• Schnooglewookiemush

Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.

Jag vet inte om det funnits nån liknande tråd, men jag chansar.
    Länka till din blogg; så får vi andra ge ris och ros. Ge tips om det finns något man kan förändra, t.ex. layouten, färgval, fonts etc.

Jag kan börja.

theatrocious.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-18 21:30
    För enkelhetens skull så har jag skapat en lista (finns i tråden) med alla bloggar som vill få lite ris och/eller ros.
    På så vis tappas inte någon blogg bort bland mängden. Vill man få sin blogg bedömd så kopierar man listan, och skriver ner sin egna bloggadress efter alla andra adresser.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-19 12:03
    Här handlar det om att ge och ta!
    För att få sin blogg bedömd, måste man även vara med och bedöma de andra bloggarna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-19 12:44
    Till de som vill ha hjälp med blogspot.com

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m42879602.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-03 11:21
    Nu är det nya tag som gäller!

Vill du få din blogg bedömd, så börja först med att bedöma andras bloggar i den här tråden (några stycken, minst).
    Sedan skriver du upp dig på listan här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m43591437.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 22:50

Det är många som inte följer reglerna och skriver upp sig på listan innan de bedömt bloggar, och till och med utan att bedöma några bloggar övh.

NY REGEL!
    SKRIV ER BLOGG I ETT ENSKILT INLÄGG I LISTTRÅDEN. JAG KOLLAR UPP OM NI BEDÖMT NÅGRA BLOGGAR, SEN LÄGGER JAG PERSONLIGEN IN ER BLOGG I LISTAN!
  • Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.
  • Laire

Tack för responsen!

Atrocious, jag vill inte ha så utstående bilder, jag vill vara diskret {#lang_emotions_tongue_out}

Mynta, ja den är lite neutral, men det är en reaktion på min förra design som var snirklar och svart/vitt/grönt så nu känner jag att jag vill ha lite tvärtom.

