Inlägg från: cirkuspuman |Visa alla inlägg
  • cirkuspuman

-Syskonmaffian-

BooBoo skrev 2009-06-09 22:45:40 följande:
    på stickan igår.. Ingen mens.. Hur går det för dig då morsan? Kul med jobb du cirkus Hur går det med renoveringen? frida Hur går det med körkoret? Svägerskan skrev idag ut ansökningsblankett till mig. Dagis till Puppis. Hoppas hon får samma småbarnsvdl som Ville gick på. HOPPAS!! I sept tänkte jag sätta in na
    Nej vad tråkigt men den som väntar på nåt gott

Renoveringen går sakta men säkert framåt, köket är halvklart dvs stommar och bänkar är på plats med det är allt mosaiken sätts upp i morgon och förhoppningsvis får vi även dit en köksblandare då.
    Vitvarorna skulle ha kommit igår men är försenare tills måndag så vi får överleva några dagar utan dem...jag får laga mat här hemma innan vi flyttar och sedan värma i den gamla micron som vi tar med
    Köksluckorna dröjer c:a två veckor till.....ja allt är alltså kaos

sedan har vi ju bara resten av huset kvar

Nu är det jobb för min del, hoppas att ni alla får en bra dag! (här ösregnar det..)
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • cirkuspuman
    Underbara ungar skrev 2009-06-10 14:43:21 följande:
    Det gick fint idag Bebis mår kanon, hjärtat tickade på så fint så. Cystan har brustit, det gjorde den nog i torsdags... Fick så jäkla ont i magen då. GÖTT MOS!!! Nu ska jag bara va gravid o inget annat
    Vad skönt
    timmerbacka skrev 2009-06-10 19:53:19 följande:
    Uh,.. missat en del här ser jag... Vi har beslutågest...kan ni bara säga hur ni skulle gjort... Vi har en katt som är en aning enerverande. Hon är 8 år, kelig,go..aldrig varit några bekymmer med henne. Me för ett tag se.. 1-2 mån sen så började hon kissa på killarnas leksaker. Trots renlåda, trots full matskål, trots att hon legat o kelat med oss halva natten...och ganska ofta gör det på kvällarna då killarna sover. Så vakar man på morgonen av att det luktar kattpiss i vardagsrummet. Det gör mig TOKIG! Plockar man upp allt från golvet på kvällen gör hon inget..men är det leksaker utspritt så är det garanterat piss nånstanns.. Kent vill att vi gör oss av med henne....ha gillar henne jättemkt,men han "tål inte" att hon håller på så.. Jag vet inte vad jag tycker...vi har ju haft henne så länge så det skulle va jätteskumt att inte ha henne kvar. Jag tror inte hon är sjuk,jag tror att hon vill ha MER uppmärksamhet.
    Har ni pratat med någon djurklinik? det kanske är bäst att börja i den änden i annat fall? Förstår att det är olidligt men det är ju som du säger, nåt hon försöker förmedla till er! (tror jag iaf )
    Jag hade börjat med ett samtal och ev besök hos veterinär
  • cirkuspuman
    Underbara ungar skrev 2009-06-12 12:16:45 följande:
    Jag ska till sjukan kl 14. Fick en störtblödning o BM lät inte så positiv i tele. FAN!
    Jag håller tummarna!!!!!!
  • cirkuspuman
    BetongMorsa skrev 2009-06-12 15:52:19 följande:
    Håller tummarna att allt går bra UU! Ja jag körde idag, nervöst, skitläskigt och tokroligt. Har dock bränt mig i ansiktet.....igen. Så det blev massa foundation på nu för aldeles strax ska jag iväg o jobba igen, ingen vila hehe. Jobbar mellan 08 och 17 imorrn med sen e det ledigt och dags att packa allt.
    Vad kul Hoppas att ni får en skön semester och bättre väder än vi har här
  • cirkuspuman

Hello girls!

BM: Verkar som om ni haft en toppen resa kollade dina fina bilder och tycker att Nike är jätte lik dig

Booboo:
    Det låter som om ni haft en bra midsommar oxå

Sandra: Härligt med en massa projekt vi har oxå massor med renovering att "se fram emot" (ni får gärna komma hit och fortsätta när ni är klara med ert....vi står givetvis för barnvakt och husrum )
    På vårt schema står *helspackla/tapetsering av hall, v-rum och ett sovrum *målning av alla golv/taklister samt grundmåla alla väggar på övervåningen *Byta duschvägg samt kommod och badrumsskåp i badrummet på övre plan *oljning och målning av 10 dubbla fönster *Byte av ytterdörr samt byte av tre lås i övriga ytterdörrar *Lägga schiffergolv m golvvärme i hallen sedan har vi hela den vildvuxna tomten att ta tag i utomhus  Sugen?

