Inlägg från: penelope |Visa alla inlägg
  • penelope

Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.

Fidelis ad urnam skrev 2009-05-08 21:16:15 följande:

Hur tycker du den ser ut nu?
    Det tokiga enligt mig är att bakgrunden är i fel storlek då jag ser bildens botten i toppen(gatodelen) över den ordinare bilden. Hänger du med? =)
    Ja jag kan gå in på flera saker känner jag nu, men sidan känns ju inte klar.
    Inget hör ihopp med det andra.
    Ser ut som flera bloggar i en =)
    Du får säkert till det, men försök få det till en stil bara.
  • penelope
    AnnahConda skrev 2009-05-08 21:34:12 följande:
    mammajennifer.blogg.se/Bloggen ser jättefin ut, enkel och stilren (vilket jag gillar). Bra med lite bilder i inläggen. memorian.blogg.se/Blev fint med nya designen. Skulle dock gjort länkarna till inläggen på sidan utan understryket och utan fet stil. ninniyesthatsme.blogspot.com/Fin design, men det känns som det blir lite mycket olika stilar och rörigt bland bilderna i inläggen.
    Tack =)
    Ja jag håller med om understrykningarna, men i min stilmall står det inte att det är någon underline, men ändå så är det så. Vet just då inte hur jag får bort det.
  • penelope

familjenkorb.blogg.se/

Håller med om att den var lite rörig. Det är mycket småplotter om man kan uttrycka sig så.
    Sedan ser jag inte dina översta rubriker då dina undre rubriker som är till inläggen är över dem.
    Sen är det synd att man inte ser hela bloggen utan måste scrolla åt sidorna, då får man ju ingen helhetsbild när man läser.
    När jag ska läsa blir det lite rörigt då man ser igenom till bakgrunden lite här och där.
    Jag vet inte, ögonen bara hoppar runt när det är lite rörigt.
    Tyvärr måste jag säga att det inte är någon blogg jag skulle orka gå in på flera gånger.

Hoppas du kan ta detta konstruktivt och inte på fel sätt.
    Känner mig alltid så elak när jag lämnar massor med "ris"

• penelope

Fidelis ad urnam skrev 2009-05-08 21:45:21 följande:

Nu är bakgrunden fixad
    Mycket bättre, nu skulle jag personligen fixa en header som har med bakgrundstemat att glöra, eller ivf så att den passar in =)
  • penelope
    salkert skrev 2009-05-08 21:50:34 följande:
    Översta rubiker?Understa?Vilka menar du?Visste inte om att jag hade fler rubriker..Ingen fara ber om både ris och ros..SKriver även att min blogg ses bäst med Sidan ses bäst med Firefox.I upplösning 1280 x 800.
    Jag förklarade mig tokigt kanske.
    Du har kategorier höst upp menar jag och dem försvinner då rubrikerna döljer nästan hela dem-
  • penelope
    pepsigirl skrev 2009-05-09 19:09:35 följande:
    memorian.blogg.se/JÄttefin blogg enligt mig, verkar också intressant=)trolletalicias.blogg.se/-HÄrligt att du skriver ur barnets perspektiv tycker jag=)Grafiken är ju lite tråkig dock men den kan man ju fixa till:D Hoppas nu nån vill bedöma min blogg med=)
    Tack snälla!
    Hoppas du kommer flera gånger då =)
  • penelope
    pepsigirl skrev 2009-05-09 20:13:04 följande:
    ser ju nu att du är från borlänge också...därifrån kommer min mamma o jag har mkt släkt där:D
    Jaha, vad trevligt =)
    Brukar du komma hit ofta då?
  • penelope

Så nu har jag tagit till mig lite av det som kommit upp och jag tyckte nu att sidan vart mycket bättre.

¤Fixade "fjärilsproblemet". Ingen text som försvinner nu.

¤Mörkade min bild så det var mer samma toner, passade då också på att förstora headern.

Sen har jag gjort lite andra finjusteringar så allt vart mer symmetriskt.

Säg gärna vad ni tycker nu!
    Förutom ni som tyckte att designen var opersonlig och ful redan innan. För ni lär ju fortfarande inte gilla den ;)

Kramen

• penelope
    pepsigirl skrev 2009-05-09 21:02:51 följande:
    Jag tycker det är jättefint iaf=)kramiswww.himmelohelvete.se/wp
    Tack snälla!

Vill säga att din blogg är den snyggaste av alla jag bedömt innan och den är mycket proffsigt gjord. Den är den absolut helt i min smak och tycke ;)
    10 poäng!

