tosalisa skrev 2009-04-22 18:40:23 följande:
Det var det tråkigaste ul jag varit med om. Har inte ens några bilder eller nåt. Var uppe o kissade inatt, o tänkte dricka vatten i morse men glömde det. Så man såg dåligt. Men man såg. Frågade om hon kunde se kön, men hon svarade bara att den ligger så att man inte kan se. De brukar ju kunna vrida o buffa liksom, men hon försökte inte ens. Sen svooschade hon förbi huvud, mage, ben osv. O sa efter varje grej att "där e benen, där e magen " osv. Så man fick liksom inte njuta av stunden som man var där. Det var sååå tråkigt. Jag har ju gjort ul innan o vet hur mysig den stunden kan va. Men detta kändes percis som om jaja nu får vi detta överstökat så vi kan ta nästa patiens... Så nu vill jag göra ett könsul, men från vilken vecka kan man göra det? Sen vill jag inte behöva betala 1500 för ett sånt. Bor i SKåne. Ngn som vet var man kan få det gjort till normalt pris??
Usch vad tråkigt, det är sånt bemötande man är rädd för när man ska göra UL ju! Trist när de inte kan bry sig mer och leva sig in i föräldrarnas situation. Själv har jag haft tur med sköterskan båda gångerna, men man har ju som sagt varit lite orolig för att råka ut för en sådan när man ska göra en sån stor grej. Hoppas ni får det trevligare på könsUL, brukar göras från vecka 24 och brukar kosta några hundra ( det billigaste jag hört 200 kr och det dyraste ca 700 kr). Lycka till!