• KikiBoo

-Syskonmaffian-

Då var det dags för tråd  10

Här hänger vi med barn runt 3-4 år och deras småsyskon runt 1-2 år

Välkomna gamla som nya{#lang_emotions_laughing}

Vi som bor här är:

* Jillsan80: Bianca 050920 & Felix 070411 & Benjamin 080507, bor på Åland, Finland * Sanda: Adrian 060206 & Agnes 070413. Bor i Stigen, Dalsland
    * BooBoo: Vilhelm 051014 & Puma 070730. Bor i Sala, Västmanland
    * Underbara Ungar: Axel 050920 & Enya 070824. Bor i Skara, Västra Götaland.
    * Frida27:Nemo 051229 & Romeo 070826. Bor i Partille (Göteborg)
    * BetongMorsa: Felicia (bonusdotter) 000605, Tilda 050930 & Nike 070828. Bor i Hallstavik, Uppland
    * Timmerbacka:Linus 051127 & Mijo 070908. Bor i Göteborg
    * Gurra: Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004 Bor i Enebyberg (Sthlm)
    * Cirkuspuman: Nova 041122, Noel 060204 & Nelly 070823 Bor i Bålsta (utanför Sthlm)
    * Emilia82: Julina (bonusdotter) 991227, Tuwa 060331,

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m41167799.html (9)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m38050658.html (8)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m35070372.html (7)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m32513378.html (6)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m29573442.html (5)

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26681615.html (4)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m23572034-78.h... (3)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m20530392.html (2)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m17613361.html (1)

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Svar på tråden -Syskonmaffian-
  • Sanda

UU: men gud vad skönt!! jag blödde mycket med Adrian oxå men slutade efter v. 12 ungefär!

• KikiBoo
    timmer
    Dum katt haha!! Riktigt jobbig är hon. Hon ser Puma med napp så då tror hon väl att sina ungar oxo vill ha napp.. Kankse{#lang_emotions_undecided}

UU
    Skönt att allt är bra med bebis. Skumt med blödningarna..

FAN vad de regnar. Har säkert regnat i fyra dar i sträck nu. OTROLIGT!! jag vill ha SOL. Vart fan är sommaren. Så jävla deprimerande med detta väder.

Idag var vi iaf hem till farmor o farfar o käka lammstek. GÖTT! Ville åt som vanlgt INGENTING. Han kommer bli mager i sommar
    Jag gjorde hans favvorätt igår. Han vägra
    Jobbiga unge!
  • Sanda

boo; Agnes äter heller ingenting just nu! bara petar i maten, har man tur så äter hon lite gurka. Hon är dock en del att ta på så är väl inte så orolig, går väl över! men det gör lite ont i mammahjärtat!

Vi har fått ordna nytt möte med rektorn, nu ska dom dra ner ytterligare så nu kommer det vara 18 barn på småbarnsavdelningen där mina går (1-3 år) på tre personal och på stora (4-5år) ska de vara 2 personal på 17 barn. Helt otroligt ju!! Man blir så åååååååååååh!!!! frustrerad!!!

• KikiBoo

Känns som det aldrig kommer bli bättre med Villes matvägran. Han har vart sån här i 3 år nu Riktigt jobbigt!

YES!! Dethar slutat regna nu. Men det är fortfarande grått o trist ute.
    Ska snart till stan med Puma.

• timmerbacka

Så nu är utredningen med Mijo klar...nästa steg är Habiliteringen.
    Han är för liten för att fastställa en 100% diagnos. Men han har till 99,9% en lätt utvecklingsstörning. Men hon tyckte att vi skulle be om en ny utredning om ca 1 år för att se hur han ligger till då.
    Men enligt neuropsykologen så ligger han på en 12-14 månaders nivå.

Jag är INTE förvånad! Skönt att äntligen fått detta gjort...men klart att det svider lite i mammahjärtat.

timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • Sanda

timmer;det sa de om Adrian oxå, han låg efter med 8-9 månader när vi var där och han var 2 1/2 år, nu har han kommit ikapp hur mycket som helst! VI ska på den nya undersökningen efter sommaren, så får vi se vad dom säger då!

• timmerbacka
    Sanda skrev 2009-06-15 19:52:26 följande:
    timmer;det sa de om Adrian oxå, han låg efter med 8-9 månader när vi var där och han var 2 1/2 år, nu har han kommit ikapp hur mycket som helst! VI ska på den nya undersökningen efter sommaren, så får vi se vad dom säger då!
    Jo, men barn är ju sånna att de lär sig i perioder...det kan gå långt mellan varje ny kunskap...eller så blir det massor på en gång och sen ett långt hopp till nästa utv fas.

