• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Mirix

Inget fel i det Urv. Vi klarar helt enkelt inte av sömnbristen. Och ser på Mira att det gr nog inte hon heller snart. Tror inte att bebisar ska behöva gnälla sig igenom hela eftermiddan för att de e för trötta. Jag kan inte sova med henne liggandes i sängen och vill heller inte. På natten behöver jag få vara ifred.
    Jag var själv så otrygg och sov mellan mina föräldrar tills jag var 9-10år, om jag äns sov. Har haft sömnproblem tills för bara några få år sedan så om vi kan betinga henne o sammtidigt ge henne trygghet så vore det finemang.

Fruisen! Bra förslag! Så ni har alltså kurat Amanda om jag förstått det rätt? Tack för peppandet.
    Blir lite knöligt med resesäng oxå hemma (inte tillräckligt stora rum..) men kanske det går att acceptera för henne att sova i vår säng och sedan flyttas de få kvällar vi vill sitta på balkongen.. Vad trr du? Det ska ju gå att gå bort på middag på kvällarna så varför inte?

Nån som kan nått om såna där babywalkitalkis ellr vad de heter? Vi ska vara en massa på landet i sommar och tänkte då att hon skulle kunna ligga i vår lilla stuga och sova även om vi inte tänker gå o lägga oss så tidigt. Så hon inte ligger i vagnen och sover o vi måste hålla på och lyfta på henne VARJE kväll. O ibland sitter vi ju inne i stora huset och snackar då vill vi ju inte behöva krångla med vagnen hit o dit. E det hemskt då att lämna henne ensam i lilla huset med sån där manick?

• urv73

Nej Mirix, det är inte hemskt. Ni har ju koll på henne. De där funkar ruskigt bra. Ni hör minsta hostning *ler* Men gör bara inte som snöflingan som skaffade en så känslig att de hörde varje gång en bil kärde förbi ute på gatan, det lät som att lillkillen morrade som ett monster. Första gångerna sprang hon som en tok då ;)

• Marina

Mirix vi köpte vår babyvakt på www.bosieboo.se och den är billig och superbra, haft den i snart två år och aldrig haft problem med den...Kostar 450 kr..

Urv inga ömma tår här inte...Tycker bara det är synd att sååå många föräldrar (jag inräknad) plågas av sömnbrist för att man tror att så ska det vara...Att det går över nån gång av sig själv vilket det säkert gör men man kan ju lösa det själv tidigare...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Sanna då ses vi på tisdag fm {#lang_emotions_laughing}

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Matglad

Mirix: Tror ni inte att ni kan smyga förbi Mira när hon sover? Funkar på mina barn iaf. När de väl sover kan man typ ligga och läsa bredvid. Vi har precis köpt en flådig "babyvakt" som vi tänkte ha på landet och när vi går över till grannen etc. Går absolut att lita på!
    Glad påskafton på er alla. Här vankas snart påskmiddag och vi har smällt i oss några kg godis redan.

• Fruisen

Ja, precis, vi kurade Amanda när hon var 6 mån och har inte haft endast vid två tillfällen sedan dess (21 månader senare) behövt ta upp henne och varit vakna max 2 timmar. Nästa natt inga konstigheter, tillbaka till trygga sängen.
    Det går säkert att lyfta över henne från er säng. Vi lade Amanda i andras sängar när vi var bortbjudna och det gick finemang att lyfta över henne till bilbarnstol och sedan sin säng. Nu var det dock ett tag sedan vi provade, ruckar hellre en timme på läggtiden och får åka hem vid läggdags. Hon sover sött hela natten ändå

ღ ♥ ღ Amanda & Jacob är mina älsklingar! ღ ♥ ღ
  • Fruisen

Hm, vad konstigt jag skrev. Det jag försökte förklara var att vi endast vid två tillfällen behövt vakna och ta upp henne. Har dock ramsat mitt i natten lite oftare men det var mest första månaderna vill jag minnas.

• flingansnö

Hej på er!!

Låter som att ni har det bra i påsk, med mycket godis och solsken, förtom Anna då. Bra att du tänker på dig själv!! Hur tar din släkt ett sådant beslut?

Här på landet är det ett helvete. Mamma och jag grälade hela förmiddagen, och hon lyckades vända allt till att det är Manges fel! Att Mange tvingar mig att välja honom och Gustav framför Mamma och pappa och huset på landet. Hon fattar verkligen ingenting!! När jag försökte förklara för henne hur det kändes för mig då, blev hon bara arg och sur och ledsen. Jag frökte säga att jag tyckte det var respektlöst av henne att ifrågasätta mina val, inklusive mitt val av man, varpå hon höll en låååååånga harang om aatt hon minsann var 60 år och därmed hade kunskap och så som jag inte hade. Tillslut satte jag mig bara vid kksbordet och storgrät! Har haft en sprängande huvudvärk hela eftermiddagen och inga starka tabletter som hjälper, harn knaprata alvedon och ipren, men har ändå ont. Jäkla påskfirande!!!

Får se hur länge jag står ut här. åker kanske hem i morgon.

Tur att ni finns här i tråden!

Om vi är hemma på måndag, är det någon som vill trffas och leka?

• flingansnö

Tillägg: Jag kommer att vara hemma på måndag! Jag har världens mest egoistiska syster, och jag tr inte ut längre!!! Helst skulle jag vilja åka hem nu! Men med min huvudvärk är jag nog ingen bra bilförare....

• Fruisen

Men fy, stackars dig, snowflake! Börjar ju nästan gråta med dig. Att släktfirande ska behöva vara så här! Sänder en önsketaxi till dig så att ni får komma hem BUMS!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5