• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • flingansnö

Jag ska oxå sova nu, har Gustav bredvid mig också, det är mysigt.

Kram och godnatt!

• Marina

Hej hej tittar in lite innan sängen, va tråkigt med din helg snowflake, själv har vi haft det super trevligt suttit och pratat vi systrar och klämt en bag in box {#lang_emotions_tongue_out}smarrigt värre...Åt lamm för första gången idag (ingen höjdare) men nu har vi testat det...

Godnatt på er alla

Mamma till André, Liam och Isadora
  • RedTopaz

Vi beställer bilder på extrafilm.se. lite drygt 400 bilder för 700kr. Grundpriset per bild är under 1kr, men jag beställer specialpapper och vit ram samt lyckades beställa tre omgångar så jag fick betala 3x frakt tyvärr..

Sanna/ Marina: Kul, då kommer jag så snart vi är färdiga på morgonen på tisdag!

Visst är det vid 4 månader barn ska kunna sova utan att äta/ vakna på natten? Hur många timmar menar de att barnen ska sova i sträck då?

Idag har vi jobbat hårt på huset och bilarna menman hinner inte mkt med två barn... Hela påskhelgen är mer eller mindre fullbokad, men börjar ångra det när man inse hur mycket vi måste hinna göra på huset den här sommaren! Vi har dessutom massor att göra ute på landet inklusive bygga badrum och dra in varmvatten.
    Kan man klona sig själv? ;)

Glad Påsk!!

• RedTopaz

Elin: Det är klart att ens barn och man går före! Det är ju dem DU valt att leva ditt liv med! Den ursprungliga familjen skall helst alltid finnas där då DE valt att skaffa dig till världen.

• flingansnö

Marina: Lamm som är så gott!! Om man bara tillagar det rätt.

BT: Nej man kan inte klona sig.... sorry.....

• Stora syster

good morning!! e less på godis... men fick en påsktallrik av landstinget igår, så jag var lycklig, sen grillade jag o Jonta, gott!

idag blir det krattning och buskklippning, håller med bt, kan man klona sig? har jättemkt att fixa i trädgårn! hoppas det fina vädret håller i sig nu bara så leran torkar... sen blir det mer sjukhus för mig, men imorg e jag ledig! måste dock hinna fixa mer i trädgårn, gjorde ju inget när vi flyttade in eftersom fogarna mördade mig då! det märks ju nu....

Mirjam, Nilo håller sina babytummar för att Myran snart sover som törnrosa (dock utan rosenhäcken utanför o en massa prinsar som drattar runt o ska väcka henne när hon äntligen somnat...)

• Mirix

Karro, låter smaskens med påsktallrik alla landstinget. De har ju Sveriges i särklass godast krubb om jag inte mins fel från alla sjukhusvistelser! Lite som skolmat, för er som inte fått äran.

babytummar e bra, Mira har hittat att de e goda att smaska på oxå. Jippie.. eller ähh

Natten var ett bakslag med uppvak nästan varje timme. När jag började hallunisera (hur faaaan stavas det) vid 5tiden väkte jag Fanny.. Hon somnade dock i soffan!!! Aja efter att hon vägrat somna om (myran alltså) så sa jag till Fanny att smyga in o buffa kort. Då hade bebisen vänt på sig till rygg!! Klart att hon inte somnat då. Mn nu har jag läst på och ska testa att stoppa kuddar i sängen o se om hon låter bli att vända sig då. Inte nedlagen som ni ser!

Vår lägenhet luktar skunk!! Aldrig mer räkor utan att gå ut med soppåsen! O nu måste jag vänta till Fanny vaknar innan jag kan gå ut med dom! Sååååååå äkligt, känner mig som gravid igen. Då luktade allt så här ungefär... :p (inte en lipande smailis utan en kräkandes...)

Karin: en stor anldening varför inte köper hus, allt fixande. O sen sommarstuga på dt, vad e det med er människor!? Svärisarna har iofs "bara" radhus men det byggs där hela tiden oxå. O sen bygger de ett eget hus på landet. När ska ni lära er att ha semester? *skrattar*

Kram kram/m

• Mirix

Karin glömde: Ja vid 4månader ska de kunna sova utan mat i 12 h. mn det krävs ju lite för att orka med skrikandet den första natten...längtar du? *ler*

• Disan

flingan: Stackars dig!! Håller med de andra, självklart går ens familj i form av man och barn före föräldrarna! Ingen tvekan om saken. Hoppas att du mår bättre idag!!

Jag kan ev leka lite imorgon. Chris är dock ledig, så skall kolla med honom om vad han vill göra. Vi skall hem till min kusin på födelsedagsmiddag på em, så fm får det bli i sådant fall.

Släkten tog det ganska bra att vi inte kom. En kusin höll dock på att börja gråta när hon insåg att bebisen inte skulle med Men vad göra? Jag mådde skit hela kvällen och frossade och mådde illa, sedan gick det dock att "lätta" lite på trycket och då mådde jag snäppet bättre. Men kunde banne mig inte ta mig hemifrån på kalas...

mirix: Blä! Hatar när man glömt räkskal i påsen över natten...

bt: Ojojoj, så mycket jobb! Jag tycker att det är perfekt när Chris farmor och farfar har landställe som vi kan hänga på när vi vill Då slipper vi allt jobb Hahaha! Men hus, det måste vi ha: Helst igår!

Lider redan av att Maya inte kan få ett eget rum... Känns så trist och fattigt och tråkigt... Men just nu är det ändå ingen idé att köpa nytt och större, vi får helt enkelt följa planen och börja leta efter föräldraledigheten.

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Mirix

Disan: det e ju ett jätte stort rum som R har o det e bara bra att dela för barn!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5