LindeMammor05
skulle vi på Lum..och i så fall vilken måndag vart det?
skulle vi på Lum..och i så fall vilken måndag vart det?
huuuu* kan juh säga cicci att max sover inte hela nätter änn och han blir 7 mån..jag har inte lidit av det föräns nu när han vaknar och gallskriker (tänder) innan dess så vaknade han ock käka 1 gång och tänkte att jag skulle börja ge han vatten den gång på natten han vakna men så började tänderna gro och då vill man juh ge han tryggheten...så av mig kan du inte få nått vettigt svar! men jag har för mig att det är svårare för ammande att sluta ge mat på natten då dom känner lukten när dom vaknar till.. du ammar eller? max käkade var 3:dje timme fram till han va kanske 3 månader..kommer inte ihåg men nåt sånt när han trappade ner till 1 gång/ dagen men jag vet att petra som ger ersättning och carolina har fått sova hela nätter lääääääääääääääääääääääääääääääääänge!! hm*
cicci- 1ggr/natt skulle det stå inte dag!
cicci- ok. ja det e ett pass när dom e sädär små!
petra- jo det där att killarna drar sig i örat! syrran sa att jag skulle ringa akuten igår för max..max har juh vaknat och gallskrikt en timme efter läggning och mitt i nätter , är snorig/täppt och drar sig i örat men jag har juh trott tänder men så sa syrran igår att det kan va öroninflammation och att jag måste ringa akuten så jag löd order
dom blev lite oroliga på akuten (prata 20 min med dom) men det fanns ingen öronläkare där så jag skulle proppa alvedon och ta kontakt med läkare el bvc i dag på morgon så nu har jag fått tid...det är säker tänderna (han sa inget om att dra i örat hade med tänder att göra)med bäst att kolla en gång för mycket änn en gång för lite, han har symtomerna för öroninflammation förutom att dte inte rinner gägg i örat..vi får se!
petra: vad har jag långt kvar till??
jenny- levina snappar nog upp mer änn du kanske tror..får tänka på att dom små inte har så bra motorik nu så d e klart hon inte visar nå tecken på att hon förstår tecken språk... det e juh knappt att dom träffar munnen på första försöket när dom ska ta in nappen
hahaha* ja ja du mena så...ja det hoppas jag att det dröjer
Nej du petra nu ska ajg gå och hålla manos sällskap i soffan..jag fryser såååå...men vi hörs *natti natti*
linda- ett måste e juh pumpor..skära ur och göra ögon och mun och sätta ljus i.. bomull kan du juh dra ut så det blir tunt och se ut som spindel väv och sätt i lite äckliga plast spindlar..och så gör du barn bål på hallonsoda eller nå så d ser ut som bloood och så har du i nån annan färg på dricka el saft i en operations hanske och fryser ner och sen lägger du is handen i bålen
så d blir riktig läskigt
lekar? hm...det måste man juh kunna ta vad som hällst...kanske mörker kurra gömma eller blindbock och sånt...knutgubbe ute när det e lite mörkt..måste juh va lite läskigt
petra- ja eller hur
åhhh prata inte nybakade bullar..jag blir sååå sugen, kanske ska försöka mig på att baka lite bullar idag, lät så mumsigt!
Fika/lunch. Kingsgården, Dag: Tid:
Jenny & Levina
Elin & Linus
Petra, Jesper & Jonas
Johanna & Max