• KikiBoo

-Syskonmaffian-

Då var det dags för tråd  10

Här hänger vi med barn runt 3-4 år och deras småsyskon runt 1-2 år

Välkomna gamla som nya{#lang_emotions_laughing}

Vi som bor här är:

* Jillsan80: Bianca 050920 & Felix 070411 & Benjamin 080507, bor på Åland, Finland * Sanda: Adrian 060206 & Agnes 070413. Bor i Stigen, Dalsland
    * BooBoo: Vilhelm 051014 & Puma 070730. Bor i Sala, Västmanland
    * Underbara Ungar: Axel 050920 & Enya 070824. Bor i Skara, Västra Götaland.
    * Frida27:Nemo 051229 & Romeo 070826. Bor i Partille (Göteborg)
    * BetongMorsa: Felicia (bonusdotter) 000605, Tilda 050930 & Nike 070828. Bor i Hallstavik, Uppland
    * Timmerbacka:Linus 051127 & Mijo 070908. Bor i Göteborg
    * Gurra: Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004 Bor i Enebyberg (Sthlm)
    * Cirkuspuman: Nova 041122, Noel 060204 & Nelly 070823 Bor i Bålsta (utanför Sthlm)
    * Emilia82: Julina (bonusdotter) 991227, Tuwa 060331,

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m41167799.html (9)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m38050658.html (8)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m35070372.html (7)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m32513378.html (6)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m29573442.html (5)

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26681615.html (4)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m23572034-78.h... (3)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m20530392.html (2)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m17613361.html (1)

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Svar på tråden -Syskonmaffian-
  • KikiBoo

Hihi, jag fick en blomma av FL. Blomman syns på min press

Hej svejs..
    9.30 imorse var jag till naprapaten. En liten kort muskulös snubbe tog på mig haha..
    Han klämde, kände, knäppte upp min BH och gav mig ström. Sen böjde han o bände på mig. Knak o sprak. Jaiks!
    Jag ska träna mina bröstmuskler. Risk för puckelrygg är STOR. Så nu ska vi fixa min rygg. O jag jag ska göra en övning hemma. O de är att sträcka ut bröstmusklerna.
    Om två veckor ska jag dit igen. Mera ström, även massage och knak o brak. Hua!!
    Jag måste verkligen STRÄCKA på mig. Men när jag sträcker på mig så gör det ont o jag mår bara illa

Efter naprapaten gick jag upp till damen som har hand om dagis/skola. Lämnade in ansökan om dagisplats.

Hur gick det för dig idag då UU?
    Och även för dig morsan? Spännade..

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • BetongMorsa

neg. test igen, så bara o vänta...

• BetongMorsa

Förbereder inför måndag (kan fortfarande inte fatta att vi ska åka, va så förvånad att tjejerna va lediga från dagis nästa vecka även Albin hade bokat in jobb haha).
    Passen e klara, hotellvoucher och flygbiljetter. Packningslistan e skriven, solkrämer inhandlade, Harrys förberedelser inför pensionatet e nästan färdiga, väntar bara på brevet från Agria som m å s t e komma i veckan, vagnen e packad i kartong och väskorna står redo att packas, herregud så uppstressande me semester haha

• Underbara ungar

Det gick fint idag

Bebis mår kanon, hjärtat tickade på så fint så.
    Cystan har brustit, det gjorde den nog i torsdags... Fick så jäkla ont i magen då. GÖTT MOS!!! Nu ska jag bara va gravid o inget annat

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
  • timmerbacka

Uh,.. missat en del här ser jag...

Vi har beslutågest...kan ni bara säga hur ni skulle gjort...

Vi har en katt som är en aning enerverande. Hon är 8 år, kelig,go..aldrig varit några bekymmer med henne.
    Me för ett tag se.. 1-2 mån sen så började hon kissa på killarnas leksaker. Trots renlåda, trots full matskål, trots att hon legat o kelat med oss halva natten...och ganska ofta gör det på kvällarna då killarna sover.

Så vakar man på morgonen av att det luktar kattpiss i vardagsrummet. Det gör mig TOKIG!
    Plockar man upp allt från golvet på kvällen gör hon inget..men är det leksaker utspritt så är det garanterat piss nånstanns..

Kent vill att vi gör oss av med henne....ha gillar henne jättemkt,men han "tål inte" att hon håller på så..
    Jag vet inte vad jag tycker...vi har ju haft henne så länge så det skulle va jätteskumt att inte ha henne kvar.

