• Linnika

Utomkvedshavandeskap (X)

Jag har haft ett utomkvedshavandeskap för några månader.
    Nu är ja rädd att jag ska få det igen, eftersom chansen för de är större om man redan haft det.

På mej har dom inte opererat nått utan jag fick en spruta med cellgift för att de "skulle gå över av sig själv" som läkarna uttryckte det.

Så är ja så förvirrade för att läkarna har sagt olika saker angående hur länge man måste vänta med att försöka igen.

En läkare så att när HCG-värdet är under 5 så är de bara att köra igen.
    Nu säger nästa läkare att HCG-värdet ska vara på 0 å att vi sen ska vänta 2 månader innan vi får försöka..

Mitt värde var sist på 2 så jag å min kille började ha oskyddat igen då.
    För även fast jag är livrädd så vill ja inget hellre än att prova igen å lyckas denna gången.

Fler som haft X å vill byta tankar å funderingar kring de??

ღ Pojkvännen ღ
  • Svar på tråden Utomkvedshavandeskap (X)
  • Jessica201

Nu har mensen kommit och passerat efter sista utomkvedset (eller vad det var) imorgon ska det förhoppningsvis bli sista blodprovet som lämnas för jag tycker att nu ska väl allt hcg vara borta.

Sörjer också för denna månad skulle jag fött om det inte blivit utomkveds och missfall i oktober/november. Svårt med alla som får bebisar runt om just nu. Tänker att vi skulle haft samtidigt.

Nu ska jag hoppas på plus istället och att det hamnar på rätt ställe och stannar kvar. (förr räckte det med att hoppas på plus, nu måste man lägga till en massa för säkerhetsskull). Vilka mer hoppas på samma? Lintias är ni redo?

Loppan25 - Härligt! Det låter som att ett grattis är på plats :). Berätta efter gyn imorgon hur det gått.

• Linnika
    Jessica201 skrev 2009-05-11 20:52:22 följande:
    Nu har mensen kommit och passerat efter sista utomkvedset (eller vad det var) imorgon ska det förhoppningsvis bli sista blodprovet som lämnas för jag tycker att nu ska väl allt hcg vara borta.Sörjer också för denna månad skulle jag fött om det inte blivit utomkveds och missfall i oktober/november. Svårt med alla som får bebisar runt om just nu. Tänker att vi skulle haft samtidigt.Nu ska jag hoppas på plus istället och att det hamnar på rätt ställe och stannar kvar. (förr räckte det med att hoppas på plus, nu måste man lägga till en massa för säkerhetsskull). Vilka mer hoppas på samma? Lintias är ni redo?Loppan25 - Härligt! Det låter som att ett grattis är på plats :). Berätta efter gyn imorgon hur det gått.
    Vi måste vänte tills Juniu månad börjar innan vi får försöka igen.

Men ja skulle egentligen haft min mens nu, så ja ska ta ett gravtest i helgen om den inte kommt än.
    Nu är väl ENDA gången ja INTE vill ha ett pluss..

Det känns som att alla andra(som man ser på stan, med magar och barnvagnar) har det så problemfritt.. INte trodde jag att de nånsin skulle bli så svart att bli med barn.
    Vi hade ju dessutom kämpa ett år innan vi fick vårat pluss, för att bara sen få veta att de var ett utomkveds och att de inte kommer att bli något.. HEMSKA KÄNSLA!!

Jag är skiträdd för att jag och min kille aldrig kan få barn.
    Han skulle bli en helt underbar pappa å så kanske vi inte kan..

Less just nu.. =/
    ღ Pojkvännen ღ
  • Jessica201

Loppan 25 - Hur har det gått?

Lintias - Det kommer att gå bra. Dom säger ju att man blir snabbare gravid efter ett missfall och det borde gälla utomkveds också. Känns konstigt att säga men hoppas du inte får plus i helgen :). Hoppas istället att du får det i juni/juli. Tänk, det är bara två veckor kvar till juni i alla fall. Jag tycker det känns bättre att vara på banan och få hoppas att det blir plus varje månad än att gå runt som i vakuum och bara vänta på att något gammalt ska försvinna.

