John D skrev 2009-05-08 09:01:09 följande:
Mycket snyggt, men några saker stör mig.Fonterna. Inte bra. Välj fonter som är anpassade för att läsas på skärm, inte i tryck. Har väl diskuterats till leda redan, men Tahoma och Verdana är exempel på fonter som funkar bra. Speciellt länkarna under varje inlägg, ser enbart grötiga ut. En font som är avsedd för tryck blir rena katastrofen på en hemsida, särskilt i så små 
storlekar.Fjärilarna. När man först kommer in på siten så sitter dom klockrent, mycket snyggt. Men så fort man scrollar, så hamnar dom under texten och det ser enbart konstigt ut och gör det jobbigt att läsa. Hade fjärilarna följt med i scrollningen hade det problemet aldrig uppstått och det hade sett mycket bättre ut.Den där rosa "X prenumeranter via bloglovin". Ser helt fel ut, och dessutom helt ointressant. Ta bort det.Och, men det här är överkurs som fan och verkligen bara en detalj som egentligen inte alls behöver åtgärdas, men jagar man perfektion så...:)Bilden på tjejen längst upp är skitsnygg, men den har fel gråton. Hela sidan, inklusive fjärilarna, följer samma färgskala klockrent. Mycket snyggt. Tjejen är dock en ljusare färgskala, och för en estet eller grafiker så är det som att få en smäll i ansiktet när man kommer in på sidan. Kan du göra tjejen mörkare så att bilden bättre smälter in så kommer helheten att "stämma" bättre. Alternativet är att använda samma färgton på fler ställen, kanske göra brödtexten i samma grå ton. Men när ett enda objekt på sidan har en annan färgton än allt annat, då stämmer det bara inte.
Det är jag som är "tjejen" =) Och jag har inte tänkt på det om olika färgskalorna på det viset, eller jag ser inte det på det viset som du. Ska se om jag ser hur du menar =)
Ska se över det andra du skrev om. Men jag jagar inte perfektion ;)