• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • Regina84

tack emmalojsan!! ja bor på ådalavägen, du då?? =)

• efia

Åh, då bor vi ganska nära varandra faktiskt. Vi bor på Tegelängsvägen. Skoj!

• Thursday

Jaså, Borås är så poppis idag? Vi hade kanontrevligt idag och Axel var en liten sol och flirtade med alla på mitt gamla jobb! De hade köpt så söta presenter till honom, så himla gulliga Saknar det lite, vore kanon om det skulle bli en öppning där när jag ska börja jobba igen vid årsskiftet men det verkar väl inte så... Det märks att han är inne i en social period, han har tidvis lite svårt att både äta och sova för att han är upptagen med att vara MED. Måste flina åt morsan istället för att amma, och kan absolut inte sova i vagnen, måste sitta i knäet och prata med mammas lunchsällskap. Det börjar bli lite påfrestande att han ALLTID är övertrött och måste "tvingas" till att sova med skrik och vrål... men det är som det är.

Synd att jag missade fikat idag, är ju väldigt sugen på att träffa alla bebisar och se hur det är med dem! Och mammorna med förstås. Ni kanske vill komma hit nästa vecka? Måndag eller onsdag skulle vi kunna?

• MiaMitisen

Nu har jag äntligen kommit iordning med min lilla blomsterrabatt. Trodde aldrig det skulle bli av. Fick lite växter av grannen oxå. Så jag hoppas att det kommer bli fint.
    Känner av detta ganska så bra i både rygg och mage just nu. men man kan ju bara hoppas att det var lite hjälp på vägen.
    Tänk att det verkligen ärmin tur nu! Det har gått så himla fort tycker jag!

Ida: jag kommer gärna på onsdag om det inte har kommit en bebeis vill säga.

Nu ska jag ta mig ett gott bubbelbad.

• HannaJohansen

Hej tjejer!
    Jag är just nu i Spanien med mina småkillar, min syster och hennes lilla tjej (snart 7 månader) och vår mamma. Det gick superbra att flyga ner. 4 månader verkar vara en bra ålder att flyga då de inte kräver så mycket aktivitet utan är helnöjda med att man har dom i knät i flera timmar.

Det är lagom varmt och Samuel badar mycket i poolen. Han är superlycklig över att få simma runt med sina armdynor. Han längtar dock hem till sin pappa lite då och då. Vi kommer hem på tisdag morgon så vi skulle kunna komma på fikan om det blir på onsdag.

Mia hoppas den lille/lilla vill komma ut snart!! Lycka till.

Ha det bra!
    Hanna

• Projekt Lennart

Hallå, hallå!

1) Välkommen Regina! Bor du nära Emma så bor du förmodligen ganska nära mig och jenny också Kul, kul!

2) Ida, du kunde inte valt en sämre dag för fika... Min mamma är på besök på onsdag (hur lyckas jag?!?) och då får jag nog se till att hänga med henne...

3) Hanna, det låter inte aaaalls underbart att vara i Spanien och bada i poolen... (ni som önskade sämre väder här - jag hatar er för att ni lyckades övertala vädergudarna

4) Mia - Verkar alltså inte som om dina tappra försök att få h*n att komma ut har lyckats ännu... Håller tummarna för att det sker snart och att allt går bra!

5) 20 dagar kvar till BF - vill att han ska komma NUUUUUUUU! Det är riktigt, riktigt tungt nu (även bokstavligt - har gått upp från +10kg till + 12 kg på en vecka nu - en ökning motsvarande 20 % av det jag gick upp på 36 veckor innan mao. Hur ska detta sluta?!?).

Nu kanske jag skulle ta och göra något vettigt. Som att sova lite till kanske...

Ha det gott alla och hoppas att vi ses snart!

• MiaMitisen

God morgon tjejer och magar och bebisar!

Hoppas ni har sovit bättre än vad jag har gjort. Jösses vad grävandet tog hårt på min rygg igår... Inge bra! Känns lite bättre nu som tur är.
    Idag blir det Utmarksfika med gatans mammor och barn. Sen ska nog oscar och jag ner och handla lite.
    Ska städa lite också. Det blir tyvärr inte så mycket varje gång då oscar älskar att hälsa på hos grannarna. Så det blir lite promenader imellanåt också.

Hanna: fy på dig att skriva sånna saker! Det är inte snällt mot oss andra. Speciellt inte efter gårdagens hagelskur.

Caroline: nä, nu är det bekräftat att man behöver inte köra slut på sig själv. Ungen vill inte ut för det. Så idag blir det en ganska lugn dag.. Varför ta ut sig i onödan....

Nu ska jag äta lite frukost, oscar sover fortfarande, sen blir det en dusch. Undra om våran bortskämdhet med sovmornar försvinner om några dagar..... Är ganska rädd för det. Men det får väl vara okej.

• Tehus

Ida: Jag kommer gärna på onsdag om jag lyckas ta mig dit på något vis. Till dig är det nog lite väl långt att gå och nu har jag skavsår efter promenaden till Titti. =)

• MiniStumpan

Ida: Jag och Max kan också komma på onsdag. Kors i taket men vi har inget alls planerat nästa vecka. Känns ganska skönt faktiskt. Då kan man bara ta dagarna som de kommer.
    Veckan efter är däremot fullbokad. Då ska vi bla till familjerättsbyrån så att Andreas äntligen kan bli Max pappa även på pappret. Då är Max liksom 10½ vecka. Tycker att det är konstigt att det ska ta så lång tid innan man får skriva på papprena.

Mia: Hoppas att du inte kommer på fikan på onsdag. Missförstå mig rätt

Caroline: Min viktuppgång liknade din. Jag låg på 10 kg ett bra tag men de sista veckorna lyckades jag lägga på mig 6 kg till och landade på +16 totalt. Men i slutet var det mycket vatten också. Och när Max väl var ute så hade jag tappat 7 kg på bara ett dygn. Fatta att man känner sig lätt då. Synd att man inte är i form att gå upp och gå som man vill då bara.
    Men nu har jag bara 1,4 kg kvar. Men kroppens former är låååångt ifrån vad som är önskvärt haha.

Fick vårat andningslarm igår. Det kom inom ett dygn från beställningen. Så nu kan man sova lite tryggare på natten.
    Fick även hämtat liggdelen till vagnen igår. Jag fick en helt ny liggdel då det verkar som att det saknades brickor under nitarna på den gamla. Återigen. Tur att Max inte låg i när de lossnade...

Nu skall jag ta tag i mitt liv och kliva upp ur ammningssoffan och stänga av datorn.

Trevlig helg alla

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3