Inlägg från: Alicia05sMamma |Visa alla inlägg
  • Alicia05sMamma

Allergitråden!

Mama Law skrev 2009-04-02 10:42:24 följande:
    Men det finns en som heter neocate active med svartvinbärs smak (som faktiskt funkar för wiking) som luktar underbart och smakar godis säger wiking. Kanske du kan fråga om den?
    Jasså det gör det. Våran dietist sa att det inte fanns med smak.

Men då ska jag ta & maila henne om det omgående / Tack
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-04-02 10:56:27 följande:
    Håll i er min handläggare blev frisk för 5 sek. Och jag fick veta att det inte ens är kvalitetssäkrat än vilket skulle ha gjorts för 4a veckor sen, men nu skulle det göras nästa vecka så om jag har tur kanske vi har beslut i MAJ........ går upp i atomer snart.... 
    NÄÄ...Det är inte sant...
    helt otroligt att de får hålla på såhär.  Usch, lider verkligen med er att ni ska behlva jäklas med både det ena & andra.

Hon skulle banne mig skämmas för hur dåligt hon har skött detta. Hon skulle fanken få ringa & be om ursäkt.
  • Alicia05sMamma

Efter att ha googlat lite nu & läst, så inser jag nu att alicia fick en anafylaktisk chock i torsdags när vi ringde 112.

Bara & veta det nu gör ju en vettskrämd {#lang_emotions_frown} Väntar fortfarande på att vår läkare ska ringa. Jag hoppas verkligen att hon inser allvaret nu och förstår att det är inte bara jag som är en dryg hönsmamma & överdriver.

• Alicia05sMamma
    Jasusu skrev 2009-04-05 21:58:06 följande:
    Vilket mjölkfria smör använder ni? carlshamn eller milda?
    Vi kan bara använda carlshamns margarin då det är sojalecitin i milda´s.
  • Alicia05sMamma
    060810 skrev 2009-04-06 07:39:58 följande:
    Någon här med barn som är pollenallergiskt?? Hur reagerar de i så fall. Min lille son (nyss fyllda 1 år) har svullnat upp på ögonlocken, har astmabesvär (har redan förkylningsastma), täppt och rinnsnuva på samma gång... Kan det vara pollen han reagerar på? Vad kan jag göra nu för att ta reda på om det är det? Snälla hjälp mig vidare om ni kan!!
    Ja det är nog inte helt omöjligt att det kan vara pollen. Jag är själv allergisk emot pollen och reagerar starkare för varje år Nu är jag jätte snorig & täppt hela dagarna & näsan kliar så man blir tokig.
    Be att få göra pricktest för att kolla om det är pollen han reagerar på.
  • Alicia05sMamma
    Slippy skrev 2009-04-06 09:16:32 följande:
    Vet du om det är vanligt att dom reagerar på pollen när dom är så små? Jag har inte märkt nåt på min lilla tjej än, men eftersom både jag och hennes pappa är pollenallergiker så skulle man ju inte bli förvånad om hon också är det. Hon har ju tyvärr ärvt en massa födoämnesallergier av mig redan =( Dom säger ju ofta att man vanligtvis inte reagerar på pälsdjur förrän man är lite äldre så jag funderade på om det är så med pollen också, har du nån aning? Eller är det nån annan som vet?
    Jadu, jag vet faktiskt inte hur pass vanligt det är. Min dotter har då än så länge inte visat att hon ska reagera på pollen. Jag hoppas att hon får slippa då hon har så otroligt många andra allergier.
    Men finns misstanke så be dem göra ett pricktest.
  • Alicia05sMamma
    Slippy skrev 2009-04-06 13:49:28 följande:
    Misstänker väl inte direkt. Hon har ju inte visat några symptom alls än så länge. Va väl mest för att jag och hennes pappa är allergiska båda två som jag funderade lite, men vi blev båda allergiska mot pollen när vi va lite äldre. Får väl se hur det blir längre fram i vår och sommar. Misstänker vi nåt så får vi väl ringa och be dom testa då.
    jag fick oxå min pollen allergi på äldre dar, och den blir värre för varje år som sagt.
  • Alicia05sMamma

Fick brev idag från Fk att de mottagit våran vb ansökan och att ärendet ska behandlas inom 4 månader och att inom denna tid måste vi ha skickat in läkarutlåtandet gällade allergierna & astman.

Stod ngt om att vi skulle fundera kring hur mkt tid som gick åt till medicinering, specialmat osv gentemot ett friskt barn tills att dom hör av sig.

Allt sånt hade jag ju skrivit. Men men....Får väl dra allt 1 ggn till

• Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-04-06 15:40:26 följande:
    det va snabba besked måste jag säga..... det är bara till att ta tid och få det så specificerat som möjligt.
    Jo jag tänkte det, att jag får väl ta & skriva ned och göra det lite tydligare om alla hennes allergier, mediciner som ska tas & hur ofta, specialmat som inhandlas osv osv.

Jo det var rätt snabbt måste jag säga. Var väl i onsdags eller torsdags som jag postade brevet har jag för mig.
  • Alicia05sMamma

Hej allihopa & Glad påsk på er

Här väntar vi fortfarande på att vår läkare ska ringa. Skulle ringa oss inom 1 vecka. Nu har det gått 1,5 vecka *morrar* Så imorgon bitti ska jag ringa upp & fråga va i hela friden det är frågan om, när vi ska måste ringa 100 femtielva ggr själva. Såhär är det varje ggn det sägs att hon ska ringa oss {#lang_emotions_djavulsk}

Skärper hon inte till sig nu & tar oss på allvar nu så byter vi läkare omgående. Hon har ju fått medelandet via akutet och läkaren som tog emot oss för 1,5 vecka sedan efter att vi tvingades ringa 112. Trots att läget blev så akut så ringer inte människan...

Kommer kasta mig på telefonen såfort dom öppnar imorgon bitti

Svar på tråden Allergitråden!