Kram
  • penelope

Oj vad mycket som har hänt här sen jag var inne sist =)
    Jag ska kika in på listan och se vilka nya bloggar som kommit in och risa och rosa er också ;)

www.memorian.blogg.se

• penelope
    frigis skrev 2009-05-12 19:50:54 följande:
    theatrocious.blogspot.com Fin header ,Då jag älskar mammabloggar inom vissa gränser så är detta en som jag som jag ska fortsätta läsa trasdockanmedms.blogspot.com En blogg som får mig att vända i dörren. Orkar inte ens scrolla neråt misslaire.blogspot.com Tråkig å plottig inget för mig unforgettable.blogg.se Fin header, fin blogg klart läsvärd MEN för mycket text på en gång thestoryinside.blogg.se Underbar header. men texten för ihopsatt & förlite bilder per inlägg för att bilderna ska komma i en drös sen. (Gör tyvärr lika dant själv ibl) utlandsmamman.blogg.se En blogg jag kommer läsa mera av bara ros av mig www.nogg.se/jessina Oj orkar inte läsa för plottrig workingmom.blogg.se Mysig blogg kommer att läsas mera www.lillavannen.blogspot.com Totalt ointressant blogg sådan som får mig att vända i dörren badhusgatan.blogg.se Ingen blogg för mig beabus87.blogg.se Total ointressant blogg får mig att vända i dörren bambinidolce.blogg.se fin header för mycket olika stilar i texten.tråkig med för mycket text. för lite bilder. danitrass.blogspot.com tråkig...inga bilder smillatankar.blogspot.com menskoppar,å tränings blogg vänder i dörren maiilan.blogspot.com Fin header. Blogg att följa..fina bilder sarajohanna.blogg.se Mysig blogg, trevlig. Blandat bilder å text.När man tröttnar får man ny styrka å läsa mer lillafreja.blogg.se Mysig blogg. kommer att följas. fin blogg mamsensblogg.blogspot.com En av dom finaste bloggar jag läst urläcker dessign annaholmros.blogg.se Urs vänder dirtekt. MEN fina bilder mansondust.wordpress.com Total ointressant blogg får mig att vända i dörren geshiia.blogg.se Total ointressant blogg får mig att vända i dörren listoplisto.blogspot.com Total ointressant blogg får mig att vända i dörren Kunde lika väl skriva vilken fäg trosorna har totalt ointressant hannamattisson.blogspot.com Underbar mysig blogg,Fin header å mysig design bara ++++ carolinelycklig.blogg.se Ur mysig header ++++ mycket blandat å mysiga bilder mammaosa.blogspot.com Fin design keep on girl Underbar mammablogg soffiloffis.blogg.se Fina bilder men tråkig blogg å läsa trolletalicias.blogg.se o my God. Kilometer långa inlägg så man hinner tröttna. Underbar blogg annars med många fina bilder maddes-cali-dreamin.com Rosa,rosa,rosa. Bloggen känns kaotisk. Känner mig stressad när jag kommer in på sidan. Säker jätte bra blogg men inget jag klara av sorry www.blondinblogg.blogspot.com Fin blogg, underbar design.väldigt blandat med bilder å text.. Väl värt ett besök tobiq.blogg.se/nyblogg Underbara bilder dock lite väl långa inlägg men värd att läsa www.holmlindqvist.se Headern fick mig nästan att stänga ner fönstret men sedan så scrollade jag ner å blev positivt överaskad +++ camomillan.blogspot.com Rosa rosa rosa. vad är så speciellt med rosa? Mysig blogg annars fin design. men på gränsen till plottrig i början www.vetterberg.com/emptyhelmet Skojar du med mig är detta en blogg? Trist tråkig,GRÅ!!!!!!! För dom som inte kan engelska suger bloggen WWW.MINMOA.SE Mysig blogg klart värd att läsafina bilder bara ++++ mammajennifer.blogg.se Underbara bilder. mysig på sitt sett men ingen jag kommer följa memorian.blogg.se En rolig blogg som kommer att läsas flera ånger.Fin header även om designen var tråkig. Visade underbara bloggar hon designat tristaniatrtter.blogspot.com Fin header,Bra blogg omman gillar Thåström. Vilket inte jag gör. Urs vilken tråkig blogg... ninniyesthatsme.blogspot.com Mest text,väldig tråkig. MEN fin design WWW.CEEKAAY.BLOGG.SE Fina bilder men tråkig blogg å läsa familjenkorb.blogg.se Urhäftig header,Men vad handlar bloggen om förutom kläder? www.himmelohelvete.se/wp Tråkig inga bilder, ointressant.Fast designen var svart var den fin mikaelajensen.blogspot.com/ Fin design.Fina bilder men lite väl mycket text utan bilder cloudberry1st.devote.se/ Häftig header,Men jag vänder i dörren alltisvart.blogg.se Posigtivt överaskad trodde det skulle dyka upp en svart blogg. Men ist en fin header av rosa ballonger å en blogg som går i gammelrosa. Med mycket bilder å lagom med text bara +++ fidelisadurnam.blogspot.com Mysig design men jag tycker bloggen var tråkig för mycket design för mig princessnoorah.blogg.se Grattis till graviditeten men bloggar var inget för mig råkig å inga personliga bilder rodeback.blogg.se Åter igen en rosa aktig blogg. Fin header men mest text krussiduler.blogg.se Underbar header,Urmysig blogg. kommer att följa denna. spännande att förlossningen är närastående.Lagom med text å bilder mammajune.blogg.se Fin desigen.mysig header. Men på gränsen att jag blir stressad av designen. Dock smälter rubriken å texten in i designen vilket gör det svår läst men annars lagom med text å bilder så rosor från mig' desslicia.blogg.se Fin header. På gränsen till för mycket bilder stundvis men om man spred ut dom lite i inläggen skulle det bli bättre (Tror jag) gör samma fel själv det vet jag. Annars var den bra å läs värd
    Kul att du gillade min blogg, välkommen åter :)
  • penelope

