• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • Älskarlivet

Nelly1:

Jaha.... just det!
    Nä jag håller på Johan och Lina (Lina var väl hon med snetofs?)

• Peppa

Oj vad olika man kan tycka. Vi satt och gapskrattade åt lilla Lina. Maken till mesigare scenpersonlighet får man nog leta efter var utlåtandet här hemma. Och det engelska uttalet...*suck*
    Och han de piercade killen.. Han hade rörde sig förfärligt dåligt på scenen och sjöng rent av dåligt och så sitter juryn och säger att han har hela paketet... Ibalnd så undrar man verkligen

De två som gick vidare var ju de enda två som levererade någorlunda. Sibel var verkligen dúktig och fotbollskillen var en glad överaskning.

• KorElleBelle

Ha, varnade jag inte för Ola och hans låtval!
    Och Sibel tog sig vatten över huvudet med den där sk*tlåten "Power of love", fast det är ju vågligt att ge sig på en Celine låt!

Stackars Johan såg lite bortkommen ut, tyckte jag, låten passade inte honom alls. Varför väljer dom alla så lugna och smäktande ballader?? Är det något som dom måste göra, eller? Har jag missat något???
    Johan skulle ju valt en låt som passar honom, Ronan Keating, QUE??????

Jaja rätt personer gick ju vidare men det var ett klent uppträdande av alla, tyker jag, ingen som stod ut precis!

Här är kvällens tävlande:
    www.tv4.se/idol2005/artikel.aspx&CID=2374&MC=2374

Vilka är era favoriter??
    Själv gillade jag Martina, Elina, James och Sebastian ( vilken återhämtning efter blackouten!!) så det blir tufft ikväll! Spännande!!!

Men hör ni har Victor någon "starquality" egentligen???

• lillan76

gillar mest Sebastian. han gjorde en sådan härlig komback sist.. om det nu stavas så. :)

• Cheri

hejjar på Sebastian absolut!

• KorElleBelle

Fast då är det låtvalet igen. Sebastian har valt D Powters "Bad Day". Inte min favoritlåt riktigt, gnällig och tråkig i refrängen! Undrars om han kan göra den bra, hmmm?

Nä då tror jag mer på Elinas "The voice within" och James "Man in the mirror". Fast det är som sagt inte låtarna som avgör eller???

• fenomena83

åååå va sur jag blir, varför gick inte johan vidare för. VEM har röstat på den där tråkmåns-divan Ola egentligen, han ser ju likadan ut som Jonah. Inte för att det spelar nån roll men... jag menar bara att alla ser ju likadana ut, det är ju inget kul, det är ju liksom ingen som sticker ut och är egen! Utom då möjligtvis Johan! hoppas han går vidare i morn istället då! suck!

va besviken jag blev på Sibel. jag satte mig jättebekvämt i soffan och skruvade upp ljudet på max typ och tänkte att nu ska jag njuta. men nähä! vad var det för skit? det va ju inte alls bra! varför va hon tvungen att ta den tråk-låten? vill hon bara visa hur höga toner hon kan ta eller, hur duktig hon är som kan sjunga Celine Dion & Mariah Carey??
    suck igen, jag börjar tröttna på henne och hennes smörsång.
    Sibel va verkligen inte duktigast igår, blir så sur på juryn som ändå ska prisa henne så, hörde dom inte hur hon sjöng, eller ville dom inte höra?? har dom typ bestämt sig för att Sibel är bäst eller? "du är den bästa vokalisten i hela tävlingen", jaa det verkar som att dom har bestämt sig...
    Men det tycker inte jag och jag kommer inte rösta på henne. Hon gjorde mig himla besviken.

nu minns jag inte vad alla sjöng men det var en kille som jag tycker sjöng rent ut sagt skit och falskt och sen fick han också en massa lovord.... vem var det? va det anton? vad sjöng anton? minns inte...
    Tycker att Johan sjöng rätt bra men trist låt, bara "i love it when we do it i love it when we do when we do when we do when we do when we do when we do when we do when we do......" *GÄSP*
    Vad sjöng ola för nåt nu igen?

jaha så ikväll är det Viktor bland annat, ska bli intressant å se hur dom har stajlat honom. ursäkta ordvalet men han är verkligen äcklig. ser mer ut som en luffare än som en idol.
    intressant att dom kan ta hur fula och finniga killar som helst men inte en enda tjej har något "obehagligt" i utseendet....... *hrm*

Svar på tråden Idol 2005