• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Marina

Hej hej inne en snabbis fullt upp med systrar och barn, börjar nog tröttna på varandra också men ändå kul, blir bara så intensivt detta....

Imorgon kan vi inte leka...Men bt och seaflower vi ses på tisdag...

Bt ja 12 timmar ska en övergödd unge klara sig på natten, men man måste vara säker på att dom ätit mkt på dagarna så dom inte blir hungriga nattetid...

Disan svarar dig en snabbis här angående Isas sömn i egen säng, går jättebra hon sover ca 5 timmar i sträck så jag är nöjd....Ska blogga när jag får tid över här i veckan..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

God eftermiddag på er! Jag är HEMMA!!! Det var sååååå skönt att åka iväg från landet idag. Vet inte hur mycket som faktiskt gick in deras tröga skallar innan jag åkte, men att jag grät både igår kväll och i morse tog nog lite skruv iallfall, jag gråter annar i prncip aldrig inför dem.

När jag kom hem tog jag en lååååång dush, GUstav tittade på sitt Älskade Molly, och sedan fick jag fotmassage av mange. Han är inte så dum iallafall min karl (Familjeterapeuten har gett oss godkänt att fortstätta utan henne, hon är myclet hoppfull!! )

Jag tänkte åka ut till Viksjö i morgon och hämta lite grejjer, Disan om du vill kan vi låta vildbasarna (läs Ronja och Gustav) leka på fjällens gård. När nu ingen annan verkar vara ledig. Om du orkar kan och vill förstås.

Nu ska jag sätta mig på min balkong, titta på ungarna som spelar basket och äta chips och dricka sprit!

Tack föresten för alla uppmuntrandet ord! Det gjorde att jag klarade att stå på mig inför mamma i morse! Att jag visste att hennes bild av familjen inte är normal!

• flingansnö

Här kommer en kort sammanfattning av hur kriser hanteras i min släkt:

Lovar att sluta vara så ego efter detta... sorry att jag tar upp så mycket utrymme med mina kriser hit och dit....

I min släkt är det tydligen så att om det krisar så ska familjen finnas där för en. MEN följande villkor måste vara uppfylda:

1: Krisen måste vara stoooor, helst innefatta skilsmässa
    2: Man måste berätta alla detaljer om krisen, annars får man inget stöd.

Dessutom så är ALLT männens fel, de är skitstövlar allihopa och jag är styrd och kontrollerad av Magnus. Han bestämmer tydligen allt , och är dessutom slö och en oengagerad pappa! Om jag väljer att vara med Magnus så är det för att HAN har bestämt det, och genom att väljaa det så riskerar jag att släkten (mamma och pappa) inte finns där om jag krisar i framtiden. (läs: Magnus lämnar mig, för det gör alla karlar)

Kul familj va?!!

• Timba

Kikar in en snabbis..så jäkla mycket att göra...
    Hoppas ni alla har haft en bra påsk, med mycket godis...har ätit minst ett kilo själv...

Disan Flingan: Imorgon kan jag och Eliott leka om ni skulle vilja komma till stora lekparken i Kallhäll ?

• flingansnö

Tip: Jag kan absolut! Säg en tid så kommer jag. Disan om du vill hänga på så kan jag få in en bilbarnstol till i bilen, men om du har båda barnen blir det svårt... fast då kan vi åka komunalt om du vill.

• Timba

För mig funkar det antingen innan 1200 eller efter 1400, dvs Eliott sover mellan ca 12-1400.

Så ska vi säga 1400 ? Hittar ni förresten ?

• flingansnö

14 blir superbra för mig! Jag hittar, för du menar väl den där stora fina lekparken, som är handikapp anpassad som ligger vid en park, nära en skola?

• Disan

flingan: Låter toppen, ni kan ju boka lekstunden, så hör jag av mig om det fungelererar för min del också. Vi skall tydligen hem till syster en sväng också, skall gräva upp lite växter som jag skall få ärva ...Knasig släkt du har som tänker så... Vet inte vad mer man kan säga? Skönt att du är hemma iaf!!

marina: Så skönt att hon sover bra då! Vi har bara testat att ha Maya i egen säng en gång och då sov hon fyra timmar. Sedan var det morgon och vi gick upp Men hon har ju kapaciteten, om man säger så

mirix: Jo, har ingenting emot att barnen delar rum, MEN vi vill absolut inte sätta in lilla Maya i Ronjas rum eftersom Ronja sover på nätterna och det gör inte Maya. Det är ju inte snällt att låta dem störa varandra... Ronja är så en sådan som vaknar och skriker till då och då också, vet faktiskt inte hur Maya skulle reagera på det. Hon vaknar dock inte när hon sover dagtid och Ronja har utbrott i närheten av henne. Helt otroligt!!

Mår dåligt igen. Frossa och illamående. Började för ngn timme sedan. Vi skulle fira påsk hos svärisarna idag, men Chris fick gå iväg själv. Ronja var helt rabiat så vi tyckte att det var bäst att hon fick underhållas lite... Sitter således själv, utan barn, och vet inte riktigt vad jag skall göra. Tror att jag skall glutta på en Beck via tv4 anytime. Snåla jävlar som tar betalt för att kolla på deras program! *Morr*

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • flingansnö

Disan: Stackare!! Vad beror det på att du mår som du gör? Inte kul!! Stackare

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5