• Ciccin3

Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!

Tänkte att vi ska bli lite härligt nostalgiska... för som vi alla vet var det ju bättre förr.

Saker man kommer ihåg från förr som får en att tänka: ååååå det kommer jag ihåg.

Man kan skriva om allt. Programmen som gick på teve, frisyrerna, kläderna, musiken, maten, bilarna... vad som helst.

Själv är jag född 83 och blir nostalgisk när jag tänker på festis i pyramidform. Fast det hette inte festis då...
    Det kommer mera gick på lördagskvällarna och Lena Philipsson hade trasiga jeans som jag gärna önskade att jag var stor nog att bära.

• Svar på tråden Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!
  • Kilt

Åsa: ja, det har funnits..... jag är modell äldre (42 år) så den
    har jag upplevt :)

• LillemorR

*Glassen boccia blev min favvo på tidigt 80 tal, smakade lite appelsin på chokladen, vanilj och nogat längsmed pinnen.
    *Jag minns Solstollarna och Ulla Sekreterare "kladdaaaaaaaar inte".
    *Dockhuset som det diskuterats förr här med den stora gula fågeln som kunnde trolla så alla blev levande.
    *Vi hoppade som galningar både twist och dubbelhopprep och OJ vilken motion det var. Det borde skolorna införa igen...
    *Vi hoppade ju hage ochxå och en variant där det var 9 fyrkanter och man skulle försöka få stenen till nästa ruta tror jag. Trampade man på sträcket var man ute.
    *Bokmärken, Tidningen Okej (som fortfarande finns) Starlet, plastörhängen, gympadreckt med benvärmare..gympaprogrammet med Susann " Ta iiii, det är braaaa, en gång till"
    hahaha
    *Dallas, Dynastin, En röst i natten, Svenska secam, Frippes skafferi, Mormorskängor
    Nu kommer jag inte ihåg mer...

• VIXIE

Är det nån som nämnt plattåtofflor(hur stavas det nu då),bannband med pärla i snöret och luktklistermärken??
    Vixie

• Dinturiel

Den dær glassen med tuggimi i pinnen. Ær också -83a precis som TS, och pyramidformad festis var ett måste nær vi var ute på semester, apelsin eller pæron.

Sen sæger jag bara en sak till. Husvagnssemester

• Dinturiel

Humle och dumle på Gomorron Svereige med han Belfrage eller hur det nu stavas

• eua

Såg nu på tv att gomorron sverige visst ska gå i repris på eftermiddagarna klockan 16. Men vet inte från vilka år.. ska försöka komma ihåg att titta.
    Komer ihåg när man var liten då var det bara det programmet somgick på mornarna.. nu är det ju barnprogrma jämt. Då satt man och väntade på hacke hackspett som var i fem minuter.

• Towalisa

Glassen Flirt smakade underbart. Ett hjärta med choklad.

Jag är född -62 så här kommer lite 70 och 80 nostalgi.

Shampo som luktade som gröna äpplen, tror att det fanns jordgubb oxå men gröna
    äpplen var min favorit. Färgen var som gröna äpplen oxå.

Kommer ni förresten ihåg torrshampo!!?? Man borstade i håret och då behövde man inte tvätta håret på en vecka eller så. Trodde jag, ja. Bluäää jätte äckligt!!!

Och Starlet, Mitt livs novell slukade jag på kvällarna.

Lyssnade på Donny Osmond och Tony de Franco. Mina idoler! David Cassidy.
    Sen kom The Sweet, Alice Cooper, Gary Glitter och The Blizzards.
    Ännu senare: The Baccara,
    Min kompis hade en sån här liten skivspelare som fick plats i en liten låda som man fällde upp locket på. Vi satt på golvet och lyssnade. Men hon var dansbandstokig så då blev det
    "Gråt inga tårar" mer med Thorleifs. Och Flamingokvintetten.

Skärp och smycken med små, små pärlor i olika mönster.
    Man klippte fransar på T-shirten och trädde på pärlor.

V. jeans. Puss & Kram jeans som var så tajta, så tajta.
    Gula, svarta, vita täckjackor som var midjekorta och man såg ut som en michellingubbe i dom.
    Kängor med plös och så skulle man stoppa in jeansen( utsvängda ben) innanför plösen i fram

• Agapanthus

Är sjukskriven just nu så jag passade på att ställa in kanalerna på tv'n och då visade de Hedvig på Barnkanalen Kan erkänna att jag såg hela det avsnittet

Towalisa: jag minns också Starlet och Mitt livs novell

Kom att tänka på Tidningen Okej som jag har första numret

• Towalisa

Hedvig?
    Menar du Hedvig som cyklade runt och hade en kråka på taket.
    Birgitta Andersson och Bert-Åke Varg.

• Åsa

"Från A till Ö" hette den. Med Hedvig och ugglan som spelades av Bert-Åke Varg.
    Kit: Tydligen missat den.

Towalisa: Torrschampoo ja. Tog bort överskottsfett gjorde det väl, men om man inte hade askfärgat hår så satt ju det där mjölet kvar och gav en schaskig kulör.

Svar på tråden Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!