• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Åsa med 3

Kikar in en snabbis bara för att önska er alla en GLAS PÅSK!!! Nyss hemkommen från blåkulla, synd att du inte kunde följa med i år Sanna .

Kram på er och ha det underbart i vårvädret! /Å

Mamma till Mathilda 12år, Anton 7 år & Johannes född 080417
  • Fruisen

Glad påsk på er alla, hoppas att ni får ett mysigt firande!
    Sälva har vi hunnit äta frukost på altanen och "hittat" påskägg i påskbusken . I eftermiddag ska jag oh lillkillen vara hemma medan maken och dottern åker till min familj på middag. Min mamma är förkyld och det vill jag inte utsätta 11-dagarsbebis för så det blir till att vara hemma och mysa bara vi två{#lang_emotions_heart}. Ja, i sällskap med er som ev. oxå tänker hänga här då .

ღ ♥ ღ Amanda & Jacob är mina älsklingar! ღ ♥ ღ
  • Mirix

Urv, svensson eller dumsurfning, skulle tro det e sak samma.
    För oss käns www.annawahlgren.com s sömnkur näst intill livsavgörande. Hörde att er Emma hade det enektl för det där med sömnen o det har inte vår bebis. o inte vi heller.

Vi kom precis på att balkongen e ju utanför miras rum!!! hur gör vi när vi vill sitta där på kvällen eller under dagslurarna! Tanken har inte äns slagit oss o vi kan knappas byta rum med henne! Nu måste vi fundera ut det oxå.. mn dt får bli en annan dag måste sova mera.. zzz

Kram/m

• Fruisen

Till Mirix som förhoppningsvis ligger och tar igen sig nu - håll ut, det är en strålande kur och ni kommer vara så tacksamma när den sitter! Kämpa på! Och hoppas att Fanny orkar med dagarna, de kan vara nog så kämpiga med trööött bebis!

• urv73

hmmm, hur gjorde era föräldrar för att få er att sova ensamna? å alla ni blev ju underbara människor..

• Fruisen

Mirix - när kuren väl sitter är tanken att bebis kan sova var som helst så länge proceduren och tiderna är desamma, så då kan hon säkert ligga i er säng de gånger ni vill kunna gå ut på balkongen. Nattläggningen kan ju förstås vara svårare... Resesäng kanske? Det funkar toppen när vi är på semester att lägga henne i ett rum och sedan bära hela sängen (de är inte så tunga om man är två) till ett annat rum när man själv går och lägger sig.

• Seaflower

Marina: Vi beställer från fuji, har provat flera olika men vi tycker dom är klart bäst!

Jag har gärna sällskap hela dagen Så kom du gärna på förmiddagen och sen får vi se när Karin kan ansluta till oss!!!

Kram på er alla i det härliga påskvädret!!!

• Marina
    urv73 skrev 2009-04-11 11:27:43 följande:
    hmmm, hur gjorde era föräldrar för att få er att sova ensamna? å alla ni blev ju underbara människor..
    Många barn sover själv så småningom men alla gör det inte, och många föräldrar bara accepeterar det och väntar för dom tror det är normalt att inte få sova när man har små barn MEN så behöver det inte vara därför finns så bra kurer som sova hela natten kuren...Själv har vi gått igenom en annan typ för barn över 18 mån och det var värt varje sekund, nu sover Liam hela nätter och har gjort i en vecka från att ha vaknat allt mellan 3-15 ggr per natt....Kommer dock köra sova hela natten kur på Isadora när hon är 4-5 mån om hon inte sover bra då!!!!
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Disan
    Mirix skrev 2009-04-11 02:34:31 följande:
    Den här alltså: www.familjeliv.se/Forum-5-154/m43011437-1.htm...
    Haha, tur att det var sandlådan

Jag längtar tills vår stumpa är stor nog att kura av ngt slag! Hon sover ju bra med oss, upp till sjutimmarspass nattetid (!) men då sover jag nada... Så tradigt! Jag känner mig väck när jag sovit med henne i sängen, tyvärr sover hon inte lika bra ensam. Men såklart vill man ge sina små den trygghet de behöver och behöver hon oss för att sova gott nu i början är det såklart att hon får det.

MEN... Jag längtar som få efter att få kura henne så att hon sover lika bra i ensamhet!

Jag är väldans trött idag (förklaring, läs ovan ) och skall därför ställa in vårt påskfirande. Orkar inte helt enkelt! Känns jättetrist, släkten har inte träffat Ronja på mer än ett halvår, men jag måste tänka lite på  mig själv. Vill hellre sitta hemma i lugn och ro än att åka till andra sidan stan och aldrig komma hem igen.

Hoppas att ni andra har det toppen och att ni mår bra! Stor kram från Piskharen

(btw: Ronja fick ett ägg i morse, från Påskharen förstås, med naturgodis i. Åhh, vad lycklig hon var! Underbart!)
    Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • urv73

Okej, jag ska inte argumentera mer, trampade visst på ömma tår. Jag säger inte att nån av er gör fel, ville bara förstå.

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5