• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Marina

Hej hej och glad påsk på er är inne en snabbis innan alla systrar kommer igen,dom är hemma hos Linda och duschar sen blir det taco kväll och vin här {#lang_emotions_tongue_out}...Kul ska det bli att dricka ett glas vin och flabba med systrarna....

Inatt sov Isa i egen säng i eget rum (duktiga tjejen) sov från 22-01 sen äta sen till 05.00 sen äta och sen från 06.00-07.30....

Angående sova middag så är jag så glad att vi nu lärt Liam sova själv, dels för när jag är ensam så kan Liam få sova middag ändå men även dagar som idag, huset fullt av folk och jag gick upp och la Liam och han somna gott och sov sen två timmar, en nattning tar max två minuter beroende på hur mkt man vill pussas hihi..Han är sååå duktig (vi med) hahaha måste ju berömma oss också för vi har kämpat stenhårt för att komma dit och det var värt varenda sekund....

Nä nu ska här fixas tacos ha en trevlig påsk alla.....{#lang_emotions_sunny}

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

disan: Hottentott???!!!!????!!!

Mirix: Bra jobbat!! Tänkte på dig när jag var vaken inatt!! Ni kommer att klara det galant!

Matglad: Tussilago och vitsippor!! Kan det bli bättre??

Marina: Vad skönt att han sover så bra! Och ha det så trevligt ikvälL!!

Här pålandet är det kaos på alla plan. Skönt att syrran är kvar i stockholm, men fyra ungar under fem år är ingen lek!! Shit vad de har slagits idag. Men också kramats och det är ju bra. Gustav missade sin sovstund på em, så nu ska jag lägga honom. Hoppas att han sover hela natten nu bara!!

Tittar nog in lite senare också! kram på er!

• Mirix

Jaha läggningen tog inte äns en minut. Väntar på bommen sen bara Mn nu ska det vara slutbuffat hoppas jag!

Marina det e ju super att ni hittat ett sätt som passar bra för er. Tror det hjälpte att ni läste om SHNkuren så ni fick inspirationen att vara konsekventa o trygga, det e ju dt allt handlar om i slutändan. Att buffa ett så stort barn som Liam skulle vara hemsk!

Blir nog jag som tar alla nätter trots allt, F klarar det nog inte. O frakförallt - vad ska hon göra då???? Hon har ju inget pyssel, vill inte göra min bokföring o ja.. vad gör människor som vakar i 12h egentlogen? Shopar på nätet? Kanske bäst att hålla henne borta från datorn ändå. Själv ska jag göra klart påsk o grattis korten från i natt och sen ge mig på att göra album. NEJ Faan, jag glömde ta ut limpistolen från Miras rum.. vad gör jag nu????

• Mirix

nä vad ska jag göra? jag har fastnat vid datorn o ögonen svider REDAN av trötthet..
    o nu klickade tvättmaskinen.. blä för att hänga tvätt.. tar den senare ;P

• Misses

Mirix: låter inte som att du har de lätt, lider med dig, ska ja hjälpa dig med tvätten?

• flingansnö

Mirjam: Din stackare!

Jag sitter med mina föräldrar framfr tvn och tittar på så ska det låta. Det enda som gör att jag inte får totalpanik är att jag inte behöver åka hem till ett radhus iallafall Inget ont till er som bor i radhus, men jag får ångest av det!

Gustav missade ju eftermiddagens vila och somnade strax efter kl 6 idag. Så jag lär väl inte få ngn sovmorgon i morgon, men det är som det är.

Hoppas det går bra för er i natt Mirjam! Och hoppas att ni alla andra får en trevlig påskafton med fina påskägg! (utan godis till er som kämpar med vikten)

Kram och godnatt!

• Seaflower

Tassar in på kvällskvisten en snabbis och önskar er alla en GLAD PÅSK!

• Mirix

Nä du Misses Karolin du ska då inte ta min tvätt, verkar ha nog med din egen. När hängde din karl tvätt sist egentligen?

• RedTopaz

Även jag är vaken, har precis skickat in nästan 400bilder för framkallning, tog nog nästan 3h att ladda upp allt, puh!!
    Men så blir det när man ligger några år efter.. ;)

Noa vill inte sova, bara ligga och skratta ;), så man får passa på..
    Han har smått börjat jollra!! =)

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5