• KikiBoo

-Syskonmaffian-

Då var det dags för tråd  10

Här hänger vi med barn runt 3-4 år och deras småsyskon runt 1-2 år

Välkomna gamla som nya{#lang_emotions_laughing}

Vi som bor här är:

* Jillsan80: Bianca 050920 & Felix 070411 & Benjamin 080507, bor på Åland, Finland * Sanda: Adrian 060206 & Agnes 070413. Bor i Stigen, Dalsland
    * BooBoo: Vilhelm 051014 & Puma 070730. Bor i Sala, Västmanland
    * Underbara Ungar: Axel 050920 & Enya 070824. Bor i Skara, Västra Götaland.
    * Frida27:Nemo 051229 & Romeo 070826. Bor i Partille (Göteborg)
    * BetongMorsa: Felicia (bonusdotter) 000605, Tilda 050930 & Nike 070828. Bor i Hallstavik, Uppland
    * Timmerbacka:Linus 051127 & Mijo 070908. Bor i Göteborg
    * Gurra: Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004 Bor i Enebyberg (Sthlm)
    * Cirkuspuman: Nova 041122, Noel 060204 & Nelly 070823 Bor i Bålsta (utanför Sthlm)
    * Emilia82: Julina (bonusdotter) 991227, Tuwa 060331,

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m41167799.html (9)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m38050658.html (8)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m35070372.html (7)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m32513378.html (6)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m29573442.html (5)

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26681615.html (4)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m23572034-78.h... (3)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m20530392.html (2)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m17613361.html (1)

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Svar på tråden -Syskonmaffian-
  • KikiBoo

Idag, 12.30, ker jag och ungarna på en liten minisemester med Kicki o Klara. Vi åker till Skeberg i Dalarna där dom har en stuga. Vi blir bara borta en natt. Men ändå. Skönt o komma iväg lite.
    Ska gå till systemet o köpa en flarra vin till oss morsor som vi kan njuta av ikväll till solnedgången
    Jag har packat lite nu. En natt och ändå så mkt packning

Pumisen kan vara lite efter ibland. Hon har sina mammiga perioder.
    Ville däremot kan lugnt sitta på sitt rum o leka läääänge. Bygger med sitt lego. Och Puma är så välkommen.
    Brukar sitta med en kopp kaffe o titta på. Dom är så fina ihop

Solen skiner

timmer
    Börja på nå gympa med han, dans.. simskola?  Boxning
    Simskola tänkte jag börja med Ville snart. Är väl när dom fyllt fyra..

• timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-06-17 10:59:21 följande:
    Idag, 12.30, ker jag och ungarna på en liten minisemester med Kicki o Klara. Vi åker till Skeberg i Dalarna där dom har en stuga. Vi blir bara borta en natt. Men ändå. Skönt o komma iväg lite.Ska gå till systemet o köpa en flarra vin till oss morsor som vi kan njuta av ikväll till solnedgången Jag har packat lite nu. En natt och ändå så mkt packning Pumisen kan vara lite efter ibland. Hon har sina mammiga perioder.Ville däremot kan lugnt sitta på sitt rum o leka läääänge. Bygger med sitt lego. Och Puma är så välkommen. Brukar sitta med en kopp kaffe o titta på. Dom är så fina ihop Solen skiner timmerBörja på nå gympa med han, dans.. simskola?  Boxning Simskola tänkte jag börja med Ville snart. Är väl när dom fyllt fyra..
    I slutet på augusti ska han börja på nån rörelse lek/gympa...12 söndagar...40 min.
    Hoppas det roar honom. Tror ju inte han blir lugnare,men det är något som fokus är på honom och inte lillebror.
    timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • timmerbacka
    GLAD MIDSOMMAR,vänner!!!

Idag ska vi fira lungt....men det är mormors 80 års dag + vår bröllopsdag så det kommer nog ätas en del under dagen..
  • KikiBoo

Hey ho everyone..

Igårkväll partajjade jag o karln. Ungarna sov hos sin mormor o morfar.
    Det blev lite öl, rödvin, sprit och korv. Sen dans till 90-talshits.. Dansade Små grodorna till Mora Träsk.
    Hemma 2.. Sov till 10. Hämtade barn 12 .. Åkte till Fritte som fira 4. Tårtkalas!

