• hjärterum

Cravings för Pojk/Flickgravida!?

Vad är du konstant sugen på?o vad väntar du för kön?
    Har lite undringar kring om detta kan stämma,om man väntar pojke eller flicka...
    Kul ialla fall att spekulera i{#lang_emotions_laughing}...
    -Ös på om dina hemligheter och gottigheter nu!

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-11 14:22
    Visste ej var det passar sig bäst att lägga tråden!?
  • Svar på tråden Cravings för Pojk/Flickgravida!?
  • Trynträ

Jag har inga mer cravings än vanligt och jag väntar ej flicka. Sötsuget har dock kommit tillbaka vilket försvann helt i början. Lite synd kan jag ju tycka.

• Trynträ
    tosalisa skrev 2009-04-22 18:40:23 följande:
    Det var det tråkigaste ul jag varit med om. Har inte ens några bilder eller nåt. Var uppe o kissade inatt, o tänkte dricka vatten i morse men glömde det. Så man såg dåligt. Men man såg. Frågade om hon kunde se kön, men hon svarade bara att den ligger så att man inte kan se. De brukar ju kunna vrida o buffa liksom, men hon försökte inte ens. Sen svooschade hon förbi huvud, mage, ben osv. O sa efter varje grej att "där e benen, där e magen " osv. Så man fick liksom inte njuta av stunden som man var där. Det var sååå tråkigt. Jag har ju gjort ul innan o vet hur mysig den stunden kan va. Men detta kändes percis som om jaja nu får vi detta överstökat så vi kan ta nästa patiens... Så nu vill jag göra ett könsul, men från vilken vecka kan man göra det? Sen vill jag inte behöva betala 1500 för ett sånt. Bor i SKåne. Ngn som vet var man kan få det gjort till normalt pris??
    Mätte hon inte och hade sig så hon såg bf? Tråkigt att du inte fick se så mycket.
  • Fröken Juni

Med första var jag toksugen på lakrits och allt som var salt. Sedan övergick det till frukt och grönsaker och vatten på slutet.

Jag tålde inte tungt fett och socker.

Med andra var det pepparkakkor och julmust. Lax var också väldigt gott. Sista veckorna så var jag som galen i kräftor och åt ett paket i veckan sista tiden.
    Sura godisar var gott.

Jag avskydde samma saker med tvåan som med ettan.

Med tredje var jag så illamående ibörjan, men kunde äta vindruvor och annan fräsck frukt.

Bröd, allt som var söttsliskigt och luktade för mycket gick inte ner.

Överlag så var jag tokförtjust i grönsaker och speciellt avocado, men även citron var väldigt gott och så lök.

Första blev en pojke och så två döttrar.

• tosalisa
    Trynträ skrev 2009-04-27 19:49:54 följande:
    Mätte hon inte och hade sig så hon såg bf? Tråkigt att du inte fick se så mycket.
    Jo hon mätte. I hennes bok så var det hon gjorde ok, men int eför en patient. Vi gör inte ul varje gång, o man vill ju va med liksom. Hon kallde in oss ca 8.33 o vi var ute igen 8.45, o då hade vi pratat innan ul o efter ul.

Men har pratat med chefen, och har fått ny tid till ul 19 maj. Jag bölade när jag berättade, o hon förstod nog först inte vad det var jag var upprörd över. Till saken hör att jag har en kusin som är född med ryggmärgsbråck o det sitter alltid i bakhuvudet.

Ser som sagt framemot nästa ul. O den som ska göra det är skitbra. Hade henne när jag väntade gossen också.
  • Trynträ
    tosalisa skrev 2009-04-30 18:44:07 följande:
    Jo hon mätte. I hennes bok så var det hon gjorde ok, men int eför en patient. Vi gör inte ul varje gång, o man vill ju va med liksom. Hon kallde in oss ca 8.33 o vi var ute igen 8.45, o då hade vi pratat innan ul o efter ul.Men har pratat med chefen, och har fått ny tid till ul 19 maj. Jag bölade när jag berättade, o hon förstod nog först inte vad det var jag var upprörd över. Till saken hör att jag har en kusin som är född med ryggmärgsbråck o det sitter alltid i bakhuvudet. Ser som sagt framemot nästa ul. O den som ska göra det är skitbra. Hade henne när jag väntade gossen också.
    Va skönt att du får ett nyt UL. Det var ju inte mer än rätt.
  • Mamma 03 09

var grym sugen på djungelvrål, Pizzasallad, apelsinjuice å morötter när ja vänta första, å de blev en pojk.
    Nu är de Kinapuffar, SURAgodisar å Nyponsoppa som gäller, vet inte vad de blir denna gången men ska se om de går å se på RUL den 20Maj

