• Ciccin3

Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!

Tänkte att vi ska bli lite härligt nostalgiska... för som vi alla vet var det ju bättre förr.

Saker man kommer ihåg från förr som får en att tänka: ååååå det kommer jag ihåg.

Man kan skriva om allt. Programmen som gick på teve, frisyrerna, kläderna, musiken, maten, bilarna... vad som helst.

Själv är jag född 83 och blir nostalgisk när jag tänker på festis i pyramidform. Fast det hette inte festis då...
    Det kommer mera gick på lördagskvällarna och Lena Philipsson hade trasiga jeans som jag gärna önskade att jag var stor nog att bära.

• Svar på tråden Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!
  • Åsa

Mrs Jones: Eh, nostalgi? Sådana går massor av mina arbetskamrater omkring med _nu_ om det är samma (bälteklämma+ "telefonsladd" + nyckelring)

• Ellibelli

jag är nästan för liten men minns:

Frasse, Janos & Hildning i Tååååååååårtan.

• MrsJones

Åsa: Oj, oj, oj...antingen har det kommit tillbaka, eller så är det några som vägrar släppa 80-talet. Jag hade sådana på mellanstadiet!

• Agapanthus

Vilken kul tråd

Minns Ellen, Vera, Cecilia och hästen Bruno och Allas vår John Blund!

• Kilt

Någon som minns läsken Zingo med chokladsmak, inte så god men den skulle ju testas!

• Åsa

Kilt: Har chokladzingo funnits i verkligheten???? Jag trodde det var ett påhitt av Kenny Starfighter...

• reserverad

Vira Blatira och Halkabanan eller vad den nu hette. Laskeblask.

• Ciccin3

Oförglömligt när mamma hade STORA glasögon och världens mest permanentade hår. Till det tupperade hon ju självklart luggen och klädde sig i snygga dräkter med axelvaddar.

Pappa hade muche som gick hela vägen ner till hakan, tajta stentvättade jeans och seglarskor.

Gud va mina föräldrar har vart HOTT! ;)

• Zophie

Jag säger bara He-man, Twisted Sisters och rockringar.

Svar på tråden Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!