskt hem med bara potatis! (inte för att potatis är särskilt dyrt annars men ändå...

• Matglad

Hej alla!
    Nu är vi också tillbaka från land och allt "midsommarfirande". Som vanligt ville inget barn dansa runt någon midsommarstång...

Någon som vill/ska leka i någon lekpark imorgon eftermiddag? Jag har antagligen bil och kan ta mig var som helst :) !

• Matglad

Nu har jag kommit hem från dotterns simskola (varje fm denna vecka!).

Mirix: Vet inte om jag kan ta mig till någon lekpark långt bort för dotterns kompis kommer snart hit. Håller mig nog i vår lilla lekpark och så tänkte jag blåsa upp lilla poolen så att barnen kan bada. Kom gärna hit om du vill!

• Matglad

Funderar på att hänga på till Kallhäll i eftermiddag om jag bara får med mig min stora tjej som är så svår att få med på saker.... Trist! Har bil idag också så man får väl passa på.

Ang. pulverdieter och liknande berättade min kompis som precis gjort en magsäcksoperation att det första som händer vid en sådan diet är att organen i kroppen krymper och därav viktminskningen. När man sedan börjar äta normalt som ökar de i omfång igen. Innan operationen var hon tvungen att gå ned 10 kg med nutrilett för att organen skulle krympa och det då blir mer utrymme i magen för operationen!

Baddejt hemma hos mig nästa vecka kanske? Någon som vill?

• Matglad

Tack kära Disan för trevligt kalas och gott fika idag!

• Matglad

Låter ju spännande med islandshästar men undrar om det inte är lite läskigt och går/springer de väldigt fort (undrar hon som bara vågade rida på tjocka islandshästar som barn)?

Ridning- Ska till 100% följa med:
    Flurran
    Syster (längtar)
    Misses ( om de är dagtid)

Följer ev med:
    PMS (om det finns en jätteklumphäst)
    Matglad

• Matglad

Flurran: Inte funderat på att starta städfirma?

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5