Timmer: Låter som även ni har det skönt och har njutit av helgen! fina scrap bilder

Här har jag jobbat hela midsommarhelgen mellan 07-19 så midsommar blev inte direkt som vanligt men vi hade besök på midsommarafton av två kompis-familjer samt G´s familj vilket var trevligt med grillning osv jag hann precis hem till maten och sedan var det mys på anltanen tills alla till slut åkte hem vid 01 tiden..
    Gunnar tog sig iväg till en park i Sthlm och dansade med barnen på dagen men Nova var besviken ändå för pappa hade inte kunnat göra nån krans till henne..tror dock att det glömdes fort när de fick dansa små grodorna

Nu ska vi gå ut en sväng....de håller på att riva de sista på tomten så Noel vill ju ut och titta på grävmaskinerna

• cirkuspuman
    Zaphy skrev 2009-06-22 10:15:00 följande:
    Jag är här! Sitter nästan aldrig vid datorn numera. :( Men ska bli bättre på det, behöver lite mer egentid. Är sååå grymt trött.. Känns som jag håller på att köra slut på mig helt och hållet. Som tur är så kommer min mamma hit idag och hämtar Nicholas. Så kan jag passa på o sova när Antonio sover. Ska försöka varva ner. Hur är det med er andra? Någon mer än mig som hoppas på finare väder snart? ;) I och för sig så ser det bra ut idag. Ska försöka komma ut senare och känna hur det är ute. Himlen är någorlunda blå här nu, alltid ett gott tecken. :)
    Nej man hinner inte surfa lika mycket längre...känner igen det
    Hoppas att du får lite sömn idag så du blir piggare!

Här är det kanon väder ute med klarblå himmel och enl metrologerna på jobbet ska det vara fint hela veckan
  • cirkuspuman
    Sanda skrev 2009-06-22 12:57:03 följande:
    här är det jättevarmt phu!! Fick åka hem tidigare från jobbet, dom ringde fårn dagis, Adrian hade ramlat och slagit i framtänderna så vi fick rusa till tandis, såg bra ut men hans tänder är ömma. Får inte äta något hårt på en vecka. Så jag behövde inte komma tillbaka till jobbet så hämtade Agnes och åkte hem, så ska vi va hemma och grejja, hann inte städa något i helgen så ska göra det nu.
    Oj då hoppas att det går bra! Noels ena framtand har dött då han ramlade för några månader sedan så är brun nuförtiden!

Jag vill gärna ses och är ledig mest i juli dock så jobbar jag helgerna v 27,29 och 31 (fre-sönd)
    Vi skulle ha tagit tag i detta innan så vi hade kunnat boka några stugor på nån camping och träffats med hela familjerna det blir väl lite tajt att styra upp nåt sånt nu?!
    Vad tycker ni?
    Vi är färdigflyttade 1 juli men sedan kan vi nog avsätta några dagar för en utflykt renoveringen finns ju kvar när vi kommer hem
  • cirkuspuman
    Sanda skrev 2009-06-22 13:54:02 följande:
    ok men om vi tittar på nu och typ fram till 1 sept då kan du utom helgen v. 27, 29 och 31? Jobbar du i augusti sen på vardagarna? För mig ser det ut så här: jobbar v 26 och 27 och är upptagen på dom helgerna. v. 28 kan jag men inte på helgen. v.29 är jag vi iväg på semester v.30 kan jag mån-tis och tors-fre. v.31 jobbar hela veckan v.32 jobbar jag hela veckan v.33 jobbar hela veckan hela v. 34 coh 35 kan jag! Jag kan ta på mig att kolla om vi kan allihop någongång! Ge mig era planer så kan jag se om det i huvudtaget går! Tycker det vore en kanonidé att åka på camping men det får nog bli på någon som inte är så populär men så länge vi har varann och en lekplats typ
    Jag börjar jobba heltid i augusti men jobbar ju skift och många timmar per pass så det är inte så stor skillnad mot nu, jag fyller i samma "veckoschema" som dig
    v.28 ledig hela veckan
    v.29 jobbar fre-sönd
    v.30 jobbar onsd-torsd
    v.31 jobbar fred-sönd
    v.32 jobbar onsdag-torsdag
    v.33 jobbar mån-tisd+fre-sönd
    v.34 jobbar onsdag-torsdag men barnen börjar hos dagmamman den 18:e (tisdagen) så jag kan inte lämna Sthlm för ngn längre resa än att vi kan fortsätta inskolningen
    Jag är ledig de dagar jag inte jobbar vad jag vet just nu, vi tar dagen som den kommer med allt vad det innebär denna sommar
  • cirkuspuman
    Sanda skrev 2009-06-22 23:33:05 följande:
    timmer; vi har väl alltid sagt typ örebro hihi säg du först bara när ni kan och inte så kan vi kolla på aktivitet och priser sen! Ingen närvaroplikt
    Jag gogglade lite och det verkar som om Laxå ligger mitt emellan Sthlm och Gbg finns det nåt kul att göra där måntro?

Här är vi i full gång med morgonens bestyr Två byggfirmor har varit här och lämnat offerter på en ny carport samt att vi ätit frukost och duschat, vad ska vi hitta på nu måntro? Funderar på om vi ska ta t-banan in till stan och fika med en kompis...barnen har tjatat om att åka tåg nu i två veckor..

Vad händer hos er idag?
  • cirkuspuman
    Zaphy skrev 2009-06-24 06:53:01 följande:
    Förresten.. är det någon som har gjort något längre resa med era barn? Det är nämligen så att vi ska ta tåget upp till Dalarna och vi ska åka tåg upp. Det tar ca. 8 timmar. Har ni något/några förslag till vad man kan hitta på till en 4- och 2-åring så att dom kan hålla sig lite sysselsatta? Jag tänkte köpa nån pysselbok till Nicholas (4 år) och så köpte min mamma två nya böcker var till dem nu som jag inte visat.
    Jag undrar oxå vart i Dalarna ni ska är själv uppväxt i Svärdsjö utanför Falun.
    Tyvärr inga bra tips på vad barnen kan göra då vi alltid åkt bil när vi åker långt...
Svar på tråden -Syskonmaffian-