• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • Phantera

Men man vet aldrig...han kan ju gå vidare ändå...eller så åker han till ett tredje ställe!

Fast jag tyckte lite synd om honom. Hans pappa var helt bergis på att han gått vidare...så kommer han ut och är säkert jättebesviken...
    OT: Påminner mig om när jag kuggade första uppkörningen...Magnus trodde jag klarat det och trodde jag lurades...
    Usch vad jobbigt det var...blev ju ledsen då...sen var jag tvungen att gå in igen på trafikskolan igen för jag hade glömt min plånbok...tårögd som jag var. Hade ju lyckats hålla mig under tiden vi bokat tid för en ny uppkörning!! Aja...

Undrar vad hon hette nu igen, som var min favorit...typ Cibel eller ngt sånt...inte Celine...
    Ccc...cc...hm...aja... Hon hade så bra röst!
    Sen en jag kommer ihåg från förra året var en norrlänning. Man hörde att hon kunde sjunga bra men just den dagen så var hon sååååå förkyld. Tyckte så synd om henne. Hennes syster var också med...dock inte lika bra...fast jag har för mig hon gick vidare till Sthlm iaf...? ELler...hm...
    Aja...kanske dyker upp fler "kändisar"...

• yaaniz

gahhh jag missade deet juh...låg och sov :P
    går det varje dag eller varje tisdag??

//Jaana v.33

• Zmoothie

Jag tror jag vet vem du menar, Phant...
    Ja, det ska bli spännande att se!

yaaniz - Jag tror det går varje dag.. :_)

• xxmeyaxx

Haha, så roligt att se dessa tondöva människor stå och sjunga framför juryn, som säger att de inte kan sjunga.. och så blir dom sura? Vad fan, den där juryn är proffisionella människor inom musiken. Varför skulle dom ljuga om dom hörde en duktig sångare? Herregud. Jag tycker att det inte är mer än rätt att dom säger sanningen. Alla människor gnäller om att man ska vara ärliga och när en jury är ärliga, då blir folk arga? Varför? Som artist måste man tåla kritik. Inte en enda kändis idag har gått miste om ett "NEJ" och elak kritik! Sådan är kändisvärlden. Bara de starkaste överlever! Sen kan verkligen somliga där inte sjunga heller..

• A73H

Ja, det går alla vardagar! Men visst blir man helt chockad över den totala brist på självinsikt som präglar de flesta ansökningarna? Jag blir helt mörkrädd och tänker att då måste man ha VERKLIGT dåligt självförtroende om man söker sig till en audition och inte kan sjunga liksom bara för att få höra att man är kass...är inte det lite självdestruktivt?

• xxmeyaxx

Juryn: Har du sjungit inför någon?
    Tjejen: Min mamma
    Juryn: och vad sa hon?
    Tjejen: att jag sjunger bra.
    Juryn: då skulle jag vilja dra din mamma i örat!

haha :D

• A73H

Fast xxemeyaxx: det känns som om flertalet av de tondöva som söker är människor som inte mår så bra av ena eller andra anledningen - man kanske inte måste vara så elak då som jury?.. Fast det är väl det som är sjlva konceptet?...

• xxmeyaxx

då ska du höra hur dom är på "american idol".. mycket elakare

Svar på tråden Idol 2005