• Ciccin3

Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!

Tänkte att vi ska bli lite härligt nostalgiska... för som vi alla vet var det ju bättre förr.

Saker man kommer ihåg från förr som får en att tänka: ååååå det kommer jag ihåg.

Man kan skriva om allt. Programmen som gick på teve, frisyrerna, kläderna, musiken, maten, bilarna... vad som helst.

Själv är jag född 83 och blir nostalgisk när jag tänker på festis i pyramidform. Fast det hette inte festis då...
    Det kommer mera gick på lördagskvällarna och Lena Philipsson hade trasiga jeans som jag gärna önskade att jag var stor nog att bära.

• Svar på tråden Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!
  • Salamandra

Underbar tråd!!! Jag och min man har läst hela tråden och vi bara njuuuter

Hagelbäcks matrast hette han som gjorde gubbar i filmjölken madam....

Maken minns Vira blåtira men minns inte resten. Hade ni bomberjackor och stålhättekängor? Det blev ju värsta nazistklädseln sen tyvärr...och dom här skorna med otroligt hög sula??? Inte sååå länge sen kanske men ändå..

Jag minns när "första" låten kom på radion som bara innehöll en textrad och bara massa musik. Då var man van vid 3 minutare med vers, vers, refräng, vers refräng refräng slut liksom men nu är det vardagsmat med rave etc.

På tal om musik: R.O.C.K, Jimmy Jean, Oh mama. Rick Astley, Jason Donovan och vad tusan hette dom där som var populära samtidigt som NKOTB? Dom lite "hårdare" killarna hehe...

• AE77

Kommer ni ihåg de läskiga drickorn Gulp och allt vad de hette? Mycket färgämnen i och kemisk smak, men oj, så goda de var

• Älvan

Tracks
    När man satt och spelade in favoritlåtarna på band

Blackorange, en glass el var det läsk? *Kliar mig i huvudet* :-8
    Luktisar: Har fortfarande ett papper kvar med en massa runda luktisar på och om man skrapar på dem så luktar de fortfarande

• bodica

Måndagsbörsen
    Rakt över disk med Clabbe

• Stumpan2

å dom här runda samlarkorten med idoler på, typ Sting, Phil Collins....

Å godiset Pissemyror, Bamsetuttar och allt vad dom hette, tror det var från företaget Bon Bon. jättegoda!

• bolbol

isglassen med jelly i mitten! kommer någon ihåg dem? de va rosa o inte speciellt goda....

• Helajni

Jag skrev tidigare i tråden om glass med jelly i. Tyckte då att den var jättegod!
    Jellysplitt hette den.

http://www2.gb.se/nostalgi_year.asp?year=1985#

• MrsJones

Kom på en sak till man hade...nyckelring som såg ut som en telefonsladd. Ha, dom var roliga dom.

Svar på tråden Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!