Jag tror inte hon är sjuk,jag tror att hon vill ha MER uppmärksamhet.

• cirkuspuman
    Underbara ungar skrev 2009-06-10 14:43:21 följande:
    Det gick fint idag Bebis mår kanon, hjärtat tickade på så fint så. Cystan har brustit, det gjorde den nog i torsdags... Fick så jäkla ont i magen då. GÖTT MOS!!! Nu ska jag bara va gravid o inget annat
    Vad skönt
    timmerbacka skrev 2009-06-10 19:53:19 följande:
    Uh,.. missat en del här ser jag... Vi har beslutågest...kan ni bara säga hur ni skulle gjort... Vi har en katt som är en aning enerverande. Hon är 8 år, kelig,go..aldrig varit några bekymmer med henne. Me för ett tag se.. 1-2 mån sen så började hon kissa på killarnas leksaker. Trots renlåda, trots full matskål, trots att hon legat o kelat med oss halva natten...och ganska ofta gör det på kvällarna då killarna sover. Så vakar man på morgonen av att det luktar kattpiss i vardagsrummet. Det gör mig TOKIG! Plockar man upp allt från golvet på kvällen gör hon inget..men är det leksaker utspritt så är det garanterat piss nånstanns.. Kent vill att vi gör oss av med henne....ha gillar henne jättemkt,men han "tål inte" att hon håller på så.. Jag vet inte vad jag tycker...vi har ju haft henne så länge så det skulle va jätteskumt att inte ha henne kvar. Jag tror inte hon är sjuk,jag tror att hon vill ha MER uppmärksamhet.
    Har ni pratat med någon djurklinik? det kanske är bäst att börja i den änden i annat fall? Förstår att det är olidligt men det är ju som du säger, nåt hon försöker förmedla till er! (tror jag iaf )
    Jag hade börjat med ett samtal och ev besök hos veterinär
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Sanda

PANIK!!!! Adrian har ett par nycklar och våra dörrar går att låsa om man sätter in typ en nyckel eller sax eller liknande. Så ligger jag och läser i sängen och barnen leker, då stänger Adrian dörren och låser in mig i sovrummet och får panik, bara gråter och kan inte låsa upp!!! VAd gör man liksom!! Funderade på att hoppa ut genom fönstret och gå runt och hoppas att ytterdörren är öppen men om den INTE är det så kommer jag inte in i fönstret igen! HJÄLP!!! Men jag hittade en nagelsax som tur var i sovrummet och fick upp dörren....Ute står Adrian helt tårögd och tittar på mig och gråter FÖRLÅT!!!!!! lilla gubben han blev så rädd.

Idag är vi lediga. Ska gå till återbesök för Agnes öroninflammation, Åka och mata en kompis katter när dom är Italien, gå på utvecklingsamtal hos specialpedagogen för Adrian och sen passa grannens pojke. Så ingen vila här inte, men skönt att jag slapp jobba iallafall!

Hoppas på massa plus för er tjejer!

Skönt det gått bra UU!

• Sanda

timmer; med risk för att få massa skit så omplacerade ju vi våra katter för snart 2 år sedan. Med just den anledningen att vi inte hade tid för dom. Vi snubblade mest på dom och blev mest irriterade på dom, när dom "var i vägen". Vi hade helt enkelt inte tid för dom längre när vi hade barnen att ta hand om. När vi skaffade katterna var vi unga och hade inte mer ansvar än att ta hand om oss själva, men efter vi fick barn så var vi ju självklart tvunga att prioritera och nej vi gjorde oss inte av med barnen Vi kommer garanterat skaffa katt igen i framtiden men det är när barnen blivit så stor att dom kan hjälpa till att ta hand om dom och dom är uppskattade av alla i familjen.

• Sanda

hej det e jag igen

Bestämde mig för att pottträna Agnes nu till fullo. Tog av henne blöjan och gav henne trosor. Dagens resultat:
    -Kissa pottan
    -Kissa golvet
    -Kissa golvet
    -kissa pottan
    -bajsa pottan!!!

Rätt ok ändå tycker jag! Framsteg! Funderar på om hon ska få vara utan blöja när vi åker iväg till läkaren, men kanske inte! Vet att vi lät Adrian ha blöja på sig när vi åkte bil i början innan han hade full koll hemma.

Svar på tråden -Syskonmaffian-