• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • Cheri

alltså.. jag vill ha in en sån.. inte ha en sån.. nöjer mig så bra me sambon *S*

• Cheri

sorry Virre ingen aning.. kan det vara så att dom kör hela veckans på lördag förmiddag eller nåt som det har varit förut?

nu ska ja Zzzova!

Ha d allihop!

• GladaVirre

mmm kans tämma! tackar!

• Phantera

Hm...borde väl stå på TV4s hemsida ang. repriser?

• Phantera

Står ingenting om repriser!!

Var inte Idol ett program som gick på fredagar, där det satt en jury och uttalade sig om tävlanden som man sedan kunde rösta på? Jo, det stämmer, men först måste man ju hitta deltagare till tävlingen. Därför anordnades det en auditionturné i våras i syfte att hitta Sveriges nästa Idol 2005. Fem städer fick besök av auditionturnén där de sökande fick sjunga à capella inför juryn. Säsongspremiären inleds alltså med att du får se hur det gick till vid uttagningarna i Göteborg.

Tisdag den 30 augusti kl. 20.00 - säsongspremiär!
    Audition i Göteborg

Onsdag den 31 augusti kl. 20.00
    Audition i Sundsvall och Malmö

Tisdag den 6 september kl. 20.00
    Audition i Malmö

Onsdag den 7 september kl. 20.00
    Audition i Piteå och Stockholm

Torsdag den 8 september kl. 20.00
    Audition i Stockholm

De som gick vidare fick åka till Stockholm för en slutaudition. Där utsattes de sökande för hårda prövningar. Till slut enades juryn om vilka sökande som ska få delta i tävlingen.

Tisdag den 13 september kl. 20.00
    Slutaudition i Stockholm, del 1

Onsdag den 14 september kl. 20.00
    Slutaudition i Stockholm, del 2

Nu vet vi vilka som juryn har valt ut till tävlingen. Men alla får inte plats. Dags för dig att rösta fram de tio som ska få tävla i de direktsända fredagsprogrammen.

Måndag den 19 september kl. 20.00
    Kvaltävling 1

Tisdag den 20 september kl. 20.00
    Kvaltävling 2

Onsdag den 21 september kl. 20.00
    Kvaltävling 3

Torsdag den 22 september kl. 20.00
    Kvaltävling 4

Fredag den 23 september kl. 20.00
    Kvaltävling 5

Så är det äntligen dags för det första direktsända fredagsprogrammet där du kan rösta på din favorit.

Fredag den 30 september kl. 20.00 - direktsändning!

Därefter röstas de tävlande ut en efter en varje fredag. Till slut finns det bara en tävlande kvar. Kanske blir det just din favorit som står som slutlig segrare av Idol 2005!?

• xxmeyaxx

oj - är det slut redan i september?

• Phantera

xxmeyaxx > Nej nej...det tror jag inte. Jag tolkar det som att vid den sista direktsändningen så är det 10 deltagare kvar som ska röstas ut...eller 9 då...den sista ska ju vinna...så det bör vara 10 program/veckor kvar EFTER den 30e september....

Svar på tråden Idol 2005