• KikiBoo

-Syskonmaffian-

Då var det dags för tråd  10

Här hänger vi med barn runt 3-4 år och deras småsyskon runt 1-2 år

Välkomna gamla som nya{#lang_emotions_laughing}

Vi som bor här är:

* Jillsan80: Bianca 050920 & Felix 070411 & Benjamin 080507, bor på Åland, Finland * Sanda: Adrian 060206 & Agnes 070413. Bor i Stigen, Dalsland
    * BooBoo: Vilhelm 051014 & Puma 070730. Bor i Sala, Västmanland
    * Underbara Ungar: Axel 050920 & Enya 070824. Bor i Skara, Västra Götaland.
    * Frida27:Nemo 051229 & Romeo 070826. Bor i Partille (Göteborg)
    * BetongMorsa: Felicia (bonusdotter) 000605, Tilda 050930 & Nike 070828. Bor i Hallstavik, Uppland
    * Timmerbacka:Linus 051127 & Mijo 070908. Bor i Göteborg
    * Gurra: Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004 Bor i Enebyberg (Sthlm)
    * Cirkuspuman: Nova 041122, Noel 060204 & Nelly 070823 Bor i Bålsta (utanför Sthlm)
    * Emilia82: Julina (bonusdotter) 991227, Tuwa 060331,

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m41167799.html (9)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m38050658.html (8)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m35070372.html (7)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m32513378.html (6)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m29573442.html (5)

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26681615.html (4)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m23572034-78.h... (3)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m20530392.html (2)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m17613361.html (1)

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Svar på tråden -Syskonmaffian-
  • cirkuspuman

Hello girls!

BM: Verkar som om ni haft en toppen resa kollade dina fina bilder och tycker att Nike är jätte lik dig

Booboo:
    Det låter som om ni haft en bra midsommar oxå

Sandra: Härligt med en massa projekt vi har oxå massor med renovering att "se fram emot" (ni får gärna komma hit och fortsätta när ni är klara med ert....vi står givetvis för barnvakt och husrum )
    På vårt schema står *helspackla/tapetsering av hall, v-rum och ett sovrum *målning av alla golv/taklister samt grundmåla alla väggar på övervåningen *Byta duschvägg samt kommod och badrumsskåp i badrummet på övre plan *oljning och målning av 10 dubbla fönster *Byte av ytterdörr samt byte av tre lås i övriga ytterdörrar *Lägga schiffergolv m golvvärme i hallen sedan har vi hela den vildvuxna tomten att ta tag i utomhus  Sugen?

Timmer: Låter som även ni har det skönt och har njutit av helgen! fina scrap bilder

Här har jag jobbat hela midsommarhelgen mellan 07-19 så midsommar blev inte direkt som vanligt men vi hade besök på midsommarafton av två kompis-familjer samt G´s familj vilket var trevligt med grillning osv jag hann precis hem till maten och sedan var det mys på anltanen tills alla till slut åkte hem vid 01 tiden..
    Gunnar tog sig iväg till en park i Sthlm och dansade med barnen på dagen men Nova var besviken ändå för pappa hade inte kunnat göra nån krans till henne..tror dock att det glömdes fort när de fick dansa små grodorna

Nu ska vi gå ut en sväng....de håller på att riva de sista på tomten så Noel vill ju ut och titta på grävmaskinerna

cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Zaphy

Jag är här!
    Sitter nästan aldrig vid datorn numera. :(
    Men ska bli bättre på det, behöver lite mer egentid. Är sååå grymt trött.. Känns som jag håller på att köra slut på mig helt och hållet.
    Som tur är så kommer min mamma hit idag och hämtar Nicholas. Så kan jag passa på o sova när Antonio sover. Ska försöka varva ner.

Hur är det med er andra?
    Någon mer än mig som hoppas på finare väder snart? ;) I och för sig så ser det bra ut idag. Ska försöka komma ut senare och känna hur det är ute. Himlen är någorlunda blå här nu, alltid ett gott tecken. :)

• cirkuspuman
    Zaphy skrev 2009-06-22 10:15:00 följande:
    Jag är här! Sitter nästan aldrig vid datorn numera. :( Men ska bli bättre på det, behöver lite mer egentid. Är sååå grymt trött.. Känns som jag håller på att köra slut på mig helt och hållet. Som tur är så kommer min mamma hit idag och hämtar Nicholas. Så kan jag passa på o sova när Antonio sover. Ska försöka varva ner. Hur är det med er andra? Någon mer än mig som hoppas på finare väder snart? ;) I och för sig så ser det bra ut idag. Ska försöka komma ut senare och känna hur det är ute. Himlen är någorlunda blå här nu, alltid ett gott tecken. :)
    Nej man hinner inte surfa lika mycket längre...känner igen det
    Hoppas att du får lite sömn idag så du blir piggare!

Här är det kanon väder ute med klarblå himmel och enl metrologerna på jobbet ska det vara fint hela veckan
  • Sanda

här är det jättevarmt phu!!
    Fick åka hem tidigare från jobbet, dom ringde fårn dagis, Adrian hade ramlat och slagit i framtänderna så vi fick rusa till tandis, såg bra ut men hans tänder är ömma.
    Får inte äta något hårt på en vecka.

Så jag behövde inte komma tillbaka till jobbet så hämtade Agnes och åkte hem, så ska vi va hemma och grejja, hann inte städa något i helgen så ska göra det nu.