Åh vad vi har cyklat. Flera mil sen igår. Mina ben. Ajaj! Snart får jag nog Anja Persson lår

Det blev iaf inge dans runt midsommarstång på dan. Det regnade Next year maby..

Hur har er midsommar vart då?

• BetongMorsa

Hej hej.
    Ja vi kom hem från paris igår kväll.
    Resan va bra och mkt av allt. Pengarna rullade på helt galet haha.
    Men nu e vi äntligen hemma och lite sega.
    Packade om direkt igår kväll när vi kom hem och åkte till stugan imorse.
    Jag o Albin ska ut ikväll och imorrn ska jag jobba så vi lämnar stugan på förmiddagen.

Hoppas eran midsommar har vart bra, vi blev utan sill, färskpotatis, jordgubbar och midsommarstång.
    Vi tar nog igen det i veckan

• KikiBoo

Välkommen hem morsan
    Jättefina bilder på familjen

HOHO!! Where is everyone?

• BetongMorsa
    BooBoo skrev 2009-06-21 21:38:07 följande:
    Välkommen hem morsan Jättefina bilder på familjen HOHO!! Where is everyone?
    Tack Boo ja vi hade det riktigt trevligt.
    Ja vart e alla?
    Cirkus? Timmer? Sanda? Frida? Zaphy?
    UU? Hur går det med preggomagen?

Jaa just det. Min mens kom ju självklart i Paris höhö. Så nu e det bebisbak som gäller resten av månaden jippiie
  • Sanda

halloj!! vi har varit i Hjo och firat midsommarm var i föräldrarnas husvagn under dagen/kvällen men sov sen på hotell, gick jättebra!

Kom hem igår och sen dess har vi renoverat. Har börjat riva tapeter på väggarna och det allra jobbigaste gör vi nu och det är att slipa trappan, den är så där fult gul som lackat furu blir, så nu slipar vi ner den och så ska vi vitbetsa den. Kommer nog bli kanon snyggt framför allt eftersom vi ska ha en svart fondvägg där bakom. Dess projekt har vi under sommaren:
    Slipa och betsa om trappan, riva en vägg, lägga nytt golv i hall och kök, tapetsera i hall o kök, bygga klart altanen, olja altanen och till sist tvätta staketet och måla om den. hmm, undra om vi hinner allt!

• BetongMorsa

Oj va med planer Sandra, men kul skönt när det händer ngt. Här är det stiltje på renoveringsfronten just nu, lite drygt eftersom att mkt material redan finns hemma.

• timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-06-20 17:41:58 följande:
    Hey ho everyone..Igårkväll partajjade jag o karln. Ungarna sov hos sin mormor o morfar.Det blev lite öl, rödvin, sprit och korv. Sen dans till 90-talshits.. Dansade Små grodorna till Mora Träsk.Hemma 2.. Sov till 10. Hämtade barn 12 .. Åkte till Fritte som fira 4. Tårtkalas!Åh vad vi har cyklat. Flera mil sen igår. Mina ben. Ajaj! Snart får jag nog Anja Persson lår Det blev iaf inge dans runt midsommarstång på dan. Det regnade Next year maby..Hur har er midsommar vart då?
    Lugn ...hemma efter 15..käkade sill o potatis..Mijo gillar sill, inte Linus.

Övrigt...
    Njutit av att få fixa lite sidor till barnens fotoalbum...slängt upp det på FB..(fråga mig inte varför, har ju bdb..men nu blev det så..)

Idag har vi varit i Sätila...träffat kompisar...Linus "blivande fru" (som vi skojat om sen de va bebisar)...De kan inte komma hit eftersom vi har katten...
    De ska ha bebis i slutet av juli o kompisen såg OTROLIGT pigg ut..Hon erbjöd sig va barnvakt, hon hade varit ute o rensat i rabatten, plockat sten i stenröset de har bakom huset........Tokstolle... Frågade henne om hon ville åka in tidigare..men hon sa att hon lider inte av att ha magen i vägen, så länge hon mår bra så gör hon det hon kan..

Tänk om en annan mådde så bra sista månaden...

I morgon ska det jobbas igen..2 veckor kvar..innan semestern.
Svar på tråden -Syskonmaffian-