Inlägg från: penelope |Visa alla inlägg
  • penelope

Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.

rebecku skrev 2009-05-07 18:14:23 följande:
    Jag bedömmer de här bloggarna:camomillan.blogspot.com/ = Hm. Lite jobbig design. Alldeles för "tajt" och plottrig. Blir jobbigt att läsa när texten är så ihoptryckt.Fast söta färger, gillar att det är rosa :)elsklingen.se/ = Bloggen ser väldigt proffsig ut och man blir sugen på att läsa vidare i den när den är så snyggt designad.Intressant och rolig läsning och många fina bilder. Det gillar jag!memorian.blogg.se/ = Jätte jobbig design. Orkar inte vara kvar på den bloggen länge. Får ont i huvudet av färgerna och textfonten är ful.
    Du kanske missade stora bilden där det stod "under construction", det betyder att något håller på att göras om ;)

AtroCious:

Jag älskar vintage och ganska mörka färger, men jag tror jag får släppa på det nu när våren/sommaren är här. Så är du gullig och tar bort mig från listan tills jag är klar med min nya design.

Tack!
  • penelope

Sådär!

Nu har jag lagt till mig på listan igen. Har en ny design som jag är väldigt nöjd med. Men kul att höra lite ris & ros ändå.

Min blogg på listan är memorian.blogg.se/

• penelope

Homogen? Är det omogen du menar, ha ha nej det förstod jag inte =)

littlemum skrev 2009-05-08 08:02:48 följande:
    Fin! Känns homogen (ordförrådet är lika med noll nu på morgonen) hoppas du förstår hur jag menar.Det enda negativa är att fjärilarna går in över texten, det stör mig lite.
  • penelope
    John D skrev 2009-05-08 09:01:09 följande:
    Mycket snyggt, men några saker stör mig.Fonterna. Inte bra. Välj fonter som är anpassade för att läsas på skärm, inte i tryck. Har väl diskuterats till leda redan, men Tahoma och Verdana är exempel på fonter som funkar bra. Speciellt länkarna under varje inlägg, ser enbart grötiga ut. En font som är avsedd för tryck blir rena katastrofen på en hemsida, särskilt i så små storlekar.Fjärilarna. När man först kommer in på siten så sitter dom klockrent, mycket snyggt. Men så fort man scrollar, så hamnar dom under texten och det ser enbart konstigt ut och gör det jobbigt att läsa. Hade fjärilarna följt med i scrollningen hade det problemet aldrig uppstått och det hade sett mycket bättre ut.Den där rosa "X prenumeranter via bloglovin". Ser helt fel ut, och dessutom helt ointressant. Ta bort det.Och, men det här är överkurs som fan och verkligen bara en detalj som egentligen inte alls behöver åtgärdas, men jagar man perfektion så...:)Bilden på tjejen längst upp är skitsnygg, men den har fel gråton. Hela sidan, inklusive fjärilarna, följer samma färgskala klockrent. Mycket snyggt. Tjejen är dock en ljusare färgskala, och för en estet eller grafiker så är det som att få en smäll i ansiktet när man kommer in på sidan. Kan du göra tjejen mörkare så att bilden bättre smälter in så kommer helheten att "stämma" bättre. Alternativet är att använda samma färgton på fler ställen, kanske göra brödtexten i samma grå ton. Men när ett enda objekt på sidan har en annan färgton än allt annat, då stämmer det bara inte.
    Det är jag som är "tjejen" =) Och jag har inte tänkt på det om olika färgskalorna på det viset, eller jag ser inte det på det viset som du. Ska se om jag ser hur du menar =)

Ska se över det andra du skrev om. Men jag jagar inte perfektion ;)
  • penelope

Ursäkta ts om det här är ot, men jag har precis varit med om något som skakar mig en del. Specielt då jag har barn som leker ute ofta själva.

MORD I MIN LEKPLATS-JAG HAR INFO SOM INTE ENS KOMMIT UT I PRESS ÄN!

www.memorian.blogg.se
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------

• penelope

Tack snälla alla för allt ris och ros till mig.

