Du måste logga in för att svara i en tråd.

• hjärterum

Cravings för Pojk/Flickgravida!?

Vad är du konstant sugen på?o vad väntar du för kön?
    Har lite undringar kring om detta kan stämma,om man väntar pojke eller flicka...
    Kul ialla fall att spekulera i{#lang_emotions_laughing}...
    -Ös på om dina hemligheter och gottigheter nu!

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-11 14:22
    Visste ej var det passar sig bäst att lägga tråden!?
  • Svar på tråden Cravings för Pojk/Flickgravida!?
  • hjärterum
    FrökenSuz skrev 2009-04-16 11:01:05 följande:
    Var helt tokig i mjukglass, skrattande kon mjukost (de små bitarna i folie ni vet) och äppeljuice -det blev en pojke. Denna gången, allt som är sött och fett. Rostade mackor med mycket smör och marmelad -slup! Har inte tagit reda på vad det blir men jag tror flicka...
    Jag kopplar samman mat,fett,gräddigt,mjuka lena smaker med pojk.
    och det fräscht,syrligt,lite sött med flicka...?
    Hur uppfattar ni det?
    Samtidigt beror mkt på person till persons begär och smaklökar med tror jag!
  • Vofflis

Jag är gravid i v.35 med mitt andra barn, en pojke. I början av graviditeten var jag bara sugen på gröna äpplen och juice. Men f om mitten av graviditeten har det varit fet mat och godis. Så det blir det i ganska stora mängder just nu, som tur är har jag inte gått upp så mycket ännu och allt har satt sig på magen

• Ekologiskt Godis

Äpplen och fruktigt godis. Bara vattnas i munnen på mig:D
    Jag väntar en pojke.

Jag vet att detta är cravings eftersom jag annars är (salt)lakritsfanatiker och min godispåse brukar vara helt svart samt att jag kan äta flera kg äpplen om dagen om jag bara skulle haft råd med det XD Äpplen brukar jag inte annars äta.
    Sen får jag lite små cravings då o då, men inte lika starkt som äpplen o fruktigt godis:P

• Ekologiskt Godis

Ekologiskt Godis skrev 2009-04-16 11:26:59 följande:

Äpplen och fruktigt godis. Bara vattnas i munnen på mig:D Jag väntar en pojke. Jag vet att detta är cravings eftersom jag annars är (salt)lakritsfanatiker och min godispåse brukar vara helt svart samt att jag kan äta flera kg äpplen om dagen om jag bara skulle haft råd med det XD Äpplen brukar jag inte annars äta. Sen får jag lite små cravings då o då, men inte lika starkt som äpplen o fruktigt godis:P
    Vill också tillägga att äpplena ska va röd/gröna, inte gröna eller röda utan en mixning av dem annars duger de inte=/
  • FrökenSuz
    hjärterum skrev 2009-04-16 11:05:47 följande:
    Jag kopplar samman mat,fett,gräddigt,mjuka lena smaker med pojk.och det fräscht,syrligt,lite sött med flicka...?Hur uppfattar ni det?Samtidigt beror mkt på person till persons begär och smaklökar med tror jag!
    Det gör egentligen jag med men jag har en stark känsla av att det är en flicka. Kanske att man förknippar den fräschare maten med flickor just för att flickor generellt föredrar just den typen av mat?
  • hjärterum
    FrökenSuz skrev 2009-04-16 11:33:21 följande:
    Det gör egentligen jag med men jag har en stark känsla av att det är en flicka. Kanske att man förknippar den fräschare maten med flickor just för att flickor generellt föredrar just den typen av mat?
    ja precis!
  • Janna86

Förra grav så va jag mest sugen på vanlig "husmanskost" korstroganoff å ris.. stuvade makaroner å korv.. sen toblerone va något jag ville ha ibland, men inte jämt... de blidde en pojke =)
    Den är gången är de endast välfriterade pommes me dip som jag har varit sugen på. inte allt för bra kost... förutom den dumma pompan är de nog inget speciellt den här gången heller... flicka på g enl.vad bm på ul kunde se... =)

• hjärterum
    Janna86 skrev 2009-04-17 13:48:47 följande:
    Förra grav så va jag mest sugen på vanlig "husmanskost" korstroganoff å ris.. stuvade makaroner å korv.. sen toblerone va något jag ville ha ibland, men inte jämt... de blidde en pojke =)Den är gången är de endast välfriterade pommes me dip som jag har varit sugen på. inte allt för bra kost... förutom den dumma pompan är de nog inget speciellt den här gången heller... flicka på g enl.vad bmul kunde se... =)
    gissade pojk då jag läste{#lang_emotions_smile}
    o dippen-vilken smak?
  • Janna86
    hjärterum skrev 2009-04-18 08:27:58 följande:
    gissade pojk då jag lästeo dippen-vilken smak?
    den som heter just strips-dip eller cheddar. rydbergs då är ju självklart bäst :p
    Pojk nu eller då?? antar förra grav...
  • tosalisa

Förra graviditeten så åt jag Pågens choklad muffins, som var fyllda med vanlijcreme. Även risgrynsgröt på korv, och nektariner. Och det blev en pojke.

Nu är det vatten med mycket citron i, vinäger, gröna äpplen, jordgubbar, hårda päron. Kan inte mjuka päron då de är för söta. Jordgubbar e perfekta då de e lite sötsura. Så surt surt surt ska det va. E i vecka 18. O har fått för mig att det e en jänta pga skillanden i smak o sug. Ngt som också skiljer sig jätte mycket är mentalt. Med gosse så lipade jag mig igenom förra grav. Men nu känner jag mig mycket stabilare och inte så påverkad av hormoner. Har fått för mig att det är en tjej, som ger mammi styrka hihi

Svar på tråden Cravings för Pojk/Flickgravida!?