Situps per dag?
Hur många situps gör du per dag?
Hur många situps gör du per dag?
Hur ska man göra för att få en platt mage med musklerna på rätt ställe? Redan som det är är min mage större i mitten, där är alltså mer muskler, men jag vill mer ha den platt bara. Behövs kanske lite mer muskler på sidorna då? Jag brukar göra hälften av mina situps raka och hälften sneda.
För att få till symmetrin med magen så är det en fördel om brösten/bröstkorgen är fit så att den putar ut över magen.
Förövrigt hur man ska träna med rätt teknik för att inte få en utputande mage låter jag nog Danstina svara på.
Det enda jag kan komma på är att äta lite och inte träna så hårt för att inte magmuskulaturen ska växa sig för stor. Hur magen annars ser ut är ju som all annan muskulatur genetiskt.
Har iofs hört på gymmet att man måste dra in magen när man gör crunches för annars får man ölmage.....
Själv kör jag så den putar ut men deffar till sommaren så står den inte ut//M
1-20. Snart ska jag komma igång som innan jag fick barn. Då blev det 400-1000 beroende på hur mycket tid hade över *skryter*
Jag gör 5o situps, blir inte varje dag men jag försöker
Fidelis ad urnam skrev 2009-04-21 20:27:32 följande:
Fidelis ad urnam skrev 2009-04-21 20:41:12 följande:
Jag tränar magen ca 3 gånger i veckan, hemma gör jag 100 raka situps + 40 sneda på vardera sidan. Om jag är på gymmet gör jag 20 x 3 i någon bra magmaskin