• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • RedTopaz

Ojoj, här var det dött..
    Hela min familj sover och är oväckbar.. Jag har tom skakat Leo milt och försökt ge honom vällingflaskan men han rör sig knappt utan sover bara vidare.. (han la sig 23.30 igår) Tomas är bakis och Noa har arit vaken 8-09.30 och vill sova nu.

Nähä nu vaknade Nois bara för det.

Måste ut på prommis idag!!!

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • flingansnö

Hej på er!

Jag är på landet! Med släkten! Herregud!! Jag fattar inte hur jag ska stå ut till Måndag!! Och ikväll kommer syrran tillbaka från stockholm också! Shit!!! Hur ska detta gå!! Idag har vi iallafall varit ute och eldat! Min mamma är lite av en pyroman, men det var roligt och sen grillade vi korv. Nu sover lilla JOhathan, Gustavs minsta kusin och Jag sitter framför TVn med Gustav och hans andra Kusin André, de tittar på Brum, så jag passar på att skriva lite här. Ska föröka hinna uppdatera bloggen oxå, men vi får väl se hur det går.... De här barnen är inte direkt lugna, jag är jui van med lugna Gurra, och dessa tre, (finns en Signe också) är allt annat än lugna, och mamma och pappa är ointe heller direkt lugna!

BT: Hoppas du får en trevlig prommis i solen idag!

Alla andra: Hoppas att ni har en trevlig påsk! Vare sig ni jobbar, pluggar, slöar eller firar!

Mirjam: Hur gick det inatt????

• urv73

Solen skiner men den där riktiga värmen vill inte infinna sig. Fåglarna kvittrar men vårkänslan känns en bit bort. I min ensamhet ska jag snart försöka åka och handla, slåss med tusentals andra påsklediga människor. Sen bär det av hemåt för att laga mat åt mig själv, äta den ensam och sedan ensam åka till jobbet för att sitta där,ensam, i elva timmar. Är någon avundsjuk?

• Mirix

Urv: ska oxå sitta ensam 12 h i natt, vi kan ju chatta höhö vad rolig jag e

Har inte tid att skriva exakt hur natten varit men den började kanon, buffade 2minuter och sen som hon typ till halv tolv.. fick buffa 40 minuter sen vilket var hemskt! Gjorde så ont i hjärtat! Tänkte alla hemska tankar, tänk om jag punkterar hennes lungor å sånt (vilket jag insåg retnt rationellt inte var möjligt eftersom jag inte tryckte så hårt egentligen) Tänkte att vi ALDRIG skulle hyra in någon annan att göra detta mot VÅRT barn, ska nån görat så e det iaf vi..

Egentlogen började det jobbiga efter 3 tiden och det var svårt för henne att sova vidare efter 5-6 typ.. eller jag mins inte men antekningar finns.

Idag har hon varit helt förtvivlat trött! Och nästan bajsat vuxenbajs enligt Fanny!! Nu håller vi henne vaken enligt schemat och jag hoppas innerligt att hon i natt har börjat förstå det där med ramsan så att jag slipper buffa mer för dt slipper jag gärna. Vad då "gilla" att bli buffad? Hon blir ju skogstokig... men nu e det solfjädern att ta till o den e kanske snäppet värre..

Mn vi håller humöret uppe! Det här e framför allt för hennes skull.

O just det jag har pysslat! MASSOR! Skulle kunna tänka mig att ta alla 4 första nätterna för att få pyssla mer men det får man nog inte..

Kram o tack för hejandet, bätre cheerleeding får man ju leta efter *,p)

• Disan

mirix: Åh så bra det låter! Kunde ju vara tusen gånger värre! Ni kommer att tacka er själva sedan för att ni kurat, glöm inte det! Mira mår också bra av att kunna sova ordentligt. Vet inte om du såg mitt inlägg tidigare, för ngr dagar sedan, men hoppgungan är hemma nu, om ni vill låna den.

bt: tog också en promenad, ned till ica och köpte glass till mig och övertrötta Roinja. Har inte kunnat natta henne idag, är ensam... Så kan det gå! Nu sover iofs Maya, men det är för sent för Ronja att sova middag, så nu får hon vara utan...

flingan: Skönt ändå att träffa släkten och vara på landet! Vill också! (Även om min släkt inte är den bästa... ) Försök att njuta så gott det går!

Glad påsk alla käringar!

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Mirix

Anna, ja förlåt att jag inte svart på dt, vi kommer o hämtar den (ev Fanny) så fort vi landat lite. Kram/m

• Matglad

Hej!
    Här kommer en hälsning från soliga Jönköping! Idag har vi haft lunchpicknick på ett högt berg med mkt sol, vitsippor och tussilago. Härligt! Ikväll ska vi äta kebab (som tydligen är extra god här i trakterna).

Mirix: Hoppas kurningen går bra. Det är ju guld värt när de väl sover hela natten. Moa sover hela natten igen sedan några dagar. Det är skönt. Har också börjat hitta ett mönster vad det gäller hennes rutiner på dagtid. Allting går så mkt lättare med detta tredje barn.

Glad påsk på er alla!

• Disan

mirix: Okej Det är bara att höra av dig när ni är redo!

matglad: Låter toppen! Härligt med lite kebab så här mitt i påsken, inte kul med bara ägg och godis Skönt att höra att det går bra med lilla tjejen också! Sömnen gör ju så mycket!

Själv sov man som en gammal hottentott inatt. Låg bredvid Maya och tack vare det sov jag alltså typ ingenting!! Blä... Är sååå trött idag!

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Misses

Glad påsk på alla er tjejer...

Själv har man påskstädat hemma o väntar otåligt tills min antagligen bakfulla sambo kommer hem men ack va ja längtar....

Sov igår hos min svägerska...de va nice, kollade tjejfilm o bara hade det nice.

• urv73

Mirix, då ser jag det som ett löfte att du håller mig sällskap i natt då ;)

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5