Låter bra AtroCious!
    Förstår att det blir jobbigt för dig att påminna alla hela tiden :)

Kollat in några av er nya och här kommer ris och ros till er.

alltisvart.blogg.se
    Tycket headern skär sig med bakgrunden. Skulle förstärka rubrikerna mer så man får upp ett intresse för inlägget. Annars fin blogg för övrigt :)

mammajune.blogg.se/
    Bakgrunden förstör hela desigen. Det blir rörigt och man kan inte fokusera på det du skriver. Fin header, men den skulle komma fram mer om du hade en mer harmonisk bakgrund. Tyvärr orkade jag inte läsa så mycket av inläggen då jag tyckte sidan var för plottrig för min smak.

mikaelajensen.blogspot.com/
    Fin blogg, jätte snygg header. Men det var lite rörigt på höger sida. Skulle ordna till lite där så det var jämnare storlek på texterna och sortera upp allt i orning mer.

princessnoorah.blogg.se/
    Stort ris för all reklam du hade. Men sidan sa mig inte så mycket för övrigt.
    Helt okej blogg, men inget jag skulle följa personligen.

ainnim.blogg.se/
    Din blogg var svår att risa och rosa. Man ser att du försökt få in din stil i designen om vem du är. Lite kaxig och självsäker. Och det ska man ! Men det är för mycket klip och klister över det hela. Tycker sen också att det alltid är lite jobbigt att behöva scrolla åt höger för att se hela bloggen. Sen är jag inget fan av den gula bakgrunden heller.

desslicia.blogg.se/
    Fin och enkel design. Kanske kan du fixa sidan lite så det är mer lättläst. Kategorierna kunde du tex göra lite starkare i färgen. Men harmoniska färger för övrigt. (Såg att du hade ledvärk för övrigt. Är det något du skriver om? Jag har kronisk värk i hela kroppen, vilket kanske inte är samma sak. Men jag kan tycka att det är skönt att få skriva av mig om det ibland. Ursäkta att jag kom lite ot :)

cloudberry1st.devote.se/
    Mycket fin header och en fin sida för övrigt också. Gillar även det du skriver. Kan vara en blogg man kommer tillbaka till :)

Med det sagt vill jag bara säga till alla här:
    Jag gillar att läsa bloggar, jag har tre barn själv så jag vet att man skriver självklart mycket om dem också. Det är ju oundvikligt! Men jag kan tycka att bloggar som bara handlar om vad ens barn gör varje dag och bilder på dem gör att det inte blir intressant att läsa. Jag gillar mammabloggar, men det får gärna vara lite debatt, tankar kring livet, humor och lite tyngd i inläggen imellanåt. Jag vill kunna känna att jag tycker något om det du skriver eller kunna få en känsla av det du berättar.
    Ville bara säga hur jag ser på bloggars innehåll i allmänhet.

Sen kan jag tycka att det vore kul att hitta intressanta bloggar som män skriver också. Gärna pappabloggar. Men någon sådan har vi inte sett här än tror jag :) ?

Tack för mig!

www.memorian.blogg.se

Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.