LindeMammor05
låter som vi gottat oss allihopa i går kväll ...själv va vi till svärföräldrarna på 3 rätters middag ...det ni!! idag tänkte jag göra taco gratäng..taco va visst poppis denna helg "jessica & carolina" .
låter som vi gottat oss allihopa i går kväll ...själv va vi till svärföräldrarna på 3 rätters middag ...det ni!! idag tänkte jag göra taco gratäng..taco va visst poppis denna helg "jessica & carolina" .
*GRATTIS petra* va kul ..så det e nu de riktiga kilona ska rasa... magnus store bror kunde inte motstå camebridge så han har ätit i dagar 5 och gått ner 6 kilo...hans mål e 8 kg så han har inte mycket kvar om man säger så men han ska äta i två veckor iaf... han e förvånad över att han inte e sugen på nått när vi sitter och slabbar i oss som i går tex 3 rätters.
har tappat bort reseptet så denna gång gjorde jag "på en höft
"
taco gratäng på 8 tortillas:
stek köttfärs och ha i 1-2 påse taco krydd mix.
koka 5dl creamfraich och ha i:
*2 köttbuljong tärningar
*2 msk tomatpure`
*en stor burk tacosås
*2 vitlöksklyftor
lägg upp en tortillas och lägg en rand av köttfärs i mitten uppifrån och ner, skiva tomat och strötärningar över och rulla i hop. (gör så med alla)
lägg dom sedan i en ugnsform ihop rullade och häll creamfraich blandningen över och strö slutligen riven ost på toppen ocg in i ugnen i 20 minuter på 225 grader.
*en sallad till är gott*
brödet sväller i ungnen så man får i sig mindre änn man tror..jag brukar orka 1½ sen är jag proppmätt.
*Grattis polarn JONAS på din 6 månaders dag* kram MAX
cicci: hur går det med lill killen?
jenny:ett till laban freak? magnus e galen i laban ...har en del laban saker ja! magnus ville ha laban på spjälskyddet oxå men då kändes det som att det blir lite mycket laban så vi tog åsna istället...laban haklapp, speldosa över sängen:laban ..sängkläder laban , tyg bok:laban , sån man har i vagnen som bäzizar tittar på som hänger från ena sidan till anda:laban och så fick jun maxen en tummen när han föddes av pappa oxå...pappa har även kollat in filtarna laban men jag vet inte...får inte bli för mycket! jenny jag kan tipsa dig om billigare bla laban saker www.gp-barn.se mycket billigare änn babyproffs inne i örebro..detta är i kumla.
jenny- såg nu att han inte har bilder på sina saker men det är värt att åka till kumla om man ska ha flera saker...när vi köpte sängen kostade den 200 kr billigare änn istan 1295 i kumla 1495 i stan och spjälskyddets org pris va 410 kr och så köpte vi påsar till den lyxiga blöjhinken vi har , påsarna kostar 99 kr och så köpte vi haklapp laban/lilla anna/ långa farbrorn 44 kr sen drar han av 7% på allt så vi tjänade knappt 500 kronor på att åka till kumla!!
petra- nu så...jaha hur känns det i magen nu då när den fått smaka på fast föda?
jenny- skrev fel , sängen vi köpte kostade 1295 när han dragit av 7% rabatt men i stan kostade den 200 kronor mer iaf...det va en annan brio säng som kostade inann rabatt 1295 och samma säng i stan kostade 1495.
men oj!! läste att du hittat kavaj och grejer till jonas..förstår dig totalt att du inte köpte det!!! FAN VA DYRT!!! som du säger..man använder det juh inte all för ofta..syrran va på bröllop förrahelgen i stockholm och det kändes lite surt för dom när dom va tvungna att köpa klänning och kostym för att använda en gång ..man e juh inte för ofta på bröllop..tyvärr!! nej petra jag hoppas din kropp godtar den lilla kycklingen du fick i dig men dte ska väl inte va nå problem ..håller tummarna för att förbränningen ska ta fart igen! ja kumla vi kanske ska bunta i hop oss i lite bilar för att jul handla till småttingarna om inte annat närmare julen
då har vi en anledning att handla..ska in och köpa vagnen snart hade jag tänkt..funderar hur det blir att svänga med en trehjuling det jäller att inte ha för bråttom...måste läsa på lite om vagnen! satte ut max vang på blocket idag!
petra- nej han har inte kläder men barnvagns/sängs/ /leksaks grejer i laban..örngott, filtar,hakklappar,små grejer ja allt sånt i bla laban