Inlägg från: Alicia05sMamma |Visa alla inlägg
  • Alicia05sMamma

Allergitråden!

Mama Law skrev 2009-03-30 10:52:20 följande:
    Tack lägger in det jag skrev sist i gamla tråden här med... Nuu har jag ringt Fk igen och nu börjar jag bli förbannad... visst människan kan inte rå för att hon blir sjuk men endå. på kundcenter kunde de inte se att beslut blivit taget och är hon nu sjuk lär det ju ta ännu längre tid att få det. Ja de skulle höra av sig inom 48. Hade de inte hört av sig innan onsdag skulle jag ringa igen så skulle det åter tas upp med en chef, tror ju va jag vill på det faktiskt..... Är så arg just nu. Tjejen på kundcenter va iaf snäll och trevlig och vart arg med mig för att inget är gjort som det rä sagt.
    Men herregud.... Ska det vara så förbannat svårt för henne & fixa alla papperna så att ni får era pengar
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-03-30 12:20:01 följande:
    Nu har jag pratat med en trevlig dam på fk igen, och som det lät så skulle hon försöka se till att vår ansökan tas upp på onsdag. Men vill inte hoppas allt för mycket.
    det är banne mig helt jäkla otroligt att det får gå till såhär {#lang_emotions_yell} Varför kan ingen annan ta över ert ärende & slutföra det ? Denna människa fixar det ju bevisligen inte.
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-03-30 12:31:07 följande:
    Ja jag undrar samma sak. Det skulle ju ha lämnats för flera veckor sen. Nu skulle hon komma tillbaka på onsdag men vi får se va som händer. Måttligt arg blir man iaf. Pengarna behövs ju. Och som det känns nu så hinner vi få tillbaka på skatten innan vi hinner se de här pengarna.....
    Ja herregud.... Ni måste ju leva oxå precis som alla vi andra {#lang_emotions_djavulsk} Hon skulle banne mig skämmas som inte får tummen ur & slutför detta I TID.

Jag ska nu sätta mig ned och fylla i papprerna för våran ansökan. Med tanke på hur lång tid det tagit för er, så lär väl inte vi få svar förrens till hösten
  • Alicia05sMamma
    Mama law:

Jag förmodar att ni har antihistamin tabletter till Wiking ? Vad har ni för några ?
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-03-30 13:18:13 följande:
    Wiking får Aerius mixtur 7,5ml uppdelat på 2 ggr om dagen. får 2.5ml på morronen och 5 ml till natten.
    Aha ok.

Alicia fick oxå aerius utskrivet men 2,5 mg 1 ggn om dagen i 1 vecka nu, och sedan får vi se hur vi måste göra.
    Hittils funkar det bra. Hon tar tabletten utan problem ( sån som smälter i munnen )

Har nu precis avslutat ett 40 min långt samtal med barnkliniken. Nu ska våran läkare kontakta oss inom 1 vecka för att disskutera  det som inträffade i torsdags och osv. mediciner som vi måste ha hemma till henne och hur vi ska gå vidare.
    Fick prata med en oerhört trevlig ssk som blev jätte upprörd, över hur länge vi hållit på nu och inte kommit ngn vart och att detta nu inträffade.
    Hon såg hur många läkare vi vart i kontakt med och blev förbannad hihi
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-03-30 13:22:22 följande:
    Du kan ju skicka in första pappret med namn och personnr för att sen komplettera med intyg och själva ansökan som ni skrivit ihop om hur det ser ut för er.
    Jasså, man kan göra så. Ja men då kör jag på det
  • Alicia05sMamma
    K kavat och Mama Law:

När ni skrev brevet om behov av tillsyn och vård för vb:et. Skrev ni då hur dom reagerar på varje allergi ? eller skrev ni bara i stora drag ?
  • Alicia05sMamma

Nu har jag knåpat ihop ett brev som jag skickar med vårdbidrags ansökan. Kryssade i att vi skickar in läkarutlåtandet senare.

Får se hur lång tid det kommer att ta nu då innan man får ngt beslut

• Alicia05sMamma

Jahapp då ligger brevet om vårdbidags ansökan på postlådan
    Ska bli spännande & se vad & hur dom bedömer det hela.
    Kunde ju igår konstatera att A nu är uppe i 10 allergier + att hon oxå då har astma.

• Alicia05sMamma
    Miralicia skrev 2009-03-31 15:41:55 följande:
    OBS! En varning ang de smaksatta mjölkfria chokladkakorna (mint, apelsin och ljus mjölkfri choklad) Ibland kan det finnas mjölkfri choklad som säljs under Plamil's (de som tillverkar Kung Markattas mjölkfria choklad) eget märke. Förpackningarna ser i princip identiska ut med de som Kung Markatta har, det är en minimal text på baksidan som skiljer, men i varje fall den ljusa chokladen, apelsinchokladen och mintchokladen i Plamils eget varumärke eller andra grossister än Kung Markatta innehåller sojamjöl. Längst ner i ena hörnet på baksidan står det med vanlig text Kung Markatta och de är utan soja, men om det står "Life" eller något liknande eller Plamil så är det med sojamjöl i receptet. Så kontollera innehållsförteckningen hellre en gång för mycket för säkerhets skull. Jag köpte mintchoklad på Maxi som var från Kung Markatta, och ett tag senare var jag inne i hälsokosten och köpte en till mintchoklad. Framsidorna var helt identiska, det var enbart i innehållsförteckningen och en ca 3 mm hög text i ena hörnet på baksidan som skiljde dem åt och den från hälsokosten innehöll sojamjöl. Rena turen att jag råkade läsa
    Jag vågar inte ge Alicia ngn choklad eftersom de ofta är så luddigt vad de igentligen innehåller. Så hon får inte äta choklad alls.
Svar på tråden Allergitråden!