Men Mijo har aldrig varit nån större "huvudvärk"..jag har känt på mig att det varit nåt med honom. Så jag tycker att det är skönt att vi fått klarhet i det.

Det som spökar är Linus...Är det normalt att va sånt yrväder som han är?? Förstår inte hur han själv orkar. Men tydligen är han lugnare hos dagmamman - iaf vad hon själv säger.
    Men där är det strikta rutiner...vi försöker ju ha det hemma också,men samtidigt känner jag att hemma måste man få slappna av och vara crazy - IBLAND. Men han får ju PANIK om han inte har nåt att göra hela tiden. Eller om han inte vet vad som ska hända "sen..." 
  • KikiBoo

Oooooh ja vill ha bebi. Såg min väns nyförlöste son på fejjan o blev helt salig.
    Hoppas soldaterna är på hugget denna äl

Jag ska till tandläkarn 10.40. Inte vart där på säkert tio år{#lang_emotions_sealed} Wish me luck!

Är inte alla 3-4 åringar yrväder
    Svärfar sa igår att denna ålder är dom som mest jävligast. Kankse kan stämma..

• timmerbacka

Vet inte om denna åldern är mest jävlig. Tycker 2 åringen va värre...för då kunde han inte uttrycka sig i mer än skrik och slag. Nu kan han ju argumentera sönder våra nerver ist.
    Men han förstår mer vad vi säger och Varför vi säger så.

Men det är inte det som jag/vi tycker är "jobbigt" utan mest att han (Linus)  H E L A tiden måste höras och ses. Och står vi och gör nåt (diskar,lagar mat, grejjar med Mijo, pratar i telefon m.m.. och han måste vänta 1 min innan vi kan lyssna/se honom så blir han TOKIG!

Sen också att han måste ha nåt att syssla med hela tiden. Han ser inte nöjjet att sitta i soffan och titta på Bompa 1 timme. 20 min är max.
    Han ser inte nöjet i att leka med alla sina bilar i sitt rum..han måste vara exakt där vi är.
    m.m..
    Och om han nu inte får den uppmärksamheten han tycker sig behöva så springer han omkring som en "yr höna"...

• Zaphy
    timmerbacka skrev 2009-06-16 21:00:11 följande:
    Vet inte om denna åldern är mest jävlig. Tycker 2 åringen va värre...för då kunde han inte uttrycka sig i mer än skrik och slag. Nu kan han ju argumentera sönder våra nerver ist. Men han förstår mer vad vi säger och Varför vi säger så. Men det är inte det som jag/vi tycker är "jobbigt" utan mest att han (Linus)  H E L A tiden måste höras och ses. Och står vi och gör nåt (diskar,lagar mat, grejjar med Mijo, pratar i telefon m.m.. och han måste vänta 1 min innan vi kan lyssna/se honom så blir han TOKIG! Sen också att han måste ha nåt att syssla med hela tiden. Han ser inte nöjjet att sitta i soffan och titta på Bompa 1 timme. 20 min är max. Han ser inte nöjet i att leka med alla sina bilar i sitt rum..han måste vara exakt där vi är. m.m.. Och om han nu inte får den uppmärksamheten han tycker sig behöva så springer han omkring som en "yr höna"...
    Haha.. Ja så där är min minsting (Antonio), han måste ha uppmärksamhet eller vara med överallt. Annars blir han djupt sårad. Han kan ställa sig i något hörn och gråta precis som att han precis blivit överlämnad av sina föräldrar för alltid.
    Oftast på morgonen så lägger jag honom och brorsan på soffan med varsin nappflaska och så får dom titta på Bolibompa. Men lämnar jag rummet då kommer Antonio (efter högst 2 minuter) med nappflaska och kudde i högsta hugg och lägger sig på golvet i det rum jag är i.

Det funkar rätt bra ändå, försöker bara inte dalta runt med honom för mycket. Jag måste ändå visa att han inte alltid kan vara med överallt. För eller senare borde han väl lära sig.
    Sen brukar jag också få honom att hjälpa till mycket. Ska han ändå vara med när jag tar ut disk ur diskmaskinen t ex. så kan han väl lika gärna lära sig att hjälpa till. ;)

Oohh, idag ska jag ut med pojkarna och min kära mor. Vi ska ut till en lekplats och mysa. Tar med oss lite fika också. Ska bli så skönt! :)
    Någon annan som har något roligt att göra idag?
Svar på tråden -Syskonmaffian-