Många som yttrar sig har ingen egen åsikt, bara motsatsen till alla andras.
  • Fru annmi
    Nina1982 skrev 2009-04-19 13:26:27 följande:
    Är inte detta samma som jag hade innan? =) har svårt att se skillnad på dem =) men detta är mjukare för mina ögon
    Jaa,Jättefint
  • Schnooglewookiemush
    Laire skrev 2009-04-19 13:35:06 följande:
    Tack för responsen! Atrocious, jag vill inte ha så utstående bilder, jag vill vara diskret Mynta, ja den är lite neutral, men det är en reaktion på min förra design som var snirklar och svart/vitt/grönt så nu känner jag att jag vill ha lite tvärtom.
    Men lite starkare vitt, och lite starkare svart skulle göra susen!
    Ähh, det spelar ingen roll. Du och jag kommer aldrig vara riktigt överens om layouter och sånt.
  • Fru annmi
    Laire skrev 2009-04-19 13:32:18 följande:
    Jättefin header men jag hade velat haft alla bilder svartvita. Det är jättebra komponerat där uppe med färger, foton och dekorationer. www.memorian.blogg.seDet var i grunden fint men jag tycker du tagit med lite för mycket. Jag skulle valt en mer diskret bakgrund samt att jag inte gillar då det syns att det är en bild som repeteras eftersom den är olika skuggad. Jämför med denna blogg jag gjort där man inte ser då bilden tar slut: cathrinsvarld.blogspot.com Jag tycker headerns bilder var jättefina men jag hade valt att enbart ha den i mitten. Så hade jag tagit den bildens bakgrundsfärg och färgar hela headern så (och inte låta bakgrunden lysa igenom), så skulle texten få stå på den bakgrunden.charl0ttek.blogspot.com  Fin grundmall och fin bild på dig själv. Jag skulle dock vilja  att headerns text passade in med trädet (lite större och suddig font, kolla här: www.dafont.com samt att det bör går åt det svarta hållet OM du inte lägger in en annan färg i den övriga bloggdesignen). Jag skulle också vilja att headern gick igen i övriga designen, t ex genom att headerns svarta streck avgräsar i sidomenyn samt att du använder samma font på alla rubriker och lägger in dem som bilder ovanför varje gadget (förrutom inläggsrubrikerna eftersom de styrs av bloggen). www.nogg.se/jessinaFår hålla med Atrocious, inte så mycket gott att säga om Nogg.se. Jag kan varmt rekomendera blogspot istället. Så hänger sig IE varje gång jag är inne på din sida och försöker stänga ner...workingmom.blogg.seJättebra att du har ett tema på bloggen i form av det röda, att det går igen lite varstans. Jagskulle dock vilja att headern hade mindre döyta till vänster. Kul bloggrubrik!www.lillavannen.blogspot.comDet var inte så mycket att säga, det var bra med bilder i inläggen. Precis som Badhusgatan så tycker jag att du ska våga designa lite mer. Gör en header (behöver inte vara världens avancerade) och börja sätt din prägel på bloggen badhusgatan.blogg.seFin blomma i toppen men i övrigt är sidan helt tom känns det som. Det behövs lite mer design, det kan vara en bakgrund, streck kring inläggsruta och sidomeny eller att de får en avvikande färg. Det var även lite svårt att se din bloggadress i headern.trasdockanmedms.blogspot.com/Fin header som definitivt stjäl blickarna ifrån den färgglada bakgrunden, MVG! Det jag skulle ändra i headern är dock "- livet". Antingen ingen sådan text alls eller så fler saker. Typ "Livet, familjen och en kopp kaffe".annmisblogg.blogspot.com/Jättebra header! Men jag hade skippat strecken runtom samt tagit bort navbaren (den längst upp). Sedan hade jag gärna sett streck kring sidomenyn och inlägsrutan alternativt att de haft en grå bakgrund.utlandsmamman.blogg.se
    Ok Tack
    Du tycker att min typ Presentation ska bort & mitt mjaualbum eller?
    Har tagit bort ramen i inläggsbilderna men tycker de ser så "lamt" ut om inte headern har nån...Den é ju så svag
    Men...Förstod inte riktigt detta med sidomenyn & inläggsrutan
    annmisblogg.blogspot.com/
  • Laire
    Fru annmi skrev 2009-04-19 13:43:46 följande:
    Ok Tack Du tycker att min typ Presentation ska bort & mitt mjaualbum eller?Har tagit bort ramen i inläggsbilderna men tycker de ser så "lamt" ut om inte headern har nån...Den é ju så svag Men...Förstod inte riktigt detta med sidomenyn & inläggsrutan annmisblogg.blogspot.com/
    Det jag menade var att sidomenyn och inläggsrutan liksom "flyter i intet", jag hade gärna sett att de har en gräns mot bakgrunden eller att de har en annan färg än bakgrunden.
  • Laire
    AtroCious skrev 2009-04-19 13:40:36 följande:
    Men lite starkare vitt, och lite starkare svart skulle göra susen! Ähh, det spelar ingen roll. Du och jag kommer aldrig vara riktigt överens om layouter och sånt.
    Nä vi kommer ju inte det, jag har ju haft fyra extra år på mig att mogna till så du kommer alltid vara fyra år efter
  • Fru annmi
    Laire skrev 2009-04-19 13:46:26 följande:
    Det jag menade var att sidomenyn och inläggsrutan liksom "flyter i intet", jag hade gärna sett att de har en gräns mot bakgrunden eller att de har en annan färg än bakgrunden.
    Aha..Ok då fattar ja
  • Schnooglewookiemush
    Laire skrev 2009-04-19 13:47:04 följande:
    Nä vi kommer ju inte det, jag har ju haft fyra extra år på mig att mogna till så du kommer alltid vara fyra år efter
    Så det är mer moget att ha tråkiga bilder?
    Tant.
Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.