• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Mirix

mysigt ändå Karin. Hör e det lite jobbigt tyst.. eller tyst o tyst lyssnar på samma skiva om o om igen.. 12h i går natt o .. ja från kl 19 igår kväll...

• Stora syster

Jaha du M, antar att du e mitt uppe i ditt pysslande? (kan man inte få sova mitt i allt "buffande", vet ju inte mkt om hur man gör eg...)

Igår var det bästa dan på länge! Hann rensa en rosrabatt, alla sjumiljoner smultron- o jordgubbsplantor, kratta lite, klippa ner en massa dött o sen mecka ihopa grillen! Hann m en trip till ikea också, med hungrig karl= VARNING!! (ska behandlas precis som hungriga barn på ikea, direkt upp till resataurangen o få ett lass köttbullar!)

Jag hade glömt hur nice det e att göra fint ute! (tur vi e olika Elin!!) Sen blev det hamburgare på grillen! Mums! (får göra nåt mer avancerat ikväll...

Denna påskafton spenderas på sjukhuset, säkert utan godis, har redan ätit mig mätt på sånt, blä!!

Ska snöra på mig jympaskorna o gå ner, går inga bussar..

Så; GLAD PÅSK NU ALLIHOPA!!! (förät er ej)

• Mirix

Inget buffande o egentligen inte så mkt annat.. har mest baknat med bestick o dörrar de få gånger hon vaknat.. har varit/ÄR för trött för att göra annat än att dumsurfa hela natten.. Tyvärr!! Hade ju kunnat pyssla klart korten iaf men utan limpistol gick det inte. Gjorde en layout till albumet iaf.. EN på 12h... typiskt. Mn e härligt lullig av allt socker jag hält i mig o nöjd över natten! Tänk att hon sovit så mkt!

KOm Fanny kom kom kom hem

• Disan

mirix: Men se där! Värt det, eller hur? Så skönt för er att hon snappar upp allt så fort!

flingan: Men hottentottarna du vet, de är som jag

{#lang_emotions_sunny} GLAD PÅSK ALLA UNDERBARA TJEJER OCH KARL {#lang_emotions_sunny}

bt: Så sött med joller!! Tänk vad tiden går fort...

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • urv73

Jodå Mirix, jag var vaken men var inte inna här... du ville ju inte svara så jag vågade inte hoppas på dig som sällskap.. Var ute i den stora världen, d.v.s. Facebook och MSN istället... *ler* Men det är ett intressant fenomen det du håller på med och jag hoppas att det funkar. Fast det känns lite som att gå över ån för att hämta vatten om du förstår hur jag menar. Men alla gör på sitt sätt och jag dömmer ingen :) Har ju inte heller fått det beskrivet exakt i detalj hur din plan ser ut. Fast å andra sidan, att vara uppe själv en natt kan ju vara mysigt, det är ju såååå högklassig underhållning på tv.

Glad påsk på alla

• urv73

Å Mirix, en fråga... hur gör man då man dumsurfar och vilka sidor e man inne på då? De dummas riksförbund eller? Å vad är skillnaden mellan att dumsurfa å svenssonsurfa som jag gör?

• urv73

Jag läser ganska ofta att ni har problem att få era karlar att hjälpa till hemma?? Gå i kurs hos 10975, hon vet tydligen hur ni ska göra, eller så kanske hon hade tur att hitta en som tycker att om man är två som bor i samma hus, smutsar ner samma disk och smutsar ner, om inte samma kläder så i alla fall lika mycket kläder, så SKA man dela på sysslorna.
    Nu säger inte jag att jag är perfekt , visst får hon gnälla på mig oxå men det är ju mest spel för gallerierna för att hon fortfarande är inrutad i det där gamla systemet att ni SKA gnälla på oss killar.

OBS!! detta inlägg är bara till för att ni ska visa era partner så att de få sig en tankeställare, det avspeglar inte på något sätt verkligheten i något hushåll på Barytongränd. Sudda denna text innan ni visar den för er partner OBS!!

• urv73

Åhhh, självklart heter min partner 1975 och inget annat... det jag skrev lät ju som nåt fångnummer på sing sing

• Marina

Bt och Seaflower var på nätet är det ni beställer framkallar bilder???

Och på tisdag om du vill ha besök tidigare Sanna så kan jag komma vid 9-9.30 sen när det är läggdags går ja på promenad själv eller med Karin och sen kommer vi till dig igen!!!! Bestäm du hur vi gör!!!!

Mamma till André, Liam och Isadora
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5