• hjärterum

Cravings för Pojk/Flickgravida!?

Vad är du konstant sugen på?o vad väntar du för kön?
    Har lite undringar kring om detta kan stämma,om man väntar pojke eller flicka...
    Kul ialla fall att spekulera i{#lang_emotions_laughing}...
    -Ös på om dina hemligheter och gottigheter nu!

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-11 14:22
    Visste ej var det passar sig bäst att lägga tråden!?
  • Svar på tråden Cravings för Pojk/Flickgravida!?
  • hjärterum
    Janna86 skrev 2009-04-18 08:54:08 följande:
    den som heter just strips-dip eller cheddar. rydbergs då är ju självklart bäst :pPojk nu eller då?? antar förra grav...
    förra ja!
    Nu är det ju troligt med flicka eftersom cheddar, är ju lite flickigt{#lang_emotions_wink}
  • hjärterum
    tosalisa skrev 2009-04-18 09:02:03 följande:
    Förra graviditeten så åt jag Pågens choklad muffins, som var fyllda med vanlijcreme. Även risgrynsgröt på korv, och nektariner. Och det blev en pojke.Nu är det vatten med mycket citron i, vinäger, gröna äpplen, jordgubbar, hårda päron. Kan inte mjuka päron då de är för söta. Jordgubbar e perfekta då de e lite sötsura. Så surt surt surt ska det va. E i vecka 18. O har fått för mig att det e en jänta pga skillanden i smak o sug. Ngt som också skiljer sig jätte mycket är mentalt. Med gosse så lipade jag mig igenom förra grav. Men nu känner jag mig mycket stabilare och inte så påverkad av hormoner. Har fått för mig att det är en tjej, som ger mammi styrka hihi
    ska ni ta reda på kön så hade det varit roligt om du kikar in här o berättar sen!{#lang_emotions_smile}
    Men det 1a var ju pojkigt!
    och mkt talar för flicka nu jaaa...
  • Janna86
    hjärterum skrev 2009-04-18 09:04:57 följande:
    förra ja!Nu är det ju troligt med flicka eftersom cheddar, är ju lite flickigt
    haha, ja de kanske e de... knepigt sånt där...
  • Sirendes

Jag har varit mest sugen på fett (ostmackor med mkt smör, hamburgare, grädde) med båda mina pojkar (har en pojke och väntar enligt RUL en pojke till) men också apelsinjuice och juice i allmänhet. Iskallt vatten och sallad är också favoriter.

Med första pojken hade jag inte sötsug alls (förutom lite saft och dextrosol mot slutet för att få den extra energin), åt ingen glass eller choklad (som jag annars älskar) under hela graviditeten. Med andra (pojken?) hade jag inget sötsug den första halvan av graviditeten, men runt vecka 20 började jag bli sugen på godis och glass igen, särskilt lite surare godis eller lakrits.

• tosalisa
    hjärterum skrev 2009-04-18 09:06:48 följande:
    ska ni ta reda på kön så hade det varit roligt om du kikar in här o berättar sen!Men det 1a var ju pojkigt!och mkt talar för flicka nu jaaa...
    Ska på första ul på onsdag(22/4)och OM hon kan se så vill vi veta. HOPPAS HOPPAS, den ligger o stretar ordentligt med benen!!! O visar den inte då så hoppas jag det syns på rutin ul 2 i v 32.
  • hjärterum
    tosalisa skrev 2009-04-18 09:58:51 följande:
    Ska på första ul på onsdag(22/4)och OM hon kan se så vill vi veta. HOPPAS HOPPAS, den ligger o stretar ordentligt med benen!!! O visar den inte då så hoppas jag det syns på rutin ul 2 i v 32.
    du får berätta sen!
  • Ekorrfamiljen

När jag har väntat pojkarna har jag varit sugen på allt som är salt och stark mat. Mycket lakrits, feferoni och kryddig köttfärssås. Med dottern var jag sugen på sötsaker, choklad och jordgubbar. Den här gången är jag supersugen på salt hela tiden så jag gissar på en pojke till.

The confused squirrel strikes again...
  • HärligtSoligt

Med min flicka- Semlor och choklad
    Med min pojk- Lakritspipor och choklad
    Med pojken jag väntar nu- Sia hallonglass och choklad

• Loppan75

Jag väntar en pojke och är absolut inte sugen på feta, gräddiga saker. Tvärtom. Känns bara tungt, flottigt och småäckligt. Det enda jag blivit sugen på är vindruvor och Fanta.

Svar på tråden Cravings för Pojk/Flickgravida!?