• Sanda

cirkus; njaaaaa vi skippar nog det men tack för erbjudandet vad säger ni får vi ihop någon dag att träffas tror ni då? Nu vet jag hur jag jobbar så kan säga exakt när jag kan och inte!!

• cirkuspuman
    Sanda skrev 2009-06-22 12:57:03 följande:
    här är det jättevarmt phu!! Fick åka hem tidigare från jobbet, dom ringde fårn dagis, Adrian hade ramlat och slagit i framtänderna så vi fick rusa till tandis, såg bra ut men hans tänder är ömma. Får inte äta något hårt på en vecka. Så jag behövde inte komma tillbaka till jobbet så hämtade Agnes och åkte hem, så ska vi va hemma och grejja, hann inte städa något i helgen så ska göra det nu.
    Oj då hoppas att det går bra! Noels ena framtand har dött då han ramlade för några månader sedan så är brun nuförtiden!

Jag vill gärna ses och är ledig mest i juli dock så jobbar jag helgerna v 27,29 och 31 (fre-sönd)
    Vi skulle ha tagit tag i detta innan så vi hade kunnat boka några stugor på nån camping och träffats med hela familjerna det blir väl lite tajt att styra upp nåt sånt nu?!
    Vad tycker ni?
    Vi är färdigflyttade 1 juli men sedan kan vi nog avsätta några dagar för en utflykt renoveringen finns ju kvar när vi kommer hem
  • Sanda

ok men om vi tittar på nu och typ fram till 1 sept då kan du utom helgen v. 27, 29 och 31? Jobbar du i augusti sen på vardagarna?
    För mig ser det ut så här:
    jobbar v 26 och 27 och är upptagen på dom helgerna.
    v. 28 kan jag men inte på helgen.
    v.29 är jag vi iväg på semester
    v.30 kan jag mån-tis och tors-fre.
    v.31 jobbar hela veckan
    v.32 jobbar jag hela veckan
    v.33 jobbar hela veckan
    hela v. 34 coh 35 kan jag!

Jag kan ta på mig att kolla om vi kan allihop någongång! Ge mig era planer så kan jag se om det i huvudtaget går! Tycker det vore en kanonidé att åka på camping men det får nog bli på någon som inte är så populär men så länge vi har varann och en lekplats typ

• BetongMorsa

Fy för camping haha, värsta jag vet.
    Men ja e det med er så

Cirkus, låter som att ni har en hel del o stå i

Sandra, stackars Adrian. Skönt att det inte va ngn större fara iaf då.

Ja själv håller jag på o jagar renhållningen. Vi har sophämtning jämna veckor men v.24 behagade de tydligen inte o komma. Så på fre har vi haft samma tunna i 4 veckor haha. Tur vi va borta hela förra veckan. Men ja den e full o måste jag ställa påsar vid sidan av får de fan hämta de gratis.

• cirkuspuman
    Sanda skrev 2009-06-22 13:54:02 följande:
    ok men om vi tittar på nu och typ fram till 1 sept då kan du utom helgen v. 27, 29 och 31? Jobbar du i augusti sen på vardagarna? För mig ser det ut så här: jobbar v 26 och 27 och är upptagen på dom helgerna. v. 28 kan jag men inte på helgen. v.29 är jag vi iväg på semester v.30 kan jag mån-tis och tors-fre. v.31 jobbar hela veckan v.32 jobbar jag hela veckan v.33 jobbar hela veckan hela v. 34 coh 35 kan jag! Jag kan ta på mig att kolla om vi kan allihop någongång! Ge mig era planer så kan jag se om det i huvudtaget går! Tycker det vore en kanonidé att åka på camping men det får nog bli på någon som inte är så populär men så länge vi har varann och en lekplats typ
    Jag börjar jobba heltid i augusti men jobbar ju skift och många timmar per pass så det är inte så stor skillnad mot nu, jag fyller i samma "veckoschema" som dig
    v.28 ledig hela veckan
    v.29 jobbar fre-sönd
    v.30 jobbar onsd-torsd
    v.31 jobbar fred-sönd
    v.32 jobbar onsdag-torsdag
    v.33 jobbar mån-tisd+fre-sönd
    v.34 jobbar onsdag-torsdag men barnen börjar hos dagmamman den 18:e (tisdagen) så jag kan inte lämna Sthlm för ngn längre resa än att vi kan fortsätta inskolningen
    Jag är ledig de dagar jag inte jobbar vad jag vet just nu, vi tar dagen som den kommer med allt vad det innebär denna sommar
  • KikiBoo

Weeeei. Först sssch sen ba KABOM med inlägg i tråden

Uh en dejt planeras. Kul!

Vilket UNDERBART väder de är nu. Sol sol sol. VARMT! Och lite allergi. Usch! Var och köpte nässpray. Nyser ju stup i kvarten. Jobbigt värre! Min allergi kom sent i år..

Idag var vi till talpedagogen med Ville. Det gick jättebra. Vi fick hem olika munmotoriksövningar.
    Fick två nya tider i aug.

Den enda inplanerade utflykten vi har är v29. Mån-tors då vi åker till Öland.
    Vi ska även göra små tripper men vi har inga bestämda datum.
    v35 börjar minimannen på dagis.
    Camping låter ju urmysigt. Vi möts väl i mitten nånstans?

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
Svar på tråden -Syskonmaffian-