• Ekorrfamiljen
    tosalisa skrev 2009-04-30 18:44:07 följande:
    Jo hon mätte. I hennes bok så var det hon gjorde ok, men int eför en patient. Vi gör inte ul varje gång, o man vill ju va med liksom. Hon kallde in oss ca 8.33 o vi var ute igen 8.45, o då hade vi pratat innan ul o efter ul.Men har pratat med chefen, och har fått ny tid till ul 19 maj. Jag bölade när jag berättade, o hon förstod nog först inte vad det var jag var upprörd över. Till saken hör att jag har en kusin som är född med ryggmärgsbråck o det sitter alltid i bakhuvudet. Ser som sagt framemot nästa ul. O den som ska göra det är skitbra. Hade henne när jag väntade gossen också.
    Vad skönt att de förstod dig och att du fick en ny tid!!
    hjärterum skrev 2009-04-25 20:12:00 följande:
    vi får väl hoppas att det bara är ett begär DU har som gravid då!eller?
    Jo, precis! Var ju inte det när jag väntade de första två, men då kanske det inte fanns feferoni på burk å andra sidan.
    The confused squirrel strikes again...
  • milla1981
    milla1981 skrev 2009-04-13 19:48:43 följande:
    när jag väntade min son så var jag sugen på chilimarinerad vitlök o green appel saft :)men den jag väntar nu så är det mycket frukt o pizzasallad som gäller :) vet inte vad det är vi väntar än men berättar så fort jag vet :)
    ville bara tala om att det är en liten grabb jag väntar :)
  • Heiress

Första gången blev jag glasstokig och det äter jag inte så mycket av normalt och även typ turkisk peppar godis, men det är jag tokig i annars också. Fick en grabb.

Nu har jag inga cravings alls utan äter precis som vanligt (det jag får).

• Damdam

Mitt sug är enligt fästmannen Twix. Jag blev galen när han hade ätit upp den och jag trodde den fanns kvar hemma. Annars blir jag galen efter McDonalds pommes om jag ser det gula M:et när vi är ute.

* Röda äpplen (enligt fästmannen är det för att jag tycker det är så kul att använda IKEAS äppelslicer.. brilliant uppfinning)
    * icas äppeljuice
    * pizzasallad
    * citronvatten eller kolsyrat vatten alt cola (kan helt enkelt inte dricka rent kranvatten och tror mest det är kolsyran jag är ute efter).

Första veckorna levde jag på knäckemackor med makrill i tomatsås, sen är det smörgåsar av alla dess slag som gäller. Brukar skoja o säga att ungen ligger i magen o drar i macktarmen.

Vi ska inte ta reda på könet, jag säger att det är en kille men släkten säger en dotter när de tittar på min kropp. Är i v 27 o har gått upp 2,5 kg totalt. Magen är jättestor.

Det enda jag mår illa av är Thaimat, var i Thailand när jag var i v 7-9. Mått illa fram till v 20 o kräks fortfarande varje vecka.

• bustösen

1:a graviditeten (pojke) = kokta grönsaker och rotfrukter, morotsjuice, svartvinbärs-mer,

2:a graviditeten (pojke) = citrusjuice i alla former, vitlök i olika former (tsatsiki, vitlöksbröd mm)

• Carmen1
    Carmen1 skrev 2009-04-25 21:13:55 följande:
    Sura gröna äpplen och frukt i massor! Klarade inte av sötsaker alls! Blev en tjej! Denna gång fortfarande frukt och MÅSTE ha blodgrape-jos till frukost! Sötsaker är sådär gott, kan äta lite, men sen är det stopp! BF om två veckor! Undrar om det gömmer sig en tjej till där inne...
    Det blev en liten kille!!

Tror inte på några "myter" längre ;)
    Har mått exakt lika mina två graviditeter och det blev en av varje!
  • tosalisa

Hello ladies! Tänkte bara säga att imrgon är det dax för mitt extra ul. Det jag fick pga att förra var en katastrof. Hoppas hon kan se vad det är. Vet att hon är en sån som säger ifall hon kan se. Ska bli kul o se om mina aningar stämmer. Fick ju en påg 07, och har fått för mig att detta är en liten tjej. MEN man vet ju aldrig... Det kan också vara mer vilja än den rätta knslan kanske. SKulle ju vara kul o ha en av varje.
    Ska göra ul redan 7.30, o lovar skriva om hon nu kan se ngt.

• Ekorrfamiljen
    tosalisa: Spännande! Berätta gärna om du får reda på vem som är därinne!

Carmen1: Grattis till lillkillen!
    The confused squirrel strikes again...
  • tosalisa

Det såg ut som en pojke i magen Så en gosse till. Har redan börjat snacka om NÄSTA barn med min man. Sa att 3e gången gillt för att det ska bli en lite Mathilda som jag alltid drömt om hihi... Dessa 2 grav har varit helt olika vad gäller humör o cravings. Men det verkar ändå bli samma.

Svar på tråden Cravings för Pojk/Flickgravida!?