Jag förstår din rädsla, jag har iof två barn så jag ska inte tro att det går att jämföra helt men jag längtar sedan fyra år något oerhört efter ett till. Nu har jag fått utomkveds två gånger i rad, lite orolig är jag ju att det ska hända igen. Tänk om jag bara hade en fungerande äggledare och det var den dom tog. Men jag försöker tänka att nästa gång ska det gå bra, fast jag vågar inte drömma lika mycket som innan.

• Loppan25

Jo då, det visade inget + i tisdags på gyn...men idag kom det! =) ett starkt +, nu ska jag bara ringa gyn igen och kolla med vul

• hopazz

Hej

Kul att det finns positiva berättelser efter utomkvedes. Ni som bara har en äggledere kvar som mig rekomenderar jag er att kolla den genom spolning. Läkaren informerade mig efter akut operation att min äggledare som var kvar såg bra ut.... Vilket inte var sant, 2 1/2 år senare gjorde jag en spolning och den var mer eller mindre igensatt. Är nu inne på ett tredje IVF försök.

• heja06

Loppan25: Grattis till plussandet!!!!

Jag hade X för snart 2 år sen. Då fick de operera bort ena äggledaren... Och redan innnan hade jag låg chans till att bli gravid som skulle funka. Men det jobbiga i min historia är att jag hade lite blödning, men inget annat...Ingen värk eller stor blödning över huvud taget...Misstänker att jag var i v8-9 ungefär. Sjukhuset ringde mig flera ggr om dagen för att kolla hur jag mådde eftersom de väntade på några resultat.. HCG bara steg... Dom gjorde en skrapning v innan.
    Kram till er alla. Önskar er all lycka i framtiden...Och tack för titten.

• Bebbe i sommar

Hej hej!!!

Jag hoppas in här.. Jag har haft två X och ett mf... mitt första x hade jag för ett år sedan- där emellan fick jag ett mf och nu i mars hade jag mitt andra x...

Första gången opererade dom bort min högra äggledare- å jag vet att jag kan bli med barn... Blev gravid men fick då mf... Det andra xet fick jag som sagt i mars och då blev jag akut opererad.... Det hade satt sej i en liten rest på den högra sidan...

Vi kämpar på men har ingen brådska idag att bli gravid... blir jag det så är det såklart välkommet men jag känner ingen press... Antar att det är en liten rädsla som finns inom mej... Tycker att det är vår tur nu... Jag har inga barn sen innan...

Jag förstår alla som är rädda och kanske är det bra att kanske prata med nån utomstående om hur man känner...

Kram på er alla!!!

• Jessica201

Sitter här och väntar på om mensen ska komma eller om det ska bli plus. Svårt när mensen är oregelbunden efter allt strul men senast söndag borde jag vet om det är min månad. Svårt att koncentrera mig på någonting utan tankarna räknar dagar och symptom (vilka är absolut inga iof ).

Loppan25 - har du gjort vul ännu?

Ally - Vad skönt avslappnad du låter om det hela.

Lintias - Länge sedan du skrev något. Hur går det för er?

• Maja 79

Hej!
    Får man hoppa in här ?
    Jag op akut den 13/2 eftersom äggledaren sprack..
    Har precis kommit igång med att försöka bli gravid igen..

Jag hade ett mf innan jag fick x, så när/om jag blir gravid igen kommer jag nog vara smått hysterisk..

Grattis Loppan!

• Linnika

Hej alla!

De va ett tag sen ja skrev..

Har inte hänt så mycket här.. Ingen mens inget plus, ska testa igen till veckan. Men ja tror inte på nått pluss, vilket är bra eftersom jag just nu INTE vill ha nått!!

Ja ska begära ut min journal, å sen ska ja se vad jag ska göra med den.
    Men enligt mig så får de inte gå till så som de har gjort. Läkarna får INTE missa på en sån grej  som dom gjorde me oss, tänk om vi skulle blir gravid och nått hade blivit fel pga att dom inte talade om hur de låg till från början.

Så ska ja ta reda på ordentligt hur länge vi måste vänta. OM de nu är 3 månader efter att jag fått sprutan eller ifall det är längre..

Jag tänker inte chansa..

Hur som helst..

Får ja ingen mens nu snart så kommer vi in på utredningen igen för att tav reda på varför jag inte har den som jag ska. Jag ska nog få börja äta pergo då..

Tja..de va väl va som händer häromkring..

ღ Pojkvännen ღ
Svar på tråden Utomkvedshavandeskap (X)