-
Nej vad tråkigtUnderbara ungar skrev 2009-07-21 17:56:31 följande:Jag HATAR karlar i sällskap.... Min make blir som förbytt o tror att jag är nån jävla hushållerska.... Inte ett finger han lyfter här nu när min storebror med kollegor är uppe o lägger sten. MORR!! Han gör ju klokt i att INTE prata med mig idag.
Gunnar blir faktiskt mer tvärtom...han vill väl visa sina vänner hur duktigt han är..hi hi!!Förstår att du saknar barnen, jag vet hur det kännsfrida27 skrev 2009-07-22 08:23:37 följande:Oh my ja det blir man verkligen Men kul när unga vinner! UU: Tråkigt Kan nästan tycka M blir tvärtom isf. Vi var på bio igår o såg Johan Falk. Riktigt bra faktiskt! Hade hört att den skulle va dålig men icke. Kanske var det för att man kände sig "hemma" i filmen eftersom den utspelas här i Göteborg? Ni ska absolut se den iaf!! (En kompis till mig är med i den också, dörrvakten som blir pistolhotad ) Idag kommer barnen hem från mamma - längtar såå tills i eftermiddag Dom har säkert vuxit jätttttemycket på två dagar hihi Nej men det ska bli mysigt att få hem dom igen. Nu är problemet bara barnvakt torsdag o fredag sen ÄNTLIGEN har jag en veckas semester
hoppas att det löser sig med barnvakt tors/fred
Det låter som en underbar dagBooBoo skrev 2009-07-22 09:19:54 följande:Hej svejs! Möhippan var trevlig igår. Jag o svägerskan åkte till brudarnas hus. Skrämde slag på brudens brud (haha.. brudens brud ) Vi gav henne nånting blått, gammalt, silvermynt, nytt (hon fick köpa nya underkläder till bröllopet) lånat (sjal att ha för ögonen) Hon fick ansiktsmassage och äta på sitt favvoställe. SUSHI Måste säga att sushi är tamefan gott Det var en lugn dag igår. Lugn o skön Ni snackar spel ser jag. Jag spelar inte. Vinner jue ändå aldrig nåt. Men farsan min däremot. Han har spelat så länge jag kan minnas. Trav, tippset.. Han vinner allt från skitsummor till stora summor. Fick 13 rätt en gång.. Va inte länge sens om han van en stor summa igen.. Ja vad ska man göra som pension om inte spela
jag har provat sushi en gång men tyckte inte alls om det
kanske det är en vanesak? alt så kan det vara så att jag ska äta vegetariska ist
-
Lycka till nu med era bebisbak
jag fortsätter att hålla tummarna för er båda!
Jag har fått två kompis-barn nu senaste veckan och blir inte mindre sugen av det
men vi ska banne mig vänta!
Idag har vi varit på Andys lekland hela dagen så jag är helt slut nu
tok-varmt där inne och man får ju ett riktigt träningspass när man ska hänga på kidsen som klättrar högt och lågt
super kul!
På söndag ska vi åka till Parken Zoo i Eskilstuna om vädret tillåter, det ser vi alla fram emot även om det är sista dagen på vår gemensamma semester.
I morgon kommer min syster och pappa hit över dagen och ska spana in nya huset så ikväll ska här städas ihop lite så det inte ser ut som en byggarbetsplats
Vad gör ni andra i helgen?
-
Ja nu måste jag ju åtminstonde plocka ihop så man kan gå överalltBetongMorsa skrev 2009-07-24 15:17:25 följande:Kul med besök...och eld i baken för en annan. Då får man det verkligen städat haha Ja i helgen, jobbar 7-14 imorrn. Sen hem o göra sig iordning för lite utgång med goda vänner....sen jobb 16.30- på söndag. Albin o tjejerna åker ut till stugan imorrn över dan så det blir hög musik och luftgitarr efter jobbet imorrn haha Fick pisslön idag me.....jobbade nästan inget i början på Juni....så Augustilönen måste blir bra
-
Hallå hej
Vi har varit ute och flängt så jag har inte hunnit skriva här inne men nu är jag tillbaka
Vi har besökt Lådbilsland, Skansen, Gröna lund, Eskilstuna Zoo, Barnens djungel och Andys lekland. Nu är G´s semester slut och jag har semester tills fredag då jag börjar med att jobba helgen
Veckan började med ett heldags besök hos en kompis och när Nelly vaknade från em vilan så hade hon feber som sedan på kvällen steg till 41,2 och omkring har den hållt sig sedan dess
Nova och Noel vill såklart ut i solen och leka medans Nelly fortf har 40 graders feber så nu väntar vi på att Nelly ska somna så vi kan gå ut och cykla. (jag tycker de är för små att vara ute själva
)
Timmer: Duktiga Mijo
Kanske vi skulle försöka planera in en ny helg att ses?