Någon frågade om de fick kopiera min text i header, självklart får du det =)

Jag blir jätte glad över all ros. En del ris håller jag med om och ska kolla upp vad jag kan göra med. Vet dock inte hur mycket större jag kan göra wrappern då texten går in ännu mer i fjärilarna då.

Flera har påpekat nyanserna på sidan så det ska jag kolla upp också. Jag har inte sett det på det viset. Men det är ju det som är bra med den här tråden. Man får upp ögonen för saker man själv kanske inte tänker på eller ser själv =)

Ska kolla in fler bloggar igen snart jag med!

Kram på er!

• penelope
    rebecku skrev 2009-05-08 18:41:24 följande:
    memorian.blogg.se/ = Inte så fin design. Tom och tråkig.. Ihoptryckt och enkel liksom. Fjärilarna känns lite fel de med..Skulle vilja ha mera fäger :) Den ser liksom lite opersonlig ut.familjenkorb.blogg.se/ = Den här gillar jag ganska mkt!Fina färger och så. Ser mkt trevlig ut, en blogg man stannar kvar och läser på.Fast de där länkarna är "inne i" själva rutan där man skriver inläggen..carolinelycklig.blogg.se/ = Bloggen ser lite grå och trist ut.Men den är rolig att läsa, fina bilder och känns endå personlig, trots att den är grå. mansondust.wordpress.com/ = Inte min stil...Den är alldels för bred. Den ser lite tråkig ut, för lite bilder och känns opersonlig.Vill ha mer bilder, och inte lika bred blogg, det blir jobbigt för ögonen./WWW.MINMOA.SE
    Ok , ha ha.
    Hör hört annat men inte opersonlig. Tycker inte jag kan bli mer opersonlig =)
    Tur att smaken är som baken ändå ;)
  • penelope

Fidelis ad urnam skrev 2009-05-08 20:30:28 följande:

Någon som har några åsikter på mina ändringar?
    Jag vet inte hur din såg ut innan, så jag vet inte vad dina ändringar är.
  • penelope
    Lindisen81 skrev 2009-05-08 20:58:00 följande:
    vilken rolig tråd!jag vill gärna ha lite ris/ros!ska nu kika runt lite hos er andra =)www.lindisen81.blogspot.com
    Inget ris att ge än att jag inte gillar inlagd reklam. Men det är ingen big deal som avgör. Dina var ganska diskreta =)
    Annars bara ros ifrån mig!
  • penelope
    MammaOsa skrev 2009-05-08 21:14:31 följande:
    trolletalicias.blogg.seLjus och enkel blogg som funkar, men skulle vart roligare med en blogg med mer färg och personlighet. härligt med bilder i den.Men i bland så gör de långa blogg inläggen att det känns jobbigt och man slutar läsa.maddes-cali-dreamin.comHärlig blogg. Mysigt med bilder i den. Dock tycker jag blogginläggens text är för liten blir jobbigt att läsa.fiansess.blogg.seEnkel blogg med ljusa färger vilket piggar upp ögat. Lagom längd på blogg inläggen och bra innehåll samt uppläggwww.vetterberg.com/emptyhelmet/Hade svårt för denna blogg tyckte den var så mörk och ingen energi alls.WWW.MINMOA.SEDenna bloggen gillar jag den var bra. Har svårt för rosa och så men detta gjorde sig bra tycker jag. bra och intressanta blogginlägg fortsätt så mammajennifer.blogg.seEn ljus och enkel blogg. Bra inlägg och roligt med bilder. Men skulle vilja se en mer personlig blogg med lite mer färg.memorian.blogg.se/En fin blogg gillar den. Bra och lagom långa inlägg. Men det jag inte gillade var fjärlilen på hö sida som hamnade mitt i blogginläggets text som då försvann. Men annars en snygg bloggninniyesthatsme.blogspot.com/Snygg blogg. Roligt innehåll samt bilder. Gillar denna.WWW.CEEKAAY.BLOGG.SESnygg blogg. Denna gillar jag- Roligt med bilder och bra blogginläggfamiljenkorb.blogg.se/Fin blogg med härliga färge. Bra inlägg som väcker intresse att läsa mer.
    Tack för rosen =)
    Ja jag försöker lösa högra fjärilsproblemet ;)
Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.