Inlägg från: Schnooglewookiemush |Visa alla inlägg
  • Schnooglewookiemush

Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.

Mynta skrev 2009-05-13 18:25:42 följande:
    Var då? Jag tycker att det känns som att det skulle bli väldigt överarbetat och plottrigt med en bild till.
    Jamen nånting mer utstående i headern.
  • Schnooglewookiemush
    Mynta skrev 2009-05-13 18:45:39 följande:
    sarajohanna.blogg.se/ Rätt tråkig header, gillar inte färgerna speciellt. Irriterar mig på att marginalen i inläggstexten är på tok för liten, varje rad börjar precis intill linjerna som ramar in inlägget, vilket gör det svårläst och irriterande. maiilan.blogspot.com/ Vacker header, väldigt enkel, men väldigt fin! Typsnittet i headern är underbart, vet du vad det heter? Vårig design, vilket passar utmärkt nu. bambinidolce.blogg.se/ Fin! Enkel och basic, men ändå fin och personlig. Dock skulle jag gärna se att bakgrunden matchade bilderna lite bättre, kanske något i rött som tar upp färgen på barnens kläder? theatrocious.blogspot.com/ Nja. Scrapbookingtema på bloggar gillar jag inte alls. Känns lite trist att komma in på en blogg där det är så uppenbart att det bara är hemladdad och ihopklistrad grafik och inte något "handgjort". Blommorna eller vad det är kring fotot på dig och din sambo är gräsliga. Bakgrunden matchar inte headern, helt olika stilar i mina ögon. geshiia.blogg.se/ Jättefin!! Gillar att du lagt kategorilänkarna uppe i headern, ser snyggt och proffsigt ut. Lila är inte min favoritfärg, men den här nyansen var snygg! Har nog egentligen inget negativt att säga om bloggens design. carolinelycklig.blogg.se/ Jag vill att du ändrar och testar mer! Det är helt uppenbart att du utgått från glamour-mallen när du designat. Sådant ska inte synas! Kanske kan du göra något kul med rubrikerna, lägga till en ikon eller så? Ändra typsnittet? Färgbilden i headern är suddig som bara den, big no-no. soffiloffis.blogg.se/ Har potential helt klart! Dock tycker jag att spalten till vänster inte alls hänger ihop med resten av bloggen. Kanske kan du binda ihop det lite genom att använda samma teckensnitt och storlek på texten? annaholmros.blogg.se/ Det första som slår mig är att färgerna i headern skär sig mot klänningen på flickan. Det blir helt olika stilar, själva headern känns lite mer hård och rockig, vilket skär sig mot flickan med rosa klänning och prinsesslockar.
    Är den verkligen så extremt kass?
    Jaja, blir väl till att göra om den för tredje dagen i rad...
  • Schnooglewookiemush
    salkert skrev 2009-05-13 19:36:13 följande:
    maiilan.blogspot.com/ Gillar designen, väldigt lagom, lagom är bra. Gillar dina inlägg, kanske för att jag känner igen mej.. theatrocious.blogspot.com/ din blogg är väl inte färdig? Ser ofärdig ut, och inläggen binder mej tyvärr inte.. Eller, det om den sk(d)umma kuratorn, men inte annars.
    Håller på precis nu och trixar lite.
  • Schnooglewookiemush
    Skönt Hemma skrev 2009-05-13 22:37:00 följande:
    Är det ingen som har ris eller ros om min blogg? skonthemma.blogg.se
    Vet du vad?
    Nu får du ta och skärpa dig. Jag har sagt till dig flera gånger att läsa ts, gång på gång så struntar du i det. Du lägger även in dig själv i listan, när den nya regeln är att jag ska göra det. På så vis slipper vi en massa bloggare som struntar i att bedöma andra, men som vill ha bedömningar själv.
    Jag har suttit länge och rensat listan, jag har gått igenom både den här tråden och listtråden.
    Det tog tid!
    Nu vet jag att du till slut har bedömt bloggar, men du ska ändå följa reglerna!
    Det räcker med att du står med på listan, vänta på att bli bedömd!
  • Schnooglewookiemush
    tristania skrev 2009-05-13 22:38:16 följande:
    Jag lider faktiskt med dej....Har folk problem med att läsa ts?
    Ja, ofattbart många kan inte läsa helt plötsligt...
  • Schnooglewookiemush
    tristania skrev 2009-05-13 22:45:00 följande:
    Helt otroligt...
    De enda gångerna folk verkar se mig är när jag postar mina inlägg med en stor infobild. Ska jag behöva göra det i varje inlägg för att folk ska förstå enkla regler?
  • Schnooglewookiemush
    EXPOSED skrev 2009-05-13 22:47:53 följande:
    Detta verkar rörigt ... Kommentera gärna min blogg. Nu ska jag ta och läsa era. annemoije.blogspot.com/
    Inte ett dugg rörigt.
    Bedöm bloggar här, skriv sedan din bloggadress i ett enskilt inlägg i listtråden. Jag lägger in dig i listan, och vips så får du din blogg bedömd.
  • Schnooglewookiemush
    yttik skrev 2009-05-13 22:57:43 följande:
    Men oj... Kände mig träffad....Jag råkar bara vara himlans otekninskt lagd. Hoppades bara på nån förklaring...O ja...jag har läst men som sagt...hajjade bara inte riktigt.
    Nu är det nya tag som gäller!

Vill du få din blogg bedömd, så börja först med att bedöma andras bloggar i den här tråden (några stycken, minst).
    Sedan skriver du upp dig på listan här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m43591437.html

Vad är det för svårt med det?
  • Schnooglewookiemush
    Mynta skrev 2009-05-14 09:48:12 följande:
    Läs TS. AtroCious Funderar på om du kanske borde starta en ny tråd, där trådstarten inte är så rörig? Tror att många bara läser det första, och skippar tilläggen.
    Ja, jag funderade faktiskt på samma sak igår. Tänkte starta en enskild dialog och fråga en moderator om det är okej, så att det inte räknas som en dublett.
  • Schnooglewookiemush
    alem skrev 2009-05-14 11:56:02 följande:
    AtroCious  tycker nästan oxå som mynta att du skall skicka mail och be om att dem stänger denna tråden och öppna en ny istället. Otroligt vad folk bara raggar besökare till sina bloggar... är vi verkligen så få människor i dagens samhälle som förstår att för att få något så måste man ge! Du borde ha en regel att man bedömmer 5st bloggar på listan och innan man gjort det står man inte med på listan för att bli bedömd. för endel verkar ju tro att man skall få omdöme av 10pers genom att själva bara lämna omdömme på 1annan blogg.
    Jag har startat en sluten dialog nu, agerar efter vad sorts svar jag får.
Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.