-
och precis när jag postade inlägget somnade Nelly så nu kan vi gå ut i solen
JIPPIE!
-
Det låter härligt att din bror kommer men otäckt med stenen...tur att de är tåliga de små!frida27 skrev 2009-07-29 12:52:10 följande:krya på nelly Vi var också ute o cyklade förut. Underbart med sol! Romeo ramlade och hade sån otur att han ramlade på en liten sten som trycktes in i pannan. Blev ett litet läskigt "hål" men ingen fara. Fick tvättat rent o plåster på. Sen kom äntligen morbror Tobbe.. Åt spaghetti o köttfärssås och nu vilar barnen medans de andra är på gymmet. Ska fixa köket nu. Får se vad vi hittar på i em.. Hej så länge
Tack
Nelly är faktiskt redan piggare
hon sov 2 timmar och nu är hon ganska pigg efter alvedon och sömn!
Nu sitter alla barn och tittar på Lotta på Bråkmakargatan så det är lungt och skönt här
Nova och Noel har hjälpts åt att plocka en liter hallon i trädgården idag så vi ska nog koka lite sylt ikväll så de får äta sin egen sylt till pannkakorna imorgon
GOTT!
-

Grattis på födelsedagen Puma 

Hoppas att ni får en toppen dag hela familjen! -
God morgon girls!
Boo: Hoppas att bröllopet var roligt
BM: Trist stämning på jobbet..
jag har själv aldrig råkat ut för det (kanske iofs för att jag jobbar med killar) men jag har vänner som upplevt det och jag förstår att det är hemskt! Hoppas att det kommer in nytt folk som är trevliga istället
Frida: Kul m tjejmiddag och dans
Sandra: Hur har du haft det i fredags?
Jag är precis på väg till jobbet men hade 5 min över så jag loggade in här innan jag ska åka
Hoppas att ni alla får en bra dag
-
Snygg tapetfrida27 skrev 2009-08-01 08:25:30 följande:Här är det sol och uppehåll Snart kommer Madde hit o ska hjälpa Mikael att tapetsera vårt sovrum (blev "Garden "från Borås tapeter om ngn är intresserad ). Då går jag o Tobias ut med barnen och hittar på nåt skoj Ha en bra dag alla!
Det låter som en toppen dagBooBoo skrev 2009-08-01 10:25:28 följande:Morsning! Bröllopet var kort o fint. Jag fick MASSA fina bilder Efter kyssen så kom det en REJÄL regnskur. Så alla sprang under tak o väntade på att det skulle sluta. Vilket det gjorde efter kankse 10 min. Sen blev det strålande sol. Picknick i solsken. Vi sprang tydligen in på ett dagis när vi sökte skydd. Så vi satt o picknickade där. Och ungarna busade. Perfekt ju. Inhägnat o allt. Nötterna sa inte hej eller nåt. Bara stod där.. Tittade lite. Dom var inte med på picknicken. Dom satt kvar under taket. Dom är sånna tråkmånsar. Sen åkte dom hem. Men jag hade trevligt iaf. Och Puma. Jag o min vän tog modet o gick fram till Karin. Jag o kompisen (Knabbo) plus svägerskan ska ge bort ett bröllopsalbum till brudparet. Därför som jag knäppt en massa bilder. Sen så gick vi runt med ett block till alla gästerna där dom fick skriva personliga hälsningar till brudparet. Sen knäppte jag bild på var och en. Och klart Marias syrra ska vara med. O det gick bra. Inga otrevligheter. Var nästan som förr fast ändå inte.. Vi var hemma runt 21 igår.. Idag kommer syrran. Vi ska hem till päronen. Min mor fyllde den 28.e . Hon kundeinte vara med o fira Puma. Hon jobbade. Så vi har dubbelkalas idag Sen är det white trash i jugansbo. Få se omman åker o säger hej till trashen Det var nyss en regnskur här. Ser ut att klarna upp nu... morsan Hade ni trevligt på 5-årsdan? bakade ni bebis? frida Snygg tapet! Undra först oxo vilken det var men sen såg jag den valda tapeten uppe i högra hörnet.
det är ju så härligt med bröllop!Låter som ett par hektiska men roliga dagarSanda skrev 2009-08-01 18:44:22 följande:hej tjejor!! Jag är helt seg. jobbar natt nu, och har hållt igång konstans sen onsdags, imorgon ska jag VILA!! PÅ måndag börjar busarna på dagis igen, back to buisness. TAck Frida för igår!! SUpermysigt!! Adrian sa till Krister att han lekt med Nemo och att det var JÄTTEroligt Gör vi om snart! Hemma hos min kompis var det segt att få ungarna att somna, typ 2 timmar men halv tio sov det, så då satt jag o Anna och pratade bröllop in på natten och såg en film: Shopaholic! HAr läst boken och filmen var lika bra!! Idag så skulle vi hälsat på en kompis till men hon hade inte hunnit hem från semestern så vi gick till Plikta och lekte någon timme eller två kanske och sen åkte vi hem till mina föräldrar, barnen fick åka traktor med morfar och blev så lyckliga Ni får kolla när de nya walander filmerna kommer nu, den nya tjejpolisen som ska va med är min gamla klasskamrat Nina Zanjani, hon spelade även i se upp för dårarna. Nu ska jag snart kolla på sing a long med Maj-Liz
börjar du plugga på måndag oxå el är det bara barnen som börjar dagis?
Våra barn har varit hemma sedan slutet på maj så jag har jätte ångest över att behöva lämna iväg dem till dagmamma om tre veckor
jag vet ju att man vänjer sig och att de kommer att få det bra men ändå
nu vill jag ju bara ha dem hemma!
Noel lärde sig cykla utan stödhjul i fredags så han är super lycklig här hemma och vill bara vara ute och cykla hela dagarna
Nova fick en ny (större) cykel förra helgen och Noel ville såklart oxå ha en så vi sade till honom att han får en ny när han oxå kan cykla utan stödhjul och vips så skulle han inte alls ha stödhjul på sin cykel lägre...det tog några dagar men det gick faktiskt lättare än jag trodde...nu kan hela familjen ta sig ut på cykelturer snart
Lyssnar ni på programmet Sommar i P1?
Igår var Alex Shulman sommarpratare och han var helt fantastisk tyckte jag.....jag har inte gillat honom så mycket innan men igår hann vi prata en hel del innan sändning och när jag sedan hörde programmet så berörde han nåt inom mig som gjorde att jag faktiskt ser honom i nytt ljus.
Lyssna på webben om ni missat det vetja
Nej nu är det jobb från 06-19 och sedan ska jag på bio med min syster ikväll och vi ska se Sommar med Göran
hoppas att den är bra!
Ha en bra dag tjejer! -
Jag instämmer oxå
olyckor händer alla!
Skönk en tanke till den stackars mamma som körde över sin son igår ist...då är ett litet skärsår rena vinstlotten! (pojken dog)
Frida: Jätte coolt med trillingar på egen hand
jag har oxå hoppats på tvillingar men iom att mina syskon är tvillingar så är chansen ganska liten att jag får....däremot kanske våra barn får det så jag får väl hoppas på dem istället
Sitter med datorn och en Ramlösa ute på altanen.....barnen leker på gräsmattan - det här är livet
-
Jag vill så gärna åka ner i helgen!!! Om Maria vill sälja sin biljett vill du köpa den då? för då kan jag ju åka ner ensamfrida27 skrev 2009-08-04 14:57:13 följande:usch ja verkligen börjar gråta när jag läser om det.. o hände ju liknande för bara nån vecka sen med en pappa husvagn o bebis.. ja tänk vad man ska vara glad för det man har och rädd om det! Inget annat spelar nån roll. Åh det där lät inte helt fel Cirkus Sitter på jobbet med auotomatkaffe och tittar ut på den gråa himlen och regn.. men men slutar ju snart och får mysa med barnen Hade ingen aning om att dina syskon är tvillingar! missat! Härligt! massor med barnbarn får du då Madonna? vet du nåt än?
Vi kan väl ringas ikväll så ska jag se om jag kan nå henne i em
-
Jag har oxå astigmatismZaphy skrev 2009-08-04 20:38:45 följande:UU: Ja snälla nån, du är knappast någon värdelös mamma! Låter inte som det iaf. Barn kan nå allting om dom bara vill. Man kan ju knappast sitta över dem hela tiden. Ibland känns det som att det är vissa saker dom bara måste skada sig på för att lära sig att det är farligt. Konstigt, men sant. Ja fy vad hemskt med mamman och sonen! Och stackars deras andra barn som får leva utan tvillingbrorsan och med två skadade (psykiskt) föräldrar! :( Tragiskt! Idag var jag i Borås med äldste sonen för att kolla hans syn. Det visade sig att han behöver glasögon. Han har visst brytningsfel och lider av översynthet. Min stackars son! Jag har inte misstänkt något sådant alls. Men så skönt att han kan få glasögon nu! Större chans att han kan få bättre syn senare ju. :)
har haft glasögon sedan jag var 3 år så jag kan tänka mig att våra kids oxå får glasögon innan skolåldern då det är till stor del ärfligt.
Det går nog bra för er del
bara han får glasögon som han tycker är snygga
-
Frida: Vad duktig du är
jag har inte rökt sedan i måndags kväll..inte för att jag rökt så mycket innan men nästan varje kväll sedan vi flyttade hit och det är på tok för mycket!
Hur många här inne rökte innan ni fick barn?
Jag rökte i 11 år innan och trodde aldrig nånsin jag skulle ta i en cigg efter att barnen fötts men sedan rökte jag på Egypten resorna och sedan blev det en kvälls-cigg på altanen nu under sommaren
(jag har aldrig rökt i närheten av barnen el när de varit vakna)
Idag har det varit jobb hela dagen och jag tror varenda knäppskalle har varit på besök idag..kanske för att det är fint väder och de inte har ngt bättre för sig!?
Sedna åkte jag hem till min kompis och fick gosa med hennes nyfödde Alexander
sååå himla söt, nu är jag bebis-sjuk igen *s*
I morgon är det kompetensskjutning för mitt tjänstevapen så en heldag på skjutbanan, det ska bli super kul
-
Jag vill oxå sesBetongMorsa skrev 2009-08-08 01:21:07 följande:Jag vill oxå ses...where? Hysterisk dag på jobbet, sprang mellan 8 bord samtidigt. Hade 10 allt som allt. Men det e kul me lite liv o rörelse
Skönt när det händer nåt på jobbet
förstår att det är jobbigt men tiden går ju så mycket fortare när man jobbar på lite!
Frida: jag får sån jäkla lust att åka ner ikväll
jag är rejält besviken på Maria just nu men jag får väl se det som att jag lärt mig en läxa tills näsa gång
Vad fick barnen i paketet?
Ni pratade om att stå upp och kissa...Noel står utomhus men sitter inomhus
han får oftast hjälp ute för annars blir det blött på kläder osv
Idag ska vi byta ytterdörr
den gamla är såååååå ful och skev...
Det var mycket dyrare än jag trodde
typ 8000:- inkl lås men ytterdörr måste man ju ha
Vi ska byta två lås till men får nog ta det nästa månad
När G river ner den gamla dörren så åker jag och barnen till jobbet och tittar på Bolibompa studion
De har inte varit på mitt jobb ännu så Noel tror att jag oxå jobbar på pappas jobb
han är övertygad om att alla jobbar på samma ställe när de jobbar så det ska bli kul att visa honom att jag inte jobbar där
I torsdags hade jag ju kompetensprov (för tjänstevapen) och jag måste få skryta lite för det gick så himla bra
jag missade bara en enda serie på hela fm och provet på em gick galant, jag är så jäkla stolt för förra skjutprovet gick inte alls så här bra!
-
Frida: Vad kul att nån kom iväg på Madonna
inte alls avis *S*
Booboo: Jag ändrar ort på mig i listan
* Jillsan80: Bianca 050920 & Felix 070411 & Benjamin 080507, bor på Åland, Finland * Sanda: Adrian 060206 & Agnes 070413. Bor i Stigen, Dalsland
* BooBoo: Vilhelm 051014 & Puma 070730. Bor i Sala, Västmanland
* Underbara Ungar: Axel 050920 & Enya 070824. Bor i Skara, Västra Götaland.
* Frida27:Nemo 051229 & Romeo 070826. Bor i Partille (Göteborg)
* BetongMorsa: Felicia (bonusdotter) 000605, Tilda 050930 & Nike 070828. Bor i Hallstavik, Uppland
* Timmerbacka:Linus 051127 & Mijo 070908. Bor i Göteborg
* Gurra: Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004 Bor i Enebyberg (Sthlm)
* Cirkuspuman: Nova 041122, Noel 060204 & Nelly 070823 Bor i Stuvsta/Stockholm
Timmer: Vad fint köket blev
Igår bytte vi ytterdörr så nu har vi en fin och hel dörr
Jag tog med mig våra barn plus barnens två kusiner och åkte in till jobbet för lite guidad tur i radio och tv-huset.
Alla barn var jätte duktiga även om jag mestadels bar på det lilla så höll de andra sig lugna och var helt gudomliga!
Det var jätte kul och barnen var nöjda vilket ju är huvudsaken
Annars har det varit lungt i helgen....bad, sol och bad igen
Jag har uppdaterat bdb om nån vill kika
lösen:kaffe
Nu ska jag ladda in de sista bilderna och sedan sova för i morgon är det dax för jobb igen.. (ska prova att jobba heltid from i morgon) -
Grattis till AntonioZaphy skrev 2009-08-10 11:39:17 följande:Tack! :) hihi.. stora killen! vart tog min lilla bebis vägen?Åh nice, i'm coming!Vad är Yasuragi? låter